• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 520i met Autoglym High Definition Wax

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo,

Vandaag heb ik de BMW 520i van mijn vader gepoetst.
Ben zon 5 uur bezig geweest, hard gewerkt.
Ik vond de auto echt een wet look hebben. Daar was ik trots op en ik was ook blij de het Autoglym '3-stappenplan' goed gewerkt heeft :D

Werkwijze:

Wielen en banden met Dasty en diverse kwasten
Auto wassen met vaatwasmiddel om een zo schoon mogelijke basis te krijgen.

Kleien met Meguiar's LT en Meguiar's consumentenklei, kwam bijna niks vanaf, had 3 maand geleden ook al gedaan
Poetsen met Autoglym SRP icm. excenter en groene LC pad
Autoglym Extra Gloss Protection als sealant met Meguiar's handpad
Autoglym High Definition Wax

Wielen met Autoglym SRP en microvezel doek
Banden met Autoglym Instant Tyre Dressing en kwast
Trims met Meguiar's ASD en Meguiar's handpad

Interieur uitgezogen
Kunstof met Autoglym Vinyl & Rubber Care
Ruiten met Meguiar's NXT Glasscleaner

Auto nalopen met Meguiar's LT


Foto's:

Voor:
DSC_0035.jpg

DSC_0036.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg


Aan het kleien:
DSC_0040.jpg


Autoglym en excenter:
DSC_0041.jpg

DSC_0043.jpg


Na:
DSC_0048.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg




Groeten Matthijs
 
Puik werk! En een mooie glans. :cool:
Hoeveel km heeft de auto inmiddels gelopen, want voor en 98'er ziet ie er uitermate strak uit! M.i. met deze wielen een van de stijlvolste Beemer sedans die ooit zijn gemaakt (maar da's persoonlijk)
 
Die ziet er weer geweldig uit! Lees alleen helemaal niks over de HD-wax? Hoe is die?
 
De Autoglym HD wax werkt super. Easy on easy off! En een prachtige glans natuurlijk. Dat is alles wat ik kan zeggen :)^
De auto heeft nu bijna 300.000 km gelopen!


Groeten Matthijs
 
Hij ziet eridd erg goed uit Matthijs :cool:

Vraagje: Welke machine is dat die je gebruikt hebt en waarvan je een foto geplaatst hebt (naast het flesje autoglym)?

Groeten, Patrick
 
Ik was altijd eerst met Meguiars NXT shampoo, om vervolgens met Dreft te toppen. Erg economisch in gebruik, één theelepel per halve emmer.
 
Op een metallic lak is het best te doen. Je moet de auto gewoon goed nat houden en direct afspoelen wat je al gedaan hebt. Zo heb je de meest schone basis, pure reiniging. Zal binnenkort ff kijken of ik wat Valma kan kopen, dit ontvet ook lekker zegt men ;)


Groeten Matthijs
 
Matthijs,

Zou je mij kunnen vertellen welke machine dat is die op de foto staat en die je gebruikt hebt voor de auto?

Alvast bedankt
Groeten, Patrick
 
Hey,

Het is een Meister excenter. Verkrijgbaar bij de Praxis voor zon 40/45 euro geloof ik. Prima apparaat!


Groeten Matthijs
 
Dat dacht ik idd al te zien. Hij bevalt dus goed en de resultaten zijn ook goed? Heb hem namelijk ook al eens in de handen gehad, maar twijfelde nog.

Gr Patrick