• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW M2

dennisdennis-12

Detailing guru
4 dec 2013
640
153
29
In het kader van 'life's too short to drive boring cars' ook maar een m2 gekocht.

Specs:
- BMW M2 F87
- Mineral Grau
- Dakota Leder
- Harman Kardon Audio
- BMW M DCT
- Carbon Fibre interieurafwerking
- Adaptieve koplampen
- Navigatie professional
- M Performance Uitlaatsysteem

Uiteraard gaat deze ook weer netjes gedetailed worden.

De eerste dingen zijn inmiddels ook al weer gedaan:
Interieur:
- Leder gevoed met Leatherique
- Leder gereinigd met Koch Chemie Polstar + scrub pad + stoom
- Leder gevoed met gliptone
- Plastics gereinigd met Koch Chemie Polstar + scrub pad + stoom
- Plastics gevoed met Cartec Interior Detailer
- Matten gereinigd met stoom & Kenotek Interior Cleaner
IMG_3490.webp

Wielkasten
-
Ingespoten met alkalische foam
- afgespoten met hogedruk
- nogmaals ingespoten met alkalische faam, vervolgens geborsteld en weer afgespoten
- remklauwen met monello non ferro

before:
IMG_3476.webp

IMG_3479.webp

IMG_3484.webp

IMG_3485.webp

after:
IMG_3481.webp

IMG_3488.webp

IMG_3489.webp

Onder de motorkap
- Gereinigd met stoom
- Gevoed met Carpro PERL
IMG_3492.webp


Wat staat er nog op de planning:
- Volledig exterieur detailen
- Velgen poedercoaten (wat stoepbrandschade en lak die los laat)


IMG_3472.webp

IMG_3474.webp

IMG_3473.webp
IMG_3493.webp
 
Laatst bewerkt:
De auto is eindelijk weer terug. Na het herstellen van de velgen en het vervangen van de charge pipe was het tijd om de buitenkant aan te pakken.

Bij inspectie bleek de lak eigenlijk al in nette staat te zijn. Waarschijnlijk is de auto vóór aanschaf al eens gepolijst, want tijdens de voorbereiding kwam ik weinig vervuiling of defecten tegen. Het was daarom vooral een kwestie van de puntjes op de i zetten. De hoogglans kunststof delen waren echter niet meegenomen, dus daar zat nog wat extra werk in.

Zoals altijd begonnen met een grondige wasbeurt:

  • Voorgewassen met Koch Chemie Active Foam (licht alkalisch)
  • Gewassen met Koch Chemie Reactivating Shampoo (lage pH)
  • Vervolgens gekleid met een clay towel in combinatie met Gyeon Restart
Tijdens het kleien kwam er vrijwel niets van de lak af, wat het vermoeden bevestigde dat de auto al eens gepolijst was.

Daarna was het tijd voor het polijsten.

Lak

  • Monello Finale op een Rupes Yellow Foam Pad
  • Verwerkt met de Rupes BigFoot
Hoogglans kunststof delen

  • Eerst met de hand gepolijst met Menzerna 400 op een Monello Yellow Hand Pad
  • Daarna machinaal afgewerkt met Rupes UHS op een rode pad
Glas

  • Voorruit gepolijst met Sonax Glass Polish op een vilten pad, roterend
  • Overige ruiten handmatig gedaan met Autoglym Glass Polish
Qua bescherming gekozen voor:

  • Lak: Meguiar's M27
  • Velgen: Sonax Speed Protect, gevolgd door Wolfgang Über SiO₂ Spray
  • Ruiten: Turtle Wax ClearVue
Hieronder eerst wat before-foto's.

[before foto's]
tempImagenfjWuq.webptempImagex5xWWc.webptempImageg0PsWy.webptempImage2X9AAP.webp

En dan het eindresultaat.

[after foto's]
tempImageUK4aLV.webptempImageisY1dl.webptempImageOAcyZG.webp