• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 320 Cabrio Coupe 2007

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
54
Afgelopen week een BMW 320 Cabrio Coupé uit 2007 op bezoek gehad voor een full detail.

De lak was in redelijk goede staat, maar omdat de auto altijd wordt gewassen in de autokrasstraat toch her en der wel wat swirls.
Het interieur was redelijk netjes, waarbij het leer wel wat aanslag had.

Op voorhand had ik ingeschat dat dit wel een behapbare klus zou worden. Nou niets was minder waar. Uiteindelijk is er toch weer een uur of 25 in gaan zitten verspreid over 3 dagen. Het interieur bleek toch viezer te zijn dan ik in eerste instantie dacht en de lak van deze BMW was zo belachelijk hard en lastig corrigeerbaar, dat er best wel veel tijd in het polijsten is gaan zitten.

De volgende stappen uitgevoerd:

Exterieur:
- Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger, IronX en TarX
- Banden gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Auto gewassen met Dodo BTBM
- Auto ingeneveld met IronX
- Zijkanten ingespoten met TarX
- Onder de motorkap gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en diverse el cheapo verfkwasten
- Sponningen gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en action verfkwasten.
- Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC(1:10) en afwaskwast
- Nog een keer gewassen met Dodo BTBM om de restanten TarX te verwijderen
- Gekleid met Poorboys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt. En toen begon de ellende. De BMW(lak) kon maar geen vriendjes worden met de Monello lijn. Begonnen met DAP900 en Mezzo op witte Kompressorpad. Het resultaat was nul komma nul, geen correctie. Na twee tussenstappen uiteindelijk Inizio op paars schaapje op de PRO900 geprobeerdt. Resultaat: Heul veul hologrammen en maar matige correctie. Daarom overgestapt op Meguiars M105 en M205. Deze middelen combineerden beter met deze kneiterharde BMW lak. Uiteindelijk de hele auto gedaan met PRO900: Meguiars M105 op Monello oranje Kompressorpad, Meguiars M105 op Monello witte CCS pad. gefinished met Meguiars M205 op Monello licht groene CCS pad gevolgd door M205 op Monello zwarte CCS pad.
- Lak ontvet met Eraser
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- 2 lagen PoorBoys EX-P aangebracht
- Afgetopt met Collinite 915
- Trims, wielkasten en kunststof delen onder de motorkap gevoed met Auto Finesse Revive
- Velgen gepolijst met Monello Finale op zwarte Monello cone
- 2 Lagen PoorBoys Wheelsealant aangebracht
- Banden gevoed met Meguiars Gold Class endurance tire gel

Interieur:
- Grondig gestofzuigd
- Vloermatten gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en extractor
- Leer gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Leer gereinigd met Gliptone cleaner
- Leer gevoed met Gliptone conditioner
- Interieur gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Kunststof interieurdelen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Hoogglans interieurpanelen gereingd met PoorBoys Professional Polish


BMW bij aankomst:
IMG_0747_zps59df0dee.webp


Interieur voor:
IMG_0758_zps7cd8759a.webp


Interieur na:
IMG_0859_zps0083d33e.webp


Leer voor behandeling:
IMG_0759_zps5ee10103.webp


En na behandeling:
IMG_0860_zps3268be53.webp


Velg voor behandeling:
IMG_0750_zps49952ea4.webp


Velg na behandeling:
IMG_0843_zpsc8378fc7.webp


Lak bij aanvang:
IMG_0790_zpsd7fef9dc.webp


Spiegeltje, spiegeltje.... na behandeling:
IMG_0816_zpsd46afebf.webp


Op dit klepje had een poetser zich al eens met de verkeerde middelen uitgeleefd:
IMG_0784_zps2ee66bfd.webp


Zo kan het dus ook:
IMG_0885_zpsfc146e8d.webp


Ai, een paar keer tegen een muur getikt:
IMG_0767_zps5e72508b.webp


Niet helemaal opgelost, maar wel weer een stuk netter:
IMG_0901_zpse1583b74.webp


Onder de kap voor reingiging:
IMG_0763_zps1908436f.webp


Onder de kap na reiniging:
IMG_0891_zps42debb0c.webp


Rondom met kap:
IMG_0819_zps61dd9d05.webp

IMG_0850_zpsd071100f.webp

IMG_0851_zps51988b95.webp

IMG_0828_zpse6d98610.webp

IMG_0854_zps421e4900.webp

IMG_0831_zps84b8764a.webp

IMG_0834_zps7a07899d.webp

IMG_0858_zps684dffe6.webp


En open is tie eigenlijk veel mooier:
IMG_0866_zps00a19d80.webp

IMG_0869_zps99197e47.webp

IMG_0870_zpse8dd6ad1.webp

IMG_0874_zps67f6a5ec.webp

IMG_0878_zpsbd8ce885.webp

IMG_0882_zps64d2c315.webp
 
Wederom een zeeeeeer nette detail Erik :-)^ ! Het lijkt bij jou vaak of het allemaal vanzelf gaat zo'n spiegeltje creëren, maar dat was dit keer dus even anders...
 
Heerlijk resultaat :)

Paar vraagjes. De iron x en tar x ? Alleen opspuiten en afspoelen van de velg ? Of ook inwerken ?
Nog dingen met hogedrukreiniger of foam vooraf gedaan ? Lijkt niet zo maar vraag t toch.
En onder de motorkap. Hoe heb je de apc weer afgespoeld ? Ik heb het met tuinslang gedaan ? Had nog koplampen afgeplakt maar toch water schade aan een koplamp. Elektra had ik dus wel goed afgeschermd. Neem jij het af met mf doek ?
 
@TriMex: IronX en TarX op de velgen eerst laten inwerken en daarna nog geborsteld met EZ-brush. Tijdens het wassen gebruik ik wel een hoge druk. Bij het afspoelen alleen de tuinslang. Foamlans staat nog op het verlanglijstje. dus niet gefoamed.

APC afspoelen onder de motorkap en in de sponningen doe ik door middel van een broes (soort douchekop) op de tuinslang. Daarna nadrogen met mfdoek.