• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW velgen poetsen en in de CQuarts DLUX

A90

Detailing chief
30 apr 2011
167
103
53
Nieuw Vennep
Beste medepoetsers.

Vandaag was de BMW aan de beurt. 2 maanden geleden nieuw geleverd en er is inmiddels 4.000km mee gereden. De wielen waren gedeeltelijk behandeld bij levering, dat wil zeggen alleen de buitenkant. De binnenkant (velgbed) was echter niet behandeld en daar komen dan al snel van die lelijke zwarte pukkels, tijd voor actie dus !

Snel een bestelling geplaatst voor Eraser en CQuartz DLux. overige spullen had ik nog liggen en toen aan het werk. Ik had besloten dat één voor één ik de velgen zou afnemen om ze los op een tafeltje te kunnen behandelen. De auto zal morgen verder nog gewassen worden maar vandaag eerst de velgen.

1. De velg nog op de auto.

dsc_4124.webp

2. Detail

dsc_4126.webp

3. Snel ook nog een doek over de remklauw, best grote schijven als je ze zo los ziet.

dsc_4131.webp

4. Op mijn geïmproviseerde tafeltje, eerst met Meguiars velgenpoets (let ook op de professionele borstel hier :) )

dsc_4143.webp

5. Lekker soppen

dsc_4147.webp

6. Dit zijn de pukkels

dsc_4150.webp

7. Maar daar is de Iron X. Wat een geweldig spul is dat. het gaat er gewoon echt af zonder dat er gekleid oid hoeft te worden. Het lost gewoon op ! (stinkt wel)

dsc_4159.webp

8. Even afspoelen en drogen, dat ziet er al prima uit.

dsc_4165.webp

9. Dan goed schoonmaken met Eraser.

dsc_4167.webp

10. En na de Eraser de CQuarts aanbrengen.

dsc_4169.webp

11. Ik was Reload vergeten te bestellen en heb met Poorboys Wheel sealant een mooi toplaagje aangebracht.

dsc_4170.webp

12. Helemaal klaar om weer gemonteerd te worden.

dsc_4171.webp

13. En weer op de auto. Morgen ga ik de auto wassen en doe dan gelijk de banden behandelen.

dsc_4172.webp

14. En dan het achterwiel (veel wiel is veel vies :-" )

dsc_4179.webp

15. Achterschijfje

dsc_4175.webp

Ik hoop dat de wielen zich nu eenvoudiger laten schoonmaken en dat ze tot aan de winterwissel beschermd zijn.

Het aanbrengen van de CQuarts is op zich niet heel moeilijk maar ik weet niet precies of ik het goed heb gedaan. Je kunt niet zo goed zien of het erop zit en waar. Ik heb er denk ik wel genoeg op gesmeerd (het flesje van 30ml is nu half leeg op 4 velgen) Tussen de spijlen door heb ik het doekje los heen en weer gehaald. Het heeft me al met al een uur of 7 gekost om alle 4 de wielen te doen inclusief afhalen en monteren van de wielen.

Morgen de auto verder wassen en dan is hij weer puik !

Iemand nog opmerkingen of aanvullingen wat ik beter had kunnen doen ?

Lekker bezig geweest!
Heb zelf ook DLUX maar een half flesje? Ik heb aanzienlijk minder gebruikt! Misschien heb ik maar 1/8 van het flesje gebruikt...

Ziet er strak uit hoor! ,aar als je Dlux hebt aangebracht moet het toch 24 uitharden? Is het aanbrengen van de Poorboys Wheelselant dan wel nodig?

De DLUX is zeker niet 24 uur met rust gelaten, wel zit er ongeveer 30 minuten tussen het aanbrengen ervan en de wheelsealant. Het voelde overigens droog aan.

Ik had het wel gelezen maar ik ga niet morgen de velgen er weer vanaf halen los de sealant aan te brengen. De tijd zal het leren hoe het uitpakt.

Ik heb de showoff van de BMW 760 door Dibbuz bekeken als voorbeeld en volgens mij ging dat ook achter elkaar door.

Voor ik zover begrijp, is de DLUX pas na 1 ~ 3 uur uur volledig uitgehard.

Directions:
1. Make sure the surface is cool and dry. (Do not work on hot surface.)
2. Use the ERASER to remove oil film and wait until dry.
3. Wrap the blue sponge with Suede cloth, pour enough liquid on the Suede cloth and apply on the work surface. (Recommendation: 1~2drops/ 10cm2)
Let cure 1~10min at 30~10C. deg respectively!
4. Use a clean auto detailing cloth or suede MF to wipe it off gently, in a circle motion until no marks left.
Note: It takes 1~3hours to cure. Do not drive the car during this time. (the more it cures better water repellent it shows)
Completely cure with NO rain takes 24H.
Any water marks if rains must be wiped off during first 24H. !

Dat filmpje is een compilatie van +/- 8 minuten, in werkelijkheid ben je veel langer bezig. En op het bewuste filmpje wordt er gewone C-Quartz aangebracht. (destijds was de DLUX er nog niet). Deze heeft een uithardingstijd van 48 uur, maar als je de coating geforceerd uithard met infra rood licht, gaat het sneller.

Ik heb een heel klein flauw vermoeden dat de sealant geen goed doet aan de DLUX. Je sluit als het ware de DLUX 'luchtdicht' met de sealant (=verzegelen) af waardoor de DLUX niet (meer) kan uitdampen/ademen om uit te harden.

Wil je ons op de hoogte houden, ik ben eigenlijk wel benieuwd of je merkbaar verschil ziet.

Ik heb mijn velgen 8 weken laten uitharden in de garage. Dus ruim voor de wielen wissel al de zomervelgen behandeld.

Ik moet zeggen dat de bescherming top is. Heb alleen maar 1 laagje DLUX er op gedaan. Verder niets. Ben er tot nu toe wel content mee.

Zeker na het wassen van de velgen even met de tuinslang erover geeft een gaaf effect.

Je verbruik is wel hoog inderdaad. Ik heb inmiddels een setje 19 inch, setje 17 inch en een setje 16 inch gedaan en het flesje is nu half leeg.... ( alle sets inclusief binnenkant)

Mijn grootste vraag naar aanleiding van de foto's is eigenlijk, waarom je M5 op die houten blokjes en niet een assteun?

Dank voor de feedback allemaal.

Mijn assteuntjes gaan niet laag genoeg en bovendien kun je bij deze auto niet ergens zomaar een assteun kwijt. De auto staat eigenlijk nog op de krik en de houtjes had ik eronder gelegd voor het geval er iets zou gebeuren.

DSC_4174.webp

A90;328929 zei:
Mijn assteuntjes gaan niet laag genoeg en bovendien kun je bij deze auto niet ergens zomaar een assteun kwijt. De auto staat eigenlijk nog op de krik en de houtjes had ik eronder gelegd voor het geval er iets zou gebeuren.

duidelijk!:-)^

Vandaag de gelegenheid gehad om de auto even goed te wassen waaronder de wielen. Het vuil gaar er gemakkelijk af maar je hebt nog steeds wel een borstel nodig om het vuil eraf te borstelen. Het is niet zo dat je het er even afspoelt.

Ik stond net op het punt om nog wat foto's te gaan namen van de auto maar het spetterde al weer toen ik instapte. Laat maar weer, volgende week misschien.