• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E92 - E60 - E46 & Mercedes ***

Juffer1;n402539 zei:
Ga er maar vanuit dat de gebruikte combinatie gewoon te licht is geweest.

Als ik zoek op velgenreiniger dan zie ik Non-ferro niet voorbij komen dus vandaar die conclusie.
Non-ferro als (reguliere) velgenreiniger ben ik erg huiverig voor, kijk maar eens naar je balanceerloodjes.
Het is een prima product maar in de buitenlucht gebruiken en goed, heel goed naspoelen.


Non Ferro dus beter enkel is bij het uitgebreid onderhoud gebruiken aangezien het de balanceerloodjes zou kunnen aantasten?

Goed dat je me hierop wijst en is dat alleen al reden genoeg voor over te stappen op echte velgenreiniger of gebruiken jullie die niet altijd tijdens de wekelijkse wasbeurt?
Mijn velgen worden herdaan tegen volgende zomer en worden nu voorzien met PB wheel wax waardoor velgenreiniger wel overbodig is
maar doe dit niet bij de andere wagens die ik thuis was en gebruik altijd 1 op 1 verdunde non ferro inspuiten even laten inwerken met EZ borstel weer even inwerken en met hoge druk grondig afspuiten.

De Valet Pro komt er bij bij volgende bestelling normaal gezien voor grof vervuilde velgen en die dan ook gebruiken voor wekelijkse wasbeurt?
 
Nog lang niet kunnen beginnen en al blij dat de mb nog niet gedaan was. Alle wagens staan nu in Wetcoat buiten de e92 die in 2 laagjes collinite staat. Fotos van de benz eindelijk is met nieuwe Krassen... Deze zal een uitdaging worden als ik al heel wat meer ervaring heb want wordt wetsanding denk ik.
 

Bijlagen

  • conv_1154.JPG
    conv_1154.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 127
  • conv_1155.JPG
    conv_1155.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 146
  • conv_1156.JPG
    conv_1156.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 126
  • conv_1157.JPG
    conv_1157.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 135