• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 530I uit 2001

cBull

Detailing trainee
12 apr 2013
11
22
62
Ik vond het tijd om mijn auto onderhanden te nemen na 2 jaar alleen door de wasstraat te zijn geweest.

Gebruikte producten:

Wassen:
Meguiars - Gold Class Car Wash

Kleien:
Mothers - California Gold Clay Bar Paint Saving System

Dat kleien deed ik voor het eerst, ik kreeg niet alle vlekken(vogelpoep) helemaal weg. Misschien nog een hardere kleisoort gebruiken de volgende keer.

Polijsten:
Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
daarna
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover

Waxen en sealen:
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba

Het resultaat(mag er zijn vind ik zelf):
conv_2081.jpg
conv_2082.jpg
conv_2083.jpg
conv_2084.jpg
conv_2080.jpg
 
De vogelpoep die je niet weg kreeg kon je die wel met je vinger voelen? Zo nee zal het niet aan de klei liggen... Mothers is idd een zachte klei... Maar ik vind hem wel heel fijn!

zijn de vlekken er wel uitgegaan met polijsten?
 
Zluytr;n423487 zei:
De vogelpoep die je niet weg kreeg kon je die wel met je vinger voelen?
zijn de vlekken er wel uitgegaan met polijsten?
Ik kon die poep nog wel met mijn vinger voelen, de lak er omheen superglad, de vlekken wat stroever. Vlekken zijn er ook niet uitgegaan met polijsten, wel minder geworden.
 
Mario Hertstein;n423491 zei:
Mooie auto en goe resultaat!
op welke pads heb je de ssr serie gebruikt?

Een setje pads van ts24, oranje voor de ssr 2,5 en ssr 1 en de rode voor de wax/sealant. En het wolletje voor het uitwrijven.
conv_2085.jpg
 
Omdat die middelen niet zo'n hele hoge cut hebben... En de gemiddelde BMW lak kneiter hard is ;) (denk ik)


als je de vogelpoep nog kan voelen dan zou het kunnen lukken met kleien...Anders misschien een grovere polijstmiddel/pad
 
Mooi resultaat !

Mogelijk is de vogelpoep niet OP je lak maar IN je lak ......en dan kan je er niets meer aan doen vrees ik .
Laat anders ff "weken" en probeer nogmaals te kleien + polijsten .
Kijk er eens naar met een vergrootglas......dan weet je het zeker of het OP of IN de lak is .

https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/LED_Light_15x_magnifier_vergrootglas_CTG_LED2115_101891