Afgelopen week een BMW 320 Cabrio Coupé uit 2007 op bezoek gehad voor een full detail.
De lak was in redelijk goede staat, maar omdat de auto altijd wordt gewassen in de autokrasstraat toch her en der wel wat swirls.
Het interieur was redelijk netjes, waarbij het leer wel wat aanslag had.
Op voorhand had ik ingeschat dat dit wel een behapbare klus zou worden. Nou niets was minder waar. Uiteindelijk is er toch weer een uur of 25 in gaan zitten verspreid over 3 dagen. Het interieur bleek toch viezer te zijn dan ik in eerste instantie dacht en de lak van deze BMW was zo belachelijk hard en lastig corrigeerbaar, dat er best wel veel tijd in het polijsten is gaan zitten.
De volgende stappen uitgevoerd:
Exterieur:
- Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger, IronX en TarX
- Banden gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Auto gewassen met Dodo BTBM
- Auto ingeneveld met IronX
- Zijkanten ingespoten met TarX
- Onder de motorkap gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en diverse el cheapo verfkwasten
- Sponningen gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en action verfkwasten.
- Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC(1:10) en afwaskwast
- Nog een keer gewassen met Dodo BTBM om de restanten TarX te verwijderen
- Gekleid met Poorboys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt. En toen begon de ellende. De BMW(lak) kon maar geen vriendjes worden met de Monello lijn. Begonnen met DAP900 en Mezzo op witte Kompressorpad. Het resultaat was nul komma nul, geen correctie. Na twee tussenstappen uiteindelijk Inizio op paars schaapje op de PRO900 geprobeerdt. Resultaat: Heul veul hologrammen en maar matige correctie. Daarom overgestapt op Meguiars M105 en M205. Deze middelen combineerden beter met deze kneiterharde BMW lak. Uiteindelijk de hele auto gedaan met PRO900: Meguiars M105 op Monello oranje Kompressorpad, Meguiars M105 op Monello witte CCS pad. gefinished met Meguiars M205 op Monello licht groene CCS pad gevolgd door M205 op Monello zwarte CCS pad.
- Lak ontvet met Eraser
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- 2 lagen PoorBoys EX-P aangebracht
- Afgetopt met Collinite 915
- Trims, wielkasten en kunststof delen onder de motorkap gevoed met Auto Finesse Revive
- Velgen gepolijst met Monello Finale op zwarte Monello cone
- 2 Lagen PoorBoys Wheelsealant aangebracht
- Banden gevoed met Meguiars Gold Class endurance tire gel
Interieur:
- Grondig gestofzuigd
- Vloermatten gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en extractor
- Leer gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Leer gereinigd met Gliptone cleaner
- Leer gevoed met Gliptone conditioner
- Interieur gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Kunststof interieurdelen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Hoogglans interieurpanelen gereingd met PoorBoys Professional Polish
BMW bij aankomst:
Interieur voor:
Interieur na:
Leer voor behandeling:
En na behandeling:
Velg voor behandeling:
Velg na behandeling:
Lak bij aanvang:
Spiegeltje, spiegeltje.... na behandeling:
Op dit klepje had een poetser zich al eens met de verkeerde middelen uitgeleefd:
Zo kan het dus ook:
Ai, een paar keer tegen een muur getikt:
Niet helemaal opgelost, maar wel weer een stuk netter:
Onder de kap voor reingiging:
Onder de kap na reiniging:
Rondom met kap:
En open is tie eigenlijk veel mooier:
De lak was in redelijk goede staat, maar omdat de auto altijd wordt gewassen in de autokrasstraat toch her en der wel wat swirls.
Het interieur was redelijk netjes, waarbij het leer wel wat aanslag had.
Op voorhand had ik ingeschat dat dit wel een behapbare klus zou worden. Nou niets was minder waar. Uiteindelijk is er toch weer een uur of 25 in gaan zitten verspreid over 3 dagen. Het interieur bleek toch viezer te zijn dan ik in eerste instantie dacht en de lak van deze BMW was zo belachelijk hard en lastig corrigeerbaar, dat er best wel veel tijd in het polijsten is gaan zitten.
De volgende stappen uitgevoerd:
Exterieur:
- Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger, IronX en TarX
- Banden gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Auto gewassen met Dodo BTBM
- Auto ingeneveld met IronX
- Zijkanten ingespoten met TarX
- Onder de motorkap gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en diverse el cheapo verfkwasten
- Sponningen gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en action verfkwasten.
- Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC(1:10) en afwaskwast
- Nog een keer gewassen met Dodo BTBM om de restanten TarX te verwijderen
- Gekleid met Poorboys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt. En toen begon de ellende. De BMW(lak) kon maar geen vriendjes worden met de Monello lijn. Begonnen met DAP900 en Mezzo op witte Kompressorpad. Het resultaat was nul komma nul, geen correctie. Na twee tussenstappen uiteindelijk Inizio op paars schaapje op de PRO900 geprobeerdt. Resultaat: Heul veul hologrammen en maar matige correctie. Daarom overgestapt op Meguiars M105 en M205. Deze middelen combineerden beter met deze kneiterharde BMW lak. Uiteindelijk de hele auto gedaan met PRO900: Meguiars M105 op Monello oranje Kompressorpad, Meguiars M105 op Monello witte CCS pad. gefinished met Meguiars M205 op Monello licht groene CCS pad gevolgd door M205 op Monello zwarte CCS pad.
- Lak ontvet met Eraser
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- 2 lagen PoorBoys EX-P aangebracht
- Afgetopt met Collinite 915
- Trims, wielkasten en kunststof delen onder de motorkap gevoed met Auto Finesse Revive
- Velgen gepolijst met Monello Finale op zwarte Monello cone
- 2 Lagen PoorBoys Wheelsealant aangebracht
- Banden gevoed met Meguiars Gold Class endurance tire gel
Interieur:
- Grondig gestofzuigd
- Vloermatten gereinigd met PoorBoys APC (1:10) en extractor
- Leer gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Leer gereinigd met Gliptone cleaner
- Leer gevoed met Gliptone conditioner
- Interieur gereinigd met PoorBoys APC (1:10)
- Kunststof interieurdelen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Hoogglans interieurpanelen gereingd met PoorBoys Professional Polish
BMW bij aankomst:
Interieur voor:
Interieur na:
Leer voor behandeling:
En na behandeling:
Velg voor behandeling:
Velg na behandeling:
Lak bij aanvang:
Spiegeltje, spiegeltje.... na behandeling:
Op dit klepje had een poetser zich al eens met de verkeerde middelen uitgeleefd:
Zo kan het dus ook:
Ai, een paar keer tegen een muur getikt:
Niet helemaal opgelost, maar wel weer een stuk netter:
Onder de kap voor reingiging:
Onder de kap na reiniging:
Rondom met kap:
En open is tie eigenlijk veel mooier: