Hier dan het verslag van de full detail die ik heb gedaan op de BMW 525d.
Het liefst had ik 2 dagen uitgetrokken maar die tijd was helaas niet beschikbaar.
Dinsdag avond rond 17:45 werd de BMW gebracht en de volgende avond voor 20:00 moest die weer klaar zijn omdat ze weer op pad moesten en vandaag nog nodig was voor het werk en morgen op vakantie.
Zoals jullie vast begrijpen wordt de auto goed gebruikt en dat was ook goed te zien van binnen en buiten.
Deze BMW staat ook al ongeveer 3 jaar thuis geparkeerd onder een eikenboom en dit was ook goed te zien.
Dus alles moest min of meer snel gebeuren.
Maar goed hier in stappen hoe ik de BMW heb behandeld.
Vrijdagavond 18:15 tot 21:30
-2x Foamen met de Bilthamer snow foam, tussen pose van 5 min.
-Velgen behandeld met IronX
-Deursponnigen met groene Meg. APC 1:10
-Gewassen met PB BtbM
-Kleien met de PB elastic clay i.c.m. DJ Born slippy.
-Gedroogd met de delerium droogdoek met 1:2 verdunde PB QD+
Zaterdagmorgen 06:00 tot 19:15 Extarieur
-Rubberdelen afplakken met de blauwe 3M tape.
-Doordat BMW een keiharde lak heeft gelijk begonnen met CG V-34 met rotary op wolpad 2 passes.
-CG V-34 op oranje pad en Rotary.
-CG V-36 op witte pad en Rotary.
-CG V-38 op finish pad en DAP.
-SCG Nano Seal met finish pad en DAP aangebracht.
-SCG Nano Glaze op finish pad en DAP aangebracht.
-Colli. 845 op finish pad en DAP 2x aangebracht.
-WheelWax voor de velgen.
-Wolfgang Black Diamond op de banden.
-Smartgel op de Trims.
-Ramen gereinigd met de Meg. Glass cleaner Pro.
Interieur.
-Alles goed uitgezogen.
-Kunststof delen afgenomen met groene APC 1:10
-Stoelen en achterbank en kofferruimte met extractor behandeld met daarin de APC+ (oranje) 1:5.
-Kunstof delen met de PB Natural look voorzien.
-Ramen gereinigd met de Meg. Glass Cleaner Pro.
-Aluminium delen met handpad en PB prof. polish behandeld.
-Aluminium voorzien van laagje Colli.845.
-Bekleding voorzien van nieuwe beschermlaag.
Al met al een klusje waarin ik flink moest aanpoten maar uiteindelijk voor de klant het gewenste resultaat behaald.
Hierbij de foto's in welke staat de auto verkeerde voordat ik was begonnen.
Eindresultaat foto's
Bedankt maar weer voor het lezen.
Het liefst had ik 2 dagen uitgetrokken maar die tijd was helaas niet beschikbaar.
Dinsdag avond rond 17:45 werd de BMW gebracht en de volgende avond voor 20:00 moest die weer klaar zijn omdat ze weer op pad moesten en vandaag nog nodig was voor het werk en morgen op vakantie.
Zoals jullie vast begrijpen wordt de auto goed gebruikt en dat was ook goed te zien van binnen en buiten.
Deze BMW staat ook al ongeveer 3 jaar thuis geparkeerd onder een eikenboom en dit was ook goed te zien.
Dus alles moest min of meer snel gebeuren.
Maar goed hier in stappen hoe ik de BMW heb behandeld.
Vrijdagavond 18:15 tot 21:30
-2x Foamen met de Bilthamer snow foam, tussen pose van 5 min.
-Velgen behandeld met IronX
-Deursponnigen met groene Meg. APC 1:10
-Gewassen met PB BtbM
-Kleien met de PB elastic clay i.c.m. DJ Born slippy.
-Gedroogd met de delerium droogdoek met 1:2 verdunde PB QD+
Zaterdagmorgen 06:00 tot 19:15 Extarieur
-Rubberdelen afplakken met de blauwe 3M tape.
-Doordat BMW een keiharde lak heeft gelijk begonnen met CG V-34 met rotary op wolpad 2 passes.
-CG V-34 op oranje pad en Rotary.
-CG V-36 op witte pad en Rotary.
-CG V-38 op finish pad en DAP.
-SCG Nano Seal met finish pad en DAP aangebracht.
-SCG Nano Glaze op finish pad en DAP aangebracht.
-Colli. 845 op finish pad en DAP 2x aangebracht.
-WheelWax voor de velgen.
-Wolfgang Black Diamond op de banden.
-Smartgel op de Trims.
-Ramen gereinigd met de Meg. Glass cleaner Pro.
Interieur.
-Alles goed uitgezogen.
-Kunststof delen afgenomen met groene APC 1:10
-Stoelen en achterbank en kofferruimte met extractor behandeld met daarin de APC+ (oranje) 1:5.
-Kunstof delen met de PB Natural look voorzien.
-Ramen gereinigd met de Meg. Glass Cleaner Pro.
-Aluminium delen met handpad en PB prof. polish behandeld.
-Aluminium voorzien van laagje Colli.845.
-Bekleding voorzien van nieuwe beschermlaag.
Al met al een klusje waarin ik flink moest aanpoten maar uiteindelijk voor de klant het gewenste resultaat behaald.
Hierbij de foto's in welke staat de auto verkeerde voordat ik was begonnen.
Eindresultaat foto's
Bedankt maar weer voor het lezen.