• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW polijsten met DAP-500

stifmeister

Detailing trainee
7 dec 2009
18
47
Hoi,

Ik ben sinds een week in het bezit van een BMW 325i coupe e92 M-sport.:heart_eyes:
Afgelopen weekend heb ik hem gepolijst met de DAP-500 en Monello polijstpasta.
Ik heb gepolijst met de oranje pad en inizio, mezzo op wit en finale op groen.
Zoals bekend is, is de BMW lak knetter hard:sob: en is het resultaat niet helemaal naar wens.
Is er met de DAP en eventueel andere combinatie's van pad's en polijstmiddelen wel meer correctie te behalen of is het echt nodig om dan met een Rotary aan de slag te gaan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan een gele pad of een wollen pad proberen, of probeer eens een polijstmiddel van een ander merk. Wat voor jouw wagen werkt kan niemand je zo vertellen, daar kom je alleen maar achter door het te proberen.

Je kan altijd nog een wolletje proberen en een aantal hele langzame passes doen. Maar denk toch echt dat je met een dap500 net wat power tekort komt. Ook kan je evt. Ultimate compound van megiuars proberen. Die is naar mijn mening net iets sterker als inizio en speciaal ontwikkeld voor DA.

Het gebruiken van een wollen pad op een Dual Action machine wil wel eens een veel minder effect hebben dan je zou denken. Dit komt doordat de slag of worp van je DA meestal niet groot genoeg is om de lengte van de wollen haren (1cm) tot bewegen te krijgen. Althans een beweging die sterk genoeg is om je compound over de lak te laten gaan en te laten afbreken. De kans dat dit met een DAP500 een groot verschil gaat geven lijkt me dan ook klein...

Een flex of een rotary kan dan weer wel aangezien je rotatie zich direct op de lak gaat zetten waardoor de lengte van de wollen haren minder een rol gaat spelen. Wil je dit toch met een DA proberen dan zou ik zeker niet veel druk uitoefenen en vooral maken dat je rotatiesnelheid hoog blijft.

Laat zeker weten of het een groot effect gehad heeft, we hebben hier 2 bimmers in de garage en daar wil het zelfs met een DAP900 niet op lukken ;)

Probeer eens meerdere hits met inizio op een oranje pad. Waarom heb je dat niet meteen gedaan in plaats van af te bouwen met mezzo en finale?

2 hits met de inizio en mezzo, daarna finale :)
1e keer is nirt altijd voor de max te krijgen, al doende leer je, per lakwerk, weer bij

Dat lukt zeker hoor. Ik heb er al gedaan met een DAP 500 met gele pad + Poorboys SSR2.5,
gemakkelijkere combinatie kan zijn een oranje pad met Monello Veloce. Deze heeft nog iets meer cut dan inizio and eindigt beter.
Of Oranje pad + m101 van Meguiars. Dit is een goede combinatie.
De truc hier is om de snelheid van de rotaties hoog te houden ( 5.5 - 6) , genoeg druk en een trage armbeweging zodat de compound de kans heeft om in te werken.
Ik doe ongeveer een 7- 8 passes.

Stifmeister,
Verhaal is herkenbaar...
Ik ben bij carclean geweest voor advies en de aanbevolen combinaties waren:
Monello wollen pad met veloce stand 6
Oranje/ groenen pad met mezzo stand 4
Wit met finale stand 2 ( weet ik niet meer zeker)
Met de vermelding vooral langzaam het polijstmiddel in te werken en vooral de machine recht houden.
In het voorjaar ga ik hun advies eens opvolgen.
Heb je ook een foto van het interieur?

Ric325i;349128 zei:
Stifmeister,
Verhaal is herkenbaar...
Ik ben bij Carclean.com geweest voor advies en de aanbevolen combinaties waren:
Monello wollen pad met veloce stand 6
Oranje/ groenen pad met mezzo stand 4
Wit met finale stand 2 ( weet ik niet meer zeker)
Met de vermelding vooral langzaam het polijstmiddel in te werken en vooral de machine recht houden.
In het voorjaar ga ik hun advies eens opvolgen.
Heb je ook een foto van het interieur?
Bedankt voor jullie info waar ik zeker wat aan heb en zeker ga uitvoeren.

foto voor rick325i

Ric325i;349153 zei:
Mooi interieur,kleur van het leer is ook netjes!
Auto heeft een n52 blok?

Deze heeft de N53 motor, is toch wel een stukje gretiger als het n52 blok.
Het leder is Merino uit het individual pakket met de kleur Cohiba brown

Op je avatar te zien is die van jou ook erg mooi

De mijne staat ook in de rubriek "show off" en heeft zelfde 3 liter blok .
Kun je evt plaatjes kijken...