• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW F01 730d

marcovanderniet

Detailing guru
10 okt 2018
492
153
49
Den Hoorn zh
Afgelopen zaterdag heb ik de 7 met 2 staps polijsten aangepakt. Natuurlijk eerst gewassen etc. Helaas had ik geen tijd en de mogelijkheid om hem in 3 stappen te polijsten.

Als eerste:

Ingespoten met Cartec twister die we gebruiken op mijn werk. Niet zo mooi als DDJ Isnow maar het was om de storm resten weg te spoelen. Ik had de auto al gewassen.

Ingespoten met valetpro pre wash citrus.
Velgen schoon gemaakt met nanolex velgen cleaner.
Daarna met DDJ Born to be mild gewassen.

IMG_0349.jpg

IMG_0350.jpg




Ik heb de auto gedroogd met csf delirium 2.
Voor het kleinen hebben we nanolex gebruikt. Fijn materiaal om mee te werken. Bij mij brokkelde de klei niet en pakte goed het vuil op. De spray ruikt erg fijn en dat is erg fijn als je een uur aan het sprayen bent.

Auto afgeplakt en klaar gemaakt voor de eerste ronde met menzerna medium cut 2400. Samen met een collega hiermee aan de slag gegaan met twee dap900v3 en een wolle pad (edit: microfibre pad)

IMG_0358.jpg


117988


117989

Na deze ronde zijn we verder gegaan met menzerna 3500 final finish. Hiervoor hebben we een zwarte finishing pad gebruikt.

IMG_0383.jpg


117990


Ik heb alleen foto’s van het eindresultaat en geen close-ups. We waren toen helemaal in de flow dat we vergeten waren om foto’s te maken

Om de auto voor te bereiden voor de wax hebben we de auto eerst afgenomen met gyeon prep.

Daarna mocht dan eindelijk de wax erop. Ik was erg benieuwd hoe hij er dan bij zou staan. We hebben nu waxaddict edition 21 gebruikt.

IMG_0384.jpg

IMG_0386.jpg

IMG_0389.jpg

IMG_0396.jpg



We hebben de wax laten tussen de 8 en 9 min. laten curen. 1 keer 10 min. en toen werd het al wat lastiger uitpoetsen. Heerlijk materiaal dat waxaddict.

Nog even wat foto’s gemaakt bij mijn werk en het viel mij op dat de lak wat diepte kreeg en wat donkerder. Ik ben erg tevreden.

IMG_0401.jpg

IMG_0405.jpg

IMG_0409.jpg

IMG_0410.jpg


Ik heb de smaak te pakken en wil binnenkort verder de auto detailen. De lak is nu gedaan maar nu nog de details. Alles stap voor stap
 

Bijlagen

  • IMG_0382.jpg
    IMG_0382.jpg
    295,5 KB · Weergaven: 145
  • IMG_0381.jpg
    IMG_0381.jpg
    264,6 KB · Weergaven: 233
  • IMG_0398.jpg
    IMG_0398.jpg
    277,7 KB · Weergaven: 124
  • IMG_0402.jpg
    IMG_0402.jpg
    253,9 KB · Weergaven: 120
  • IMG_0406.jpg
    IMG_0406.jpg
    274,1 KB · Weergaven: 168
Laatst bewerkt:
Mooie auto!
Wat ik me afvraag waarom je keuze op een wollen pad icm een medium polijstmiddel is gevallen om de lak te corrigeren?
Het verschil tussen wol en een zwarte finishing pad lijkt mij zo groot.
 
Ah, verkeerde pad benoemd.

Op advies van carclean de DA Microfibre Disc gebruikt en niet de wol. Even abuis. We hebben wel wat geprobeerd met de wolle pad maar ik vond de microfibre prettiger.

Misschien als ik later wat meer correctie wil doen dat ik de wolle gebruik, daarna de microfibre gevolgd door de zwarte pad of de DA Microfibre Finishing Disc . Of praat ik nu onzin?
 
Laatst bewerkt:
@marcovanderniet ,heb jij vantevoren een testspot gedaan op de lak?
F serie BMW’s zijn qua lak veelal wat zachter dan bv mijn e92 en ik zou kijken of je het wellicht zonder wol/mf pads afkan.
Hieronder wat ik zou proberen/mijn visie:
Icm: Monello Mezzo of Nalolex medium
Icm Monello Finale of Rupes geel

Die blauwe hdo is evt ook met Scholl S3 of een ander heavy cut polijstmiddel te gebruiken maar ik zou starten met medium.
Die Mf cutting pad zou ik bewaren voor evt locate correcties.
Wol tja ikzelf vind die pads excentrisch niet lekker werken en ik denk dat er veelal betere alternatieven zijn (zelfde geld voor mf pads) in de vorm van:
Finishen met mf heb ik ooit ook wel geprobeerd maar kon mij niet bekoren.
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
Ah, goed om te weten. Voor de volgende keer als ik een weekend kan klussen.

Ik heb wat test spots gedaan en vind de MF wat beter en fijner werken Tov de pads die ik nu heb.

De andere die je noemt heb ik (nog) niet maar ga deze zeker uit proberen. Ik denk dat ik na veel proberen wel een goede combi ga vinden. Ik heb nm het idee dat er meer in zit. Leuke hobby.......
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Ric325i
Kinderfietsje, stepje of een lompe glazenwasser......eigenlijk geen idee. Helaas heb ik (nog) geen camera aan de voorkant hangen. Feit is dat ik hem bij thuiskomst zo aantrof.
 
Op je eigen oprit? Hoe dan? :scream:
Kranten of postbezorger die tussen je auto’s doorloopt met een tas, of wat dacht je van geloofsovertuigers met zo’n mooie leren tas vol metalen gespen en verkopers die deur aan deur gaan?
Mijn oprit grenst aan die van de buren en Jan en alleman moet zich per se via de kortste weg tussen de auto’s doorheen wurmen nee ik hou ruim ruimte tussen de ene en de andere auto...
 
Prachtige Auto waar je hobby detailer prima op kan vermaken. Goed voor elkaar! Als ik mijn MINI weg bracht voor service mocht ik altijd graag door de BMW showroom lopen om de 7er te aanschouwen. Wat een machine;)
 
B58A29D8-E31D-474C-9D26-4CB37D556477.jpeg
Bekijk bijlage 123731
image-2020-03-07-16:55:44-970.jpg
image-2020-03-07-16:58:16-600.jpg
image-2020-03-07-16:57:46-101.jpg
image-2020-03-07-16:57:23-062.jpg
image-2020-03-07-16:57:01-615.jpg
image-2020-03-07-16:56:22-935.jpg


Wat er niet opstaat is de 2 extra emmers en de Kärcher K4 met korte lans.

We gaan zolder verbouwen en moeten eea opruimen etc. Ik dacht: “ik ga even kijken wat ik allemaal heb aangezien mijn kast weg moet”

Tis best veel.......


Oja, let niet op de rommel.
(Ik dacht dat ik dit stukje toevoegde in mijn voorstel topic. Per ongeluk in deze geplaatst)
 
Laatst bewerkt: