• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 320ci MY2003 [Exterieur]

D.J

Detailing addict
12 jul 2010
42
52
Waar een paasweekend wel niet goed voor is: Detailen dus!

Tijd om m'n in januari gekochte 320ci eens even te verwennen. Onlangs al het gehele interieur gedaan, dus nu was het tijd voor het exterieur.

Stappenplan:
-Afspuiten (HD + water)
-Foamen (HD + AD Foam lans + SSF)
-Afspuiten (HD + water)
-Wassen (Meg's Washmitt's + Meg's NXT shampoo)
-Moeilijke plekken met kwast insoppen en afnemen (Kwast + sop + MF-doek)
-Afdrogen (2x PB's Drying Towel)
-Iron.X behandeling
-Afspoelen (water)
-Afdrogen (PB's Drying Towel)
-Kleien (Monello + Quick Detailer van Meg's)
-Afplakken (3M tape)
-Polijsten (DAP900 + pad's afhankelijk van testspot)
-Afblazen (Perslucht)
-Afnemen (Eraser)
-Waxen (Meg's M16)

**Helaas had ik geen glaze voorhanden. Ik ben benieuwd wat jullie van de kleur van de auto vinden en of Black Hole hierop tot z'n recht komt of dat ik beter een andere Glaze kan aanschaffen.

Ik kreeg al kramp in m'n klauwen bij het schrijven van het stappenplan, maar affain, toch de stoute schoenen aangetrokken en zaterdag begonnen.

Hier wat random foto's van tijdens het detailen aan de auto.

Foamen:
02.jpg


06.jpg


Iron.X:
01.jpg


03.jpg


05.jpg


07.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


En dan gelijk een opmerking voor alle Iron.X gebruikers: De standaard spuitfles hiervan is gewoon eerste klas ruk. Omdat je hiermee een straal van 3 meter kunt creëren kun je onmogelijk het oppervlak van je auto netjes inspuiten zonder overtollig veel product te gebruiken. Omdat ik natuurlijk de auto wel volledig in de Iron.X wou heb ik meer dan een halve fles!!!! over de auto gespoten.

A) Zonde
B) Dat spul meurt echt gigantisch :-&

Resultaat:
15.jpg


Toen de auto maar eens binnen gezet en deze begonnen te kleien met als resultaat:
16.jpg


De glans die hiermee te voorschijn kwam was al enorm. Blijkbaar hebben ze bij aflevering één of ander product van boomhars er op gesmeerd o.i.d. dus dat was al een prima verbetering!

Toen een verdere inspectie. Hierin kwamen enkele kleine krasjes naar voren maar er waren zo goed als geen swirls op de auto aanwezig. Uiteraard wel vol overtuiging dat er meer glans te behalen was! :p

Inspectie:
20.jpg


21.jpg


22.jpg


Kleine defecten dus. Niet iets waarvan ik verwachte dat een DAP-beurtje het niet kon fixen :p.

Afplakken/beschermen:
23.jpg


En toen dus los met de DAP900! Testspot verhelderde dat ik één hit met Mezzo op wit nodig had en om het feest helemaal te laten glimmen een hit met Finale op zwart.

En daarmee creërde ik de volgende glans (zonnebril op modus :cool: ):

Resultaat:
24.jpg


25.jpg


28.jpg


Helaas had ik dus geen Glaze die ik voor de wax kon aanbrengen. Iemand enig idee of deze kleur donker genoeg is voor Black Hole?

Nu was dus de M16 aan de beurt. Aangebracht met de hand, minuut of 5-6 laten werken en vervolgens afgenomen met een MF-doek die ik gratis van Carclean had gekregen!!! :heart_eyes:

Reflectiefoto:
31.jpg


Helaas had ik geen tijd meer om after foto's te schieten behalve een tweetal foto's van de beading op het dak nadat de auto twee tellen buiten stond:
32.jpg


34.jpg



Bedankt voor het lezen! Grappig detail: alle bovenstaande foto's zijn met m'n iPhone geschoten :D
 
Mooi resultaat! ;)

Weet je eigenlijk dat je verschillende standen hebt op de spraykop van de IronX?
Je hebt een stand dat verneveld en een stand dat echt een straal geeft..

Ik had het eerst ook niet door :D
 
Eens met NHke, maar dan nog is die sprayer niet super.

Ff een groupboy sprayer of zo'n blauwe van Poorboys er op, gaat veel beter.:ja

Verder, netjes gedaan, hij kan er weer even tegen!:)^
 
Iedereen bedankt voor de reacties so far!!

Eelco zei:
Eens met NHke, maar dan nog is die sprayer niet super.

Ff een groupboy sprayer of zo'n blauwe van Poorboys er op, gaat veel beter.:ja

Verder, netjes gedaan, hij kan er weer even tegen!:)^

Bedankt! Een dezer dagen nog maar eens overwegen of ik de door jou beklede/gepolyesterde kist nog in de kofferbak druk X_X
 
Liep net nog langs de auto waar de regen moeite heeft om op de auto te blijven liggen:

 
Mooi zeg! Tis niet de makkelijkste wax, die M16, maar geeft nog steeds top resultaat!
 
Mooi resultaat :ja

Zoals NHke en Eelco al aangaven, de sprayer van de Iron.X vervangen door zo'n Poorboy's sprayer zoals in het filmpje van Dennis. Sprayt veel beter!

 
Iedereen bedankt voor de positieve reacties! Iemand nog een antwoord op m'n vraag over de auto kleur + Black Hole?

@D-J Ik vond juist dat de M16 bijzonder makkelijk te verwerken was! Met applicator aanbrengen, paar minuutjes (4-5-6) laten zitten en daarna gewoon met een MF-doek afnemen. Ging perfect!


Verder:
The day after:
35.jpg


36.jpg


:cool:
 
Mooi resultaat, mooie bmw. Black Hole zou je kunnen proberen op deze kleur.

Is er niet iemand in de buurt van wie je een beetje BH mag lenen, kan je het een keer testen.
 
M16 is en blijft een topper.... De verwerking is ook top in mijn optiek. Dun opbrengen en niet te lang laten zitten..... That's all!