• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E90 Sparkling Graphite

fuske

Detailing trainee
19 aug 2014
30
27
Na vorige week voor het eerst gebruik te hebben gemaakt van mijn DAP900 op een oude starlet afgelopen weekend mijn eigen auto een detailbeurt gegeven. Betreft een BMW E90 uit 2007 in de kleur Sparkling Graphite. Zoals bekend bij BMW, erg harde lak! En dat heb ik geweten :)
Ik ben begonnen met de motorkap om daar een testspot te maken ik heb maar meteen opgeschaald naar veloce op geel, en na 3 hits kreeg ik pas het enigszins gewenste resultaat.
De staat van de lak was vrij goed en wou alleen de swirls er uit halen, de overige krasjes her en der geprobeerd minder te maken en op veel plaatsen is dat ook gelukt. Mocht ik hem 100% krasvrij willen krijgen had ik me er nog 2 dagen extra aan moeten geven ben ik bang.
De gehele auto gedaan met 2 hits veloce op geel, liggende delen 3x, daarna afgeschaald naar mezzo op oranje en gefinished met finale op wit.
Om 10 uur 's morgens begonnen en tot 21u doorgegaan, en vanmorgen de 2e waxlaag aangebracht.

Helaas niet erg goede foto's van voor/na mbt swirls, toch maar eens een inspectielamp gaan aanschaffen.

De auto bij aankomst:
conv_879.webp

Na aan wasbeurt met Meguairs shampoo, velgen met PB Spray & Rinse.
conv_881.webp

afgetaped:
conv_880.webp

Lakstaat motorkap en dak voor, motorkap viel mee
conv_882.webp
conv_883.webp

Na de 3 hits Veloce:
conv_884.webp

Na het polijsten:
conv_885.webp

Na het polijsten auto weer gewassen en alle kieren nagelopen en waar nodig met APC schoongemaakt.
conv_886.webp

Motorruimte ook even meegepakt
conv_887.webp

Daarna in de PB Black Hole gezet, gedaan met de zwarte pad op de DAP.
Het geheel afgetopt met een laag Collinite 845 en vanmorgen de 2e laag wax er op gezet.

Het eindresultaat
conv_888.webp

Mijn E90 heeft dezelfde kleur en ik had net dezelfde ervaring; als je met de DAP 100% correctie wil, moet je overdreven veel hits maken.
Een rotary biedt hier vaak een oplossing voor! ;-)

Maar het resultaat mag er echt wel wezen, mooie & diepe glans!

Heel erg mooi resultaat gehaald man!
Zelf ook met de DAP900 verscheidene BMW's gedaan, maar dan gaat er erg veel tijd in zitten.
Nogmaals: Rotary bied uitkomst :)