• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X3 3.0L 6cil. Diesel 313pk

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Vandaag mocht ik de splinternieuwe X3 van m'n oom voorzien van 'n waxlaagje. 5 dagen geleden is ie op kenteken gezet en is ie opgehaald. Dik 300 PK, maar nog niet veel harder kunnen rijden dan 30 in de polder :-"

De auto is splinternieuw, dus eigenlijk geen oneffenheden kunnen vinden. Ook door tijdgebrek is de auto alleen gewassen, voorzien van 'n laagje PB black hole en Dodo Juice Purple Haze.

Ook hier hoefde niks aan te gebeuren.

IMG_6427Large.webp

IMG_6428Large.webp

Eerst wat foto's binnen in de wasplaats gemaakt, maar hier was het behoorlijk donker.
IMG_6435Large.webp

IMG_6436Large.webp

IMG_6437Large.webp

Toen de brug in de wasplaats nodig was voor andere werkzaamheden heb ik op de oprit bij het huis gezet.
Nog 'n paar afters:
IMG_6439Large.webp

IMG_6440Large.webp

IMG_6441Large.webp

IMG_6442Large.webp

IMG_6443Large.webp

IMG_6444Large.webp

IMG_6445Large.webp

IMG_6446Large.webp

IMG_6447Large.webp

IMG_6448Large.webp

IMG_6449Large.webp

IMG_6450Large.webp

IMG_6451Large.webp

IMG_6452Large.webp

IMG_6454Large.webp

Het is niet echt mijn type auto, maar het blijft toch stiekem wel 'n mooi ding. en echt ALLES erop en eraan....

Brute wagen, met een zeer fijne 6-in-lijn motor!

Wil dat wel een beetje in kou het detailen? Zelfs in mijn verwarmde schuur merk ik dat vooral waxen niet super gaat.

natuurlijk... ook meteen even in de titel aangepast. v6... typefoutje.

Het scheelde zeker dat ik heb kunnen werken in een verwarmde ruimte. ik ben wel 'n klein beetje aan het experimenteren geweest met wat producten, wat ik nog niet gemeld had ivm tijdgebrek gister. niet om resultaat te behalen, maar meer om te kijken hoe de producten te verwerken waren met dit weer.

ik heb geprobeerd met monello finale op een zwarte pad: dit was niet prettig om af te nemen met een mf doek
daarna geprobeerd met de PB professional polish met carn. wax ook, op een zwarte pad: dit was al veel prettiger te bewerken met de mf doek
PB black hole ook geen enkel probleem om dit af te nemen.
klein stukje PB natty's blue om te proberen, ging ook prima
en de hele auto met DJ purple haze, wat me eigenlijk ook niet tegenviel, maar ietje minder prettig als de natty's

het lijkt dus misschien dat de poorboys producten wat makkelijker omgaan met de lage temperatuur. maar ik weet natuurlijk niet hoe bijv. een ssr 2 of 1 te verwerken is.

Respect hoor met dit weer.

Zo'n X3 is tegenwoordig wel echt gewoon een kleine kopie van een X5..... Vind ik beetje jammer. Geloof wel dat dat rijd als een zonnetje met zo'n lekkere diesel.