• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E92 - E60 - E46 & Mercedes ***

Lagoyaz

Detailing rookie
5 jul 2014
34
0
Nieuw op dit forum en nieuw in het onderhouden van de auto (Die eerst herstelt moet worden...)

Een tijdje geleden wat degelijk grief gaan halen voor auto is te wassen en snapte er "de kloten af".
Hulp gevraagd in winkel zelf en wat spulletjes gekregen van Meguiars & Autoglym waarmee ik even tevreden was...
Lang leve het internet en 3 weken al bijna 95% van de vrije tijd zitten lezen en reviews bekijken voor te zien wat ik nog nodig heb/bij wil kopen... :D
Aangezien ik al wat productjes heb en nog niet alles 100% zeker weet wacht ik nog even tot ik het onmiddellijk grondig en goed kan doen.

WItte BMW E60 (5-Serie) Veel swirls - Krassen aan deurklink (Zeker niet voelbaar maar vallen serieus op) - Zeer Hevige steenslag

Witte BWM E92 (3-Serie Coupé) Paar swirls - Krassen aan & rondom deurklink (Vrouwen en hun handtas...) -Krassen boven wielkasten tot onder raam (Auto als steunpaal gebruikt door vreemde...) -Oranje stippen op achterbumber (Boomhars? Staat niet bij bomen in de buurt maarja...)

Zwarte BMW E46 (3-Serie Carbio) Vol Swirls - DIepe kras in achtererbumper (Niet te herstellen denk ik.) - Zwartmat uitgeslaan plastic aan spiegels. - Lichte mosgroei op dak.

Zwarte Mercedes Type model post ik binnekort. Licht roest onder voorbumper - lichte swirls - geoxideerde chroom onderdelen

Interieur & wielen zal ik ook foto's van trekken voor jullie mening maar zijn dingen waar niets meer kan aan gebeuren denk ik.

De E60 & Mercedes zijn 2 grote wagens en E46 Kleinere die ik om de 5-6 maand zou doen (Sealant)
De E92 middelgroot zou ik om de 3 maand doen (Wax)
DIt zal ik alleen doen dus machine is denk ik wel goeie investering? DAP900?

Momenteel niet veel tijd meer maar ga proberen tegen zondag na de wasbeurt foto's trekken van alles wat ik wil behandelen, een lijstje maken van de producten die ik al heb en een lijstje van de producten die ik denk aan te schaffen na jullie mening - ervaring.

Ga men best doen voor daarna stap per stap verslagje te maken van alle wagens met alle producten en mijn mening als eerste ervaring.


Voor steenslag te repareren heb ik dit gezien maar nog geen verstand van jullie mening?
https://www.youtube.com/watch?v=6xi3xmeO6C4





Toegevoegd:

De paar productjes die ik al heb:
Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner (Leeg)
Meguiars Ultimate Wash & wax
Meguiars Ultimate Quick Interior Detailer
Meguiars Gold class Leather Cleaner
Meguiars Gold class Leather Conditioner
Meguiars NXT Generation All Metal Polish
Meguiars Light wax
Autoglym Super Resin Polish

De laatste 3 nog niet gebruikt en die NXT All metal polish van vriend gekregen die het niet meer gebruikt.

Wat ik nog zou bijkopen:
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher
Monello - Dolce Verde Klei Set
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 500ml
Auto Finesse - Citrus Power Bug and Grime Remover - 1000ml
Cabriodak reiniger kit (autoglym)
Handschoenen, doeken, pads, interieur & exterieur borstels,...

Wie verbeteringen of aanvulling heeft, altijd welkom!

Morgen de foto's van de wagens & schade.

Grtz
 
BMW E92 (mijn wagen)
te8abena.jpg
Steenslag:
ynapener.jpg
Dak lichte swirls:
rudyry9y.jpg
Kleine stipjes en swirls zo over de hele zij/onderkant:
e7uqenyr.jpg
Velg zwarte stippen:
zeqyhyze.jpg
Uitlaatstuk weet nog niet met wat
u7uhavun.jpg
Interieur leer en plastic aan zetel schade.
mu2upa9u.jpg
he7a9uzu.jpg
Zwarte schadowline niet verwijderbare kalkvlekken?
atu7ybeb.jpg
BMW e46
du3erane.jpg
Zware diepe kras (onherstelbaar) in en daarboven lichte schaaf niet voelbaar met nagel.
u6udyma5.jpg
Dak groen mos
usa5yjaq.jpg
Diepe swirls:
8ydeda2e.jpg
Verdoft kunstof?
u5u4y4y6.jpg
BMW E60 Geen volledige fotos staat toch veel tevuil (is mijn wagen niet en zou hem nog kuisen uit medelijden moest ik tijd hebben) De grote steenslag
u9e5ahum.jpg
Krassen aan deurklink (vergelijkbare Krassen rondom auto op nog 4 plekken en 2 deurklinken)
uvu4anem.jpg
De geschonden en enorm vuile velgen. Ga deze enkel reinigen en laagje wax geven. (mooiste Velg v.d.4 btw)
e8a7udub.jpg
Groen aan pinkers onder glas
4adupy2y.jpg
Interieur:
Megiuars leather cleaner & conditioner
quick interior detailer
Zetels met de eerste 2 derest van dashboard en inleg (pianolak, hour, alliminiumlook,...) met detailer
tapijtenreiniger - conditioner? °wat bevelen jullie aan?
Borstels & doeken °wat bevelen jullie aan?

Voorbehandelen
Insect & teer verwijderaar °wat bevelen jullie aan?
Foamen:
Karcher hogedrukreiniger (check)
Foamkit monello aansluiting karcher

Velgen reinigen
Velgenreiniger (Monello non ferro?) °wat bevelen jullie aan?
Velgenborstels °wat bevelen jullie aan?
Velgenwax °wat bevelen jullie aan?
Wassen
Handschoen - borsteltjes(voor tussen carroserie voegen en langs emblemen en details) -droogdoekken -... °wat bevelen jullie aan?
Meguiars Ultimate wash en wax (Check) (wekelijkse wasbeurt)
Shampoo voor in dit grote onderhoud? °wat bevelen jullie aan?
ruitenreiniger & doeken °wat bevelen jullie aan?
Kleiën
monello Clay kit (denk ik best voor polieren?) °wat bevelen jullie aan?

Monello non ferro ook nog gebruiken op de lak voor het polieren?

polieren:
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack (dat blijkbaar juist uit voorraad is :( ) °wat bevelen jullie aan?
Glaze:
Poorboys world Black hole & white diamond (zwart en witte auto's alleen) wat bevelen jullie aan?
Wax:
Wax voor witte E46 (3-4maand)°wat bevelen jullie aan?
Sealant? voor witte E6O en zwarte E46 & Mercedes. °wat bevelen jullie aan?
Poorboys World - Wheel Sealant voor alle velgen? °wat bevelen jullie aan?
Bandengel
Doeken voor alles af te nemen van wax-sealant-polish & pads voor alles aan te brengen op de moeilijke plaatsen. °Wat bevelen jullie aan?

En nog een goeie quickdetailer/waterless wash/vloeibare wax? voor vuil dat nog niet weg is na het foamen en wassen tijdens wekelijkse wasbeurt.

Heb nog Autoglym Super resin polish & meguiars light wax (als welke stappen zou ik deze kunnen vervangen of hoe toe te passen?)
Als ik nog iets vergeten ben mag het ook altijd bijvermeld worden, zelf ga ik ondertussen verder zoeken welke producten.
Het meeste ga ik dus nog moetten bestellen en wil dit in 1 keer doen...
Ben nieuw vandaar de zovele vragen en heb er nog veel begrijp dat ik hier niet overal antwoord op krijg.
Als ik nog iets vergeten ben mag je het zeker bij vermelden.

Grtz
 
Dat ziet er een hele waslijst aan foutjes uit die je wilt wegwerken...
Heb zelf een witte E90 en ik kan je zeggen dat je zeker een aardig resultaat kan behalen met enkele eenvoudige stappen!
Laat ons weten hoe je die groene aanslag onder de pinker hebt verwijderd, want ik heb dit ook en heb nog niet echt iets gevonden waarmee ik dat kan wegdoen zonder de pinker eraf te halen... :)

Om je stappenplan aan te vullen met producten:
Interieur:
Bestel de paardenhaar borstel van CarClean, deze is super voor lederen zetels en cabriodaken.
Doeken kan je denk ik alle doeken gebruiken die je wilt...


Voorbehandelen
Insect & teer verwijderaar: ik gebruik de PoorBoys World (PB of PBW) Bug Squash als insectenverwijderaar, deze werkt wel goed vind ik.

Velgen reinigen
Velgenreiniger (Monello non ferro?): Non Ferro is meer voor metaaldeeltjes te verwijderen, ik gebruik gewoon de overschot van mijn water voor de velgen te doen...
Velgenborstels: De wool wheelies zouden erg goed zijn. Ik gebruik zelf een oude washmitt en de Valma Velgenborstel...
Velgenwax: PB Wheelsealant is niet slecht. Als je een coating wilt is de Q2 Rim zeker aan te raden, heel wat positieve commentaar op het forum over te lezen!

Wassen
Handschoen - borsteltjes(voor tussen carroserie voegen en langs emblemen en details) -droogdoekken -... : Monello washmitts of schapenwollen washmitt en de Monello Senza Aqua droogdoek!
Shampoo voor in dit grote onderhoud? Ik gebruik PB Super Slick & Suds, werkt prima voor mij.
ruitenreiniger & doeken °wat bevelen jullie aan? Monello Vitro doeken zijn echt geweldig. Verder gebruik ik de Pro Vision Glass Scrub en Turtle Wax RainClear voor de ruiten.
Kleiën: inderdaad de monello Clay kit

polieren
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack (dat blijkbaar juist uit voorraad is [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD] ): Heb de DAP900 V2 en die werkt super!
Glaze: Poorboys world Black hole & white diamond (zwart en witte auto's alleen): Ik gebruik White Diamond en je merkt het verschil wel hoor.
Wax: Wax voor witte E46 (3-4maand) Heb zelf de Collinite 845 als vloeibare wax. Niet zo'n super glans etc. maar wel lange standtijd. De PB Natty's zou ook een goede wax zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Sealant? voor witte E6O en zwarte E46 & Mercedes. EX-P levert bij mij goede resultaten...
Poorboys World - Wheel Sealant voor alle velgen? Bij mij in gebruik en tevreden over.
Bandengel: De Tuf Shine - Tire Appearance Kit is blijkbaar een heel erg goed product. Deze komt bij mij erin bij de volgende bestelling...
Doeken voor alles af te nemen van wax-sealant-polish & pads voor alles aan te brengen op de moeilijke plaatsen. Monello microvezeldoeken :) Verto of Bianco

En nog een goeie quickdetailer/waterless wash/vloeibare wax? voor vuil dat nog niet weg is na het foamen en wassen tijdens wekelijkse wasbeurt: Heb zelf de PB Spray & Wipe, werkt uitstekend.

Hopelijk kan je hiermee al een stuk verder :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koen nogmaals bedankt voor de vele hulp die mij enorm goed op weg geholpen heeft ook!
Ga deze avond of week een update doen van producten die ik zal gebruiken op de wagens, pakketje van carclean zaterdag lekker snel geleverd door post NL daar kunnen ze hier in belgie wat van leren leeggangers :p.
Vrijdag naar het Wembley stadion gwst voor Eminem is live te kunnen zien en voel het nog steeds goed in men hoofd vandaar de update voor de volgende keer xP
 
Het lijstje is sinds de SSS volledig en staat alles klaar voor de E46 dit weekend te doen. Foto's en stappen met producten zullen volgen zodat jullie me kunnen verbeteren wat ik allemaal nog verkeer doe. Hopelijk niet te veel, heb mij genoeg proberen inlezen dus komt volgens mij wel goed :) De velgen van de E60 al 2 uurtjes aan bezig geweest met Non ferro (Iets grovere velgenreiniger was geen slecht gedacht geweest...) Nog helemaat niet perfect maar zijn dan ook op blijven zitten en 5 jaar enkel carwash gezien.
cb47409cfe89d84f36094c416b3fd71b.jpg
32834622327554199617483a3c6e7472.jpg
cdc3f8d15e0729ef732b0f7aeab1d8b3.jpg
 
Non ferro is ook geen velgenreiniger. Het haalt enkel vliegroest en ijzerslijpsel van remmen etc weg. Eerst wassen en velgenreinigen. Daarna non ferro.
 
toesebolle;n401924 zei:
Non ferro is ook geen velgenreiniger. Het haalt enkel vliegroest en ijzerslijpsel van remmen etc weg. Eerst wassen en velgenreinigen. Daarna non ferro.

Begrijp ik maar wordt hier algemeen door veel mensen als velgenreiniger gebruikt aangezien het zeer veilig is voor de wielen.
Vandaar ik het steeds opnieuw velgenreiniger blijf noemen :p
Is wagen van mijn vader dus tijd maakt mij weinig uit en is best wel goed/zuinig gegaan.
Doe bij mijn wagen ook eerst de wielen met hoge druk, nspuiten met non ferro, laten inwerken, borstelen, afspuiten met hoge druk en zeer tevreden mee.
Op eerste foto zieje al propere hoekjes van het wassen maar binnekant ben ik maar afgebleven was te erg...
 
De E46 vandaag en gisteren beetje onder handen genomen. Wassen, clayen, afplakken en toen ging ik de dap voor de eerste keer gebruiken... Na een half uurtje "sukkelen" paar lelijke krassen op achterbumper kunnen verbeteren en wat andere die verzacht zijn. Had geen gepast licht waarvoor ik dus nog moet zorgen en de swirls/krassen die zichtbaar waren tot de oranje pad met Veloce geprobeert, maar deed bijna niets op de koffer waar ik testspot probeerde op te maken. Juist de achterbumper dus is goed getest en zie wel een grote verbetering maar ga hier eerst is een clinic proberen voor volgen of wat persoonlijk advies van ervaren persoon. Aangezien de wagen van mijn moeder is deze dan maar gevoed met Black hole van PBW en sealant wolfgang deep gloss paint sealant 3.0. Morgen een laagje Collinite wax nog over en met de krassen nog beschermd tot als ik het degelijk durf, ook al kan je weinig verkeerd doen... Paar foto's
9964bc6ad35529c28a2794194cc31f96.jpg
d73b95a911695d57c890f4a69334c0f3.jpg
cf7710a7fc8787e0719c649709679709.jpg
8aa2f5b3e4f65f7e603083b6d4767ee3.jpg
cf7bf3153f0ef55ba4403601220f8f27.jpg
 
Goede poging gedaan en wel degelijk resultaat, al doende leert men, maar sommige schade poets je niet 100% weg
 
Blinque;n402334 zei:
parkeersensor:-"

Zit er op... Jammer genoeg auto zo terug gevonden na avondje gentse feesten paar jaar terug, weinig aan te doen met die diepere krassen.

Irriteerde me mateloos dat de gewone swirls bijna niet weg te krijgen zijn :eek: of zou dit kunnen liggen aan harde lak waar ik tegen gelopen ben? :p

Thx Blinque positieve commentaar doet me goed voor moment :D
 
De swirls niet weg? Ja das lastig met harde lak maar uiteindelijk wel te doen, welke pads/polijstmiddel heb je bij je dap900? Ik heb voor mijn e92 gebruikt: monello paars/ veloce stand 6, oranje/mezzo op stand 4 en finale op wit met stand 3 op de machine. Daar ben ik een eind mee gekomen.
 
Ric325i;n402339 zei:
De swirls niet weg? Ja das lastig met harde lak maar uiteindelijk wel te doen, welke pads/polijstmiddel heb je bij je dap900? Ik heb voor mijn e92 gebruikt: monello paars/ veloce stand 6, oranje/mezzo op stand 4 en finale op wit met stand 3 op de machine. Daar ben ik een eind mee gekomen.

Ik heb Oranje, Groen, Wit, Zwart en Rood heb met oranje met veloce op stand 6 geprobeert en dat deed echt helemaal niets waardoor ik alle vertrouwen in mezelf in inlezen ben verloren...
Paars is dat geen wol dan al?
De E60 en E92 zullen hier uitgesteld worden tot ik wat vertrouwen heb in mezelf met de dap :)
Ben wel tevreden in het algemeen voor het eerst claybar in handen genomen en enorm leuk en dankbaar werk als je voelt hoe glad het is :D
MotherClaybar met Spray&wipe 1:1 de detailspray die er bijzat hou ik liever voor dan is op te blinken :D
Black hole getwijfeld hoelang je moet wachten voor afnemen dry to a haze twijfelde ik tussen even wachten en laten ademen en afnemen of laten drogen zoals een wax?
Is kijken voor zwaardere cutting pad al is het voor eerst is te oefenen op iets eerst...
 
Lagoyaz , Jij kunt gewoon vertrouwen in jezelf behouden ,verhaal is totaal herkenbaar ik had de eerste keer ook niks zwaarders dan oranje. Ik bij carclean langs welke mij bovenstaand schema meegaf. Daar had ik wel goed resultaat mee , de laatste puntjes op de i ga ik met mijn nieuwe Bigfoot aanpakken.
Paars = wol idd en oefenen heb ik ook niet van te voren gedaan wel ff schoonmaken tussendoor.
 
Hèhè bedankt aan alle hulp al ben hier door jullie al een groot stuk verder. Moeder is enorm tevreden door de goeie werking van Black hole zie je weinig Krassen en de Sealant van wolfgang doet het ook enorm mooi. Eerste keer dat ik blij ben regen te zien. :-D
695f8832d4126d06c35e46b06b01d18c.jpg
Rotary en bigfoot zullen mijn volgende aankopen nog zijn maardaarvoor eerst is met wol proberen op de dap. Doe je dan alle lichtere pads ook tot aan finishing pad? Grtz
 
Vandaag zo'n zelfde kleur en model BMW mogen doen met "waskrasjes" zoals de eigenaar het over de telefoon noemde. Bij aankomst bleken het schuurspons krassen te wezen maar goed. Ik heb op de rotary moeten uitwijken naar een wolletje met Veloce en daarmee had ik in 1x een super straks en swirl vrij plaatje. Nu heb ik al redelijk wat auto's gedaan maar nog nooit had ik een auto met zulke harde lak. Een oranje pad met Veloce op een dap900 is mijn inziens zeker te licht, wellicht dat je met een wolletje & Veloce, gevolgd door een gele met Veloce al een mooi eind op weg bent.
 
toesebolle;n401924 zei:
Non ferro is ook geen velgenreiniger. Het haalt enkel vliegroest en ijzerslijpsel van remmen etc weg. Eerst wassen en velgenreinigen. Daarna non ferro.
Wat ik mij dan af vroeg als sommige zeggen dat Non-Ferro geen velgen reiniger is welke velgen reiniger je eerst gebruik voordat je de Non-Ferro opspuit. Want andere zeggen weer dat het wel een velgen reiniger is.
 
Jeffreyvdt;n402464 zei:
als sommige zeggen dat Non-Ferro geen velgen reiniger is

Wel eens in de webshop wel eens de zoekterm "velgenreiniger" ingevuld ? Ik zie daar geen Non-Ferro bijstaan ? Hoe jij er dan bijkomt dat het wel een velgenreiniger is, is mij onbekend.
Het is een mooie aanvulling op bijvoorbeeld een velgenreiniger en het wordt ook veel op velgen toegepast, wellicht dat daar de veronderstelling wegkomt ?

Zelf gebruik ik de Valet Pro - Bilberry omdat die niet zo agressief is..
 
Ben blij dat het dan toch aan de lak zal gelegen hebben en niet aan mijn gebruik van het materiaal.
Verschiet nog steeds hoe hard de swirls gevuld zijn met Black hole :eek:
Non ferro staat wel bij de velgenreinigers bij carclean => https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Velgen_en_banden/Velgenreiniger
Ik gebruik heb als velgenreiniger aangezien hij minstens even goed zijn werk ervoor doet
1:1 verdund en daarna is puur en goed laten inwerken voor ijzerdeeltjes te laten oplossen.
Een zuivere velgenreiniger zal minder werk aan zijn maar is altijd veel agressiever dan Non ferro vandaar ik deze keuze maak.
Ook moet het niet snel gaan want zijn eigen wagens die hier enkel gebeuren, ga wel in elk geval is kijken naar die Valet Pro - Billberry.

Grtz en bedankt voor het advies!
 
Ga er maar vanuit dat de gebruikte combinatie gewoon te licht is geweest.

Als ik zoek op velgenreiniger dan zie ik Non-ferro niet voorbij komen dus vandaar die conclusie.
Non-ferro als (reguliere) velgenreiniger ben ik erg huiverig voor, kijk maar eens naar je balanceerloodjes.
Het is een prima product maar in de buitenlucht gebruiken en goed, heel goed naspoelen.