• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW polijsten

The Beast

Detailing rookie
2 apr 2009
52
0
Hoi Allemaal,

Ik heb vandaag scratchX gebruikt van Meguiar's op mijn motorkap, maar die werkt voor geen meter. Misschien omdat ik alleen met de hand had gedaan. Ik wil nu overstappen naar een DA machine. Ik zit te denken om de DAP500 te kopen met LC pads. Wat betreft polijstmiddel heb ik helemaal geen idee. Ik heb veel gelezen op deze forum over Poorboy's World SSR compounds. Zijn die goed?

Wat zijn de ervaring met deze producten op een BMW 3 series?

Alvast bedankt voor jullie suggesties en tip!!
 
The ScratchX werkt idd niet, er staat ook op de tube, gaan de krasjes niiet ermee weg
ga dan machinaal te werk, hummmm

Ook met een dap ga je het op de BMW niet redden, wel de lichte swirls maar niet
de diepere krassen

Groet Poetser John
 
^^Ben ik niet mee akkoord ,je kan dit onmogelijk zeggen totdat je een testspot hebt gedaan. Een DA is een zeer nette machine ,je krijgt er veel van gedaan ,maar je zal beperkt blijven.
Ook harde lakken kan je aanpakken ,maar je zal veel geduld moeten hebben.

Ik zou wel aanraden om iemand in de buurt te zoeken ,of bij Carclean zelf langs te gaan om eens een test spot te doen.
 
Swirls en lichte krasjes moet inderdaad wel lukken voor diepere krassen die je echt goed kan voelen met je nagel is de DAP inderdaad te zwak. Maar is dan weer wel veilig in gebruik.
Een rotary kan die diepere weer weghalen maar is weer meer risico het is een balans tussen die 2.
Maar je kan een wereld van verschil maken met de DAP, bovendien worden de diepere een stuk minder zichtbaar in ieder geval!
 
bmw is redelijk hard van lak, best wagen wassen, kleien, testspot maken, ik polijst bijna dagelijks bmw, en polijst met rotary en meguiars solo systeem, en dan polijst ik na met een excentrische machine en finishing pad, erna nog eens afnemen met last touch en een duurzame wax aanbrengen.
 
Net wat andere ook zeggen.

Je haalt de glans er goed mee op, maar de diepere krassen blijven

Ik doe ook wekelijks een BMW, swirls zou nog gaan, zeker wel, je moet wel even
goed de tijd ervoor nemen, vooral de motorkap en dak zijn knetterhard, harder
dan bij de audi zelfs.

En welke middelen dat is uiteraard een eigen keuze, daar is zat in te koop
 
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie suggesties!! Ik weet ook dat diepere krassen moeilijk wordt met een excentrisch machine. Maar zoals jullie al zeiden, kan ik heel veel bereiken met de DAP500 en goede polijstmiddelen etc.

Er zijn zoveel middelen dat je kan gebruiken voor polijsten.

Ik zou willen weten wat jullie voor een BMW zou aanraden.

Ik zat te denken over deze combi:

*DAP500
*LC Wit en Heavy Green
*Poorboy's World SSR 1, 2, eventueel 2.5

En een vraagje over laak hardheid. Betekent dat bij een harde lak, langer met de machine gedaan moet worden? Of met intensiever spullen zoals compounds en pads gedaan moet worden? Of allebei?
 
De juiste combo is geheel afhankelijk van de lak (kleur, merk en ook model). Even een (daar is ie weer :-b ) testspot doen. Met de door jou aangegeven producten zal je al een heel eind komen, voor de grove krassen misschien een oranje pad. Veel forummers, waaronder ik zelf, zijn erachter gekomen dat een harde lak soms beter met een lichte combo te bewerken is dan een grove combo. Sowieso altijd eerst met een lichte combo beginnen. Verder zou ik meerdere passes doen ipv heel lang door blijven gaan. Zo kan je in ieder geval in de gaten houden of je ook het gewenste resultaat bereikt.
 
ai ai , harde lak op een bmw, dat wist ik zo 123 niet.

nja ik laat me verrassen 13 april dan, gelukkig zag de wagen van mn klant er nog best netjes uit.
 
Ola,

Dit is mijn ervaring met een BMW 318 en een excentrische polijstmachine: klikkerdeklik

Na een testspot gedaan te hebben, ben ik erachter gekomen dat M83 met een LC oranje pad het gewenst resultaat opleverde.
Deze nabewerkt met M80 en LC witte pad.

De BMW had aardig harde lak, dus hier heeft vele uurtjes in gezeten (waarschijnlijk omdat de excentische machine van Bosch niet zo'n grote uitslag heeft als de DAP...).

Je kan het nooit van tevoren zeggen, maaaaaar, als jouw BMW dezelfde lakhardheid heeft als deze BMW, dan gok ik dat je met de DAP, PB 2.5 en een LC witte pad best ver komt.

Succes!
 
Vandaag (voor het eerst) met mijn BMW (e46) aan de slag geweest. De lak op de motorkap lachte de SSR2.5 + oranje pad gewoon uit. Na iets van 3 hits begon ik pas verschil te zien... Ik heb alleen maar wat lichte swirls, maar het wordt een meerdagen project vrees ik :roll

Gek genoeg wel relatief vlot met de hand wat echte krassen van de garage bovenop het voorscherm met dezelfde combo eruit gehaald.. stof tot nadenken.