• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW met vreemde plekken...

Mike M3

Detailing rookie
8 mei 2010
46
0
Bij een goede vriend van mij zitten na een bezoek aan de garage over de hele bestuurders kant, op broekriem hoogte een soort van vegen/plekken die wij niet kunnen verklaren.

Iemand die weet wat dit kan zijn??

CarClean02.webp

CarClean01.webp

Bij nat maken lijkt het te verdwijnen, maar het komt weer terug.

Toen geprobeerd om met klei weg te halen, zonder succes.

Vervolgens met de Dap en Finale op een groen (lichte) pad de vlekken weg gekregen...

Maar we zitten nog steeds met de vraag, wat is het en hoe komt het erop?

Ik dacht zelf al aan een overall of doek met een remreiniger of remolie achtige vloeistof en dat de monteur even lekker over het dak heeft staan hangen/kijken (lees werkzaamheden heeft verricht). Omdat het ook aan 1 kant zit en op dezelfde hoogte...

het zijn ook niet echt vegen van iets dat je met druk of met de hand er tegen aan heb zitten vegen (bijv. vandalisme), het is heel oppervlakkig.

gelukkig is het weg, maar hij was er goed ziek van...

Kom op basis van de foto ook niet verder dan iets wat de monteur op zijn jas/overall had. Als het remvloeistof geweest was, dan is het niet veel geweest. Remvloeistof is nl erg agressief voor je lak. Misschien is het koelvloeistof geweest. Dat kan ook ook een wat wittige aanslag veroorzaken. Wel jammer dat de monteur niet doorheeft gehad dat zijn jas vies is hij een schone aan moet doen alvoren hij over de lak gaat hangen. Als dat het is, dan is het een beetje lomp.

Bij mijn garage leggen ze voorzichtig een lakbeschermer over de zijschermen. Dit zou eigenlijk verplicht moeten worden bij elke garage.

Ja met magneten erin, en dan veel ijzer vuil wat er aan blijft hangen]-0 waar ze dan mee over de lak gaan }:)w }:)w

Die gasten moeten gewoon wat netter werken en niet zo lomp en onbehouden.

Groeten Coen, dat lucht ff op :-d

Nee, zonder magneten. Het lijkt wel een soort badstof deken. Magneten zouden op mijn auto geen houvast hebben omdat de schermen van kunststof zijn.

ik ben zelf ook geen voorstander van magneten en doeken etc. maar veiligheidshalve was ik altijd mijn auto voor hij naar de garage gaat, daarna kun je weer aan de gang want dan zitten er overal vette vingers, maar wil het liever voor zijn... dan ]-0

Bij onze garage was ik laatst omdat er water in de auto was gelekt, dus die monteur gaat aan het werk.

Ruitenwissers eraf, om bij de parafan te komen(en daar onder). Legt die gek de ruitenwissers, inclusief arm, op het dak van onze auto8o

Voor de rest is het wel een goede garage en zijn ze betrouwbaar, maar vond het toch niet zo leuk dat hij die dingen op het dak legde, gelukkig deed hij dat wel voorzichtig.

dit heb ik ook op mijn alfa gehad, geen idee wat het was, hoe het erop is gekomen en hoe je het weg kunt krijgen. Als het nat is is het weg. Heel vreemd. Ik heb de auto na verloop van tijd ingeruild. Dus ik kan je helaas niet vertellen wat de oplossing is

Wellicht sanden en weer polijsten. Als dat niet werkt zit er maar 1 ding op.... spuiten

maar veiligheidshalve was ik altijd mijn auto voor hij naar de garage gaat, daarna kun je weer aan de gang want dan zitten er overal vette vingers, maar wil het liever voor zijn...

Dit doe ik ook altijd.. Ik denk/hoop dat als je nette glimmende auto in de garage staat, dat ze er dan zuiniger mee omgaan dan een vies hok. Net zoals bij iemand thuis.. Is het super netjes, dan hou je het zelf ook schoon.

Wellicht dat het (iets) helpt?!

Groeten,

Robert

Dit heb ik al een keer eerder meegemaakt met een Nieuwe BMW! Na het verwarmen van de lak met een verfbrander zag je de vlekken zo verdwijnen!
Gebruik wel een infrarood temperatuurmeter zodat de lak niet warmer wordt dan 60 graden!

Oud topic of niet...als er plots alsnog een oplossing voor een probleem aangereikt word vind ik dit prima hoor. :-)^

Hoewel een verfafbrander nu niet iets is wat ik zo 1 2 3 op mijn auto zou proberen maar soit..:-d

Oud topic of niet, er was nog geen oplossing! Een forum is er ook om een oplossing voor een probleem te zoeken,datt kan makkelijk zijn voor als het een keer nodig is.
Bij auto's die nieuw vervoerd worden met een beschermhoes hebben wel eens rare plekken, dat het lijkt alsof ze onder de blanke laklaag zitten. En ja, deze zijn makkelijk te verwijderen met een verfbrander of een fohn.