• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X1 : van oma tot sexy jongedame

Mooi werk ! Goede showoff

Maaruh ik zou even de uitlijning van de auto laten controleren en er nieuwe banden om laten leggen

Band is zo goed als af en ook nog eens scheef afgesleten....

c2181bdf.jpg




:)_[] sorry spuit 11 om de hoek, ik zie dat dat al besproken is..... ga ff weer in een hoekje zitten nu
 
Mooi verslag !:)^

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg... ik moet ook nog met hamerslag verf aan de slag maar ben er een beetje bang van.
Zal daarover misschien een ander topic aanmaken.

Nog veel succes, prachtige wagen trouwens !
 
Bedankt allemaal voor de lovende commentaren :heart_eyes:

Zonet wat foto's genomen : algemene lakstaat : valt opvallend goed mee : wat kleine krassen en swirls, beetje steenslag (motorkap) ; gelukkig nooit gewassen met keien of zo (zie topic over Audi A5), mist enkel wat diepte en wat glans :

cb9c0eee.jpg


Wat mij opviel bij het drogen waren 2 'droogstrepen' : aan elke kant onder de spiegel telkens 2 lijnen van opdrogend water : aan de bijrijderskant recht naar beneden, aan de bestuurerskant naar achteren toe.

Kirjg je er met wassen absoluut niet uit, dus zullen worden weggepolijst, komt goed ! :party: En met een goede waslaag erover krijgt water geen kans meer om vieze strepen te maken }:)w

Bijrijderskant :

ea104391.jpg


Bestuurderskant :

41d24aaa.jpg
 
Thanx :)

De Gliptone heb ik (nog) niet ; van de Natural Look heb ik een nieuwe fles :)

Ben uiterst tevreden met Natural Look : sprayt makkelijk, verwerkt gemakkelijk, heerlijke geur, niet klevend etc etc ...
 
Als ik die eerste foto's bekijk vraag ik me af of die ooit al eens gewassen en gestofzuigd is 8-())

Je bent wel goed bezig, volgende week is het een nieuwe wagen. En die velgen zien er echt weer geweldig goed uit :)^
 
Ik heb een aantal drukke (werk)dagen achter de rug, maar vandaag gelukkig vrij, dus de ideale dag om verder te doen aan de BMW.

Het is de voorlaatste dag, morgen zal ik de wagen afwerken, zaterdag breng ik 'm terug zodat ie zondag tegen haar terugkomst staat te blinken :cool:


De afgelopen dagen stond de Beemer gewoon buiten op de oprit, en het had eens geregend, wat blaadjes op de wagen etc :

cea831a4.jpg


a886befe.jpg


Dus : de wagen maar gefoamd, wat laten trekken en vervolgens afgespoten met de hogedruk-reiniger :

712f60a9.jpg


Daarna grondig gewassen met Dreft (ja, Dreft !) : ontvet prima !

Mijn stiefzoon Wannes (die schoolvakantie heeft) heeft me hiermee geholpen :)^

Na het wassen heb ik een vetvrije basis om te beginnen kleien :

44035217.jpg
 
Het kleien kon beginnen, ook hier was Wannes van de partij. (had 'm beloofd van dit zeker te vermelden op het forum )

Propere klei :

a5968907.jpg


En klei na de linkerflank :

a258622c.jpg


Algemeen weinig vervuiling, wel op de flanken, motorkap, dak, voorbumper.

Na het kleien :

87ea519d.jpg


Dan gepolijst :

- eerst Raffini Mezzo met een (oude) gele hex-pad
- daarna Raffini Finale met een (oude) oranje pad

Heb de koplampen en achterlichten meegenomen bij het polijsten met Finale :)

Deze pads lopen op hun einde, zijn al wat versleten dus zijn zachter dan ze vroeger waren, dus vandaar de keuze ;)

Op bepaalde plaatsen waar grotere krassen waren heb ik eerst (met een handpad) ScratchX 2 gebruikt (vb in de schelpen van de deurgrepen, die grote wegkras, etc)
 
Alle polijststof afgenomen, en dit is het uiteindelijke resultaat na een dag werk :

1) kalkspoor van water & die lelijke veegkras = verdwenen :party:

4ba2599d.jpg


2) achterkant :

b0058b3b.jpg


3) rechter zijkant : ook daar is het kalkspoor van water (onder de spiegel) verdwenen :w^^w

d4de8055.jpg


4) de neus : de 'nieren' gepolijst met Poorboy's Professional Polish :

3b490560.jpg


5) overzicht :

8030671a.jpg


Ziezo, ben zeer tevreden met het resultaat : glans is terug, krassen weg (behalve die die te diep zijn), klaar voor de finale dag :cool:

Morgen staat op het programma :

- eventueel nog eens wassen
- glaze (Black Hole)
- wax (Collinite 915)
- trims nalopen met Poorboy's Trim Restorer
- buitenkant ramen kuisen
- intérieur nog eens checken + eventueel nog hier en daar eens nalopen
 
Die is flink opgeknapt zeg :)^
Hopelijk gaan ze em vanaf nu enigsinds bijhouden..
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)

Vandaag de laatste hand gelegd aan deze BMW :

1) afgeblazen & afgestoft (had gelukkig niet geregend)

2) Poorboy's Black Hole aangebracht : manueel, machinaal ingewerkt (zwarte pad)

3) Black Hole laten 'glazen', vervolgens afgenomen met een micro fibre doek

4) Waxen : manueel Collinite 915 aangebracht, laten 'curen' en vervolgens uitgebuft met een Dodo Juice Fantastic Fur

5) alle trim nagelopen met Poorboy's Trim Retsorer

6) interieur nog eens nagelopen met Poorboy's Natural Look

7) sponningen van deuren, achterklep, voorklep voorzien van een laagje Poorboy's Quick Wax Plus, laten hazen en terug afgenomen met een Dodo Juice Fantastic Fur

7) ramen gepoetst met Meguiar's NXT Glass Cleaner, uitgewreven met een micro fibre doek

8) banden nog voorzien van een extra laagje Auto Glym Instant Tyre Dressing
 
De 'Show Off' vind je hier, maar nu toch alvast wat voor/na foto's :

GECLEANEDE ACHTERKANT VOOR/NA :

784f7964.jpg


e77fae2b.jpg


INTERIEUR VOOR/NA :

f99d9e64.jpg


a209a385.jpg


eaa5475f.jpg


b1d2d263.jpg


b9561759.jpg