• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW F11

PeterS

Detailing guru
30 jul 2015
873
108
52
Mechelen, Belgie
Onlangs deze mooie BMW F11 onder handen mogen nemen en heb er eens aan gedacht om wat foto's te nemen (wat ik meestal vergeet) :-)

Bij aankomst:

BMW F11 - 4 of 62.webp

Wagen gewassen met Gyeon Bath, afgespoeld en gekleid.

BMW F11 - 7 of 62.webp

Veel swirls aanwezig, wagen wordt door de 'hand carwash' gewassen.

BMW F11 - 15 of 62.webp

BMW F11 - 18 of 62.webp

Gepolijst met Rupes 21 en Mini icm Microvezel pads (megs) en D300 compound.

BMW F11 - 20 of 62.webp

Na polijsten:
BMW F11 - 27 of 62.webp

Rondje finishen met M205 en Rupes Foampad (Gele), deze geeft een diepere glans vind ik.

BMW F11 - 28 of 62.webp

BMW F11 - 35 of 62.webp
BMW F11 - 37 of 62.webp

Nadien in de wax (D301) gezet met MF Finishing pad (Megs)

BMW F11 - 39 of 62.webp

BMW F11 - 43 of 62.webp

Velgen waxen met de cone (gaat iets sneller :-) )

BMW F11 - 44 of 62.webp
BMW F11 - 46 of 62.webp
BMW F11 - 47 of 62.webp
BMW F11 - 49 of 62.webp
BMW F11 - 55 of 62.webp
BMW F11 - 57 of 62.webp
BMW F11 - 58 of 62.webp
BMW F11 - 61 of 62.webp
f11_1.webp

Tire gel is van Megs.

Lederen interieur was nog dik in orde, gewoon proper gemaakt met Leather cleaner en conditioner (beide auto finesse hide)

Hopelijk vinden jullie het wat ;-)

Bijlagen

• BMW F11 - 6 of 62.webp
    BMW F11 - 6 of 62.webp
    270,7 KB · Weergaven: 152
  • BMW F11 - 24 of 62.webp
    BMW F11 - 24 of 62.webp
    100 KB · Weergaven: 140
  • BMW F11 - 52 of 62.webp
    BMW F11 - 52 of 62.webp
    167,8 KB · Weergaven: 204
  • Leuk
Reacties: iDuc, Emi en Ries
Mooi resultaat! Mooie kleur ook.

Dit zijn die van Meguair's, heb deze ook en moet zeggen dat ze op een DA erg goede correctie leveren. Ze worden wel wat sneller warm idd maar niet erg schrikbarend ofzo vind ik.

• Leuk
Reacties: PeterS
Geven een zeer goede correctie vind ik, ben nog geen foampad tegen gekomen die dat evenaart.
Ik heb nog geen probleem gehad met de warmte en ze gaan zeer lang mee.
Met de Xtra cutting pads is het dan wel opletten, maar die zijn echt flinter dun.

Ze gaan vooral niet stuk wanneer je ergens een randje raakt, waar bij een foam pad de stukken dan af vliegen bvb...

Laatst bewerkt:
Strakke detail, hoor. En ook een mooie ruimte.

Ik zou ook wel eens MF-pads willen proberen. Op de DAP op BF21.

Greetz

Ik gebruik ze op de rupes 21 (mark II).
Moet je echt eens aanschaffen @Quantoxx

Wat die ruimte betreft: is mijn garage, is net iets te smal om zonder verplaatsen beide kanten te doen.
Heb deze week automovers besteld zodat ik de wagen kan verrollen (is dat een woord?)

Hey Peter,

Welke MF-pads gebruikt jij veelal dan? Ik wilde MF-pads altijd al op m'n DAP proberen, maar nu ik de BF21 heb, lijkt het mij dat deze pads nóg meer kunnen presteren.

Greetz

https://www.Carclean.com/product/Meg...ber_Cutting_Disc_Pad_5_inch_2pack_DMC5_102054

die bestaan ook in 6"

Ah, ok dan! Zo, 2 tientjes per pad? Hoelang gaat een MF-padje mee in vergelijking met een foam padje? (Ongeveer) Op mijn BF21 zal ik de 6'' nodig hebben, maar die heeft CC niet, zo lijkt het.

Ik dacht te weten dat een MF-pad op een D/A het meest tot zijn recht komt doordat de vezels goed kunnen ''slaan'' op de lak, toch?

Ik heb sinds kort een compressor, dus dan kan ik de MF-pads uitblazen/schoonmaken.

(Sorry dat ik zo je topic steel, @PeterS)

geen probleem @Quantoxx :-)
die gaan bij mij toch enkele wagens mee, minstens 4.
Wanneer die wat versleten zijn (de haartjes worden korter) gebruik ik die voor dorpels enzo.
Ik heb op mijn Rupes 21 een 125mm plate gezet en die draait lekker hoor. Dan kan je de 5" pads gebruiken.
https://www.Carclean.com/product/Rupes/Rupes_Steunschijf_voor_LHR_15ES_125mm_102663
Na gebruik uitwassen met APC en daarna de machine in.

Die 6" bestel ik in tha UK (de link mag ik hier niet meer plaatsen, dus stuur maar een pm wanneer je die wil weten)