En vandaag was het weer zaterdag hobbydag!
Na mijn enthousiasme over het dashboard en de bijrijdersstoel, vandaag een paar uur de tijd genomen om er een vervolg aan te geven.
Achter begonnen, bank er maar even uitgehaald:
We hebben 2 'bössels', zoals we dat hier in Twente noemen, zijnde 2 jonge zoontjes.
En die zijn best zuinig met de auto maar 't zijn ook gewoon kinderen. Dat betekend dus af dat er wel 'wat' zand in de auto terecht komt.
Getuige de achterkant van de bestuurdersstoel... De rubberen matten zijn naar mijn bescheiden mening een must met kids.
Onder de bank was het best schoon. De vorige eigenaren hebben of geen jonge kinderen gehad, of waren ook fanatieke poetsers
rondje met een borstel / kwast / stofzuiger verder:
Na het stofzuigen begonnen met het reinigen van de achterkant van de bestuurdersstoel, ook de 'verborgen' plekjes netjes meegepakt
Next stop, deurpaneel:
Ik word er wel blij van!
Andere kant van de auto, foto voor:
Ook hier de achterkant van de stoel onder het zand en de deurpanelen wat 'smoezelig' (is dat Nederlands?)
Schoongemaakt en (leer) in de Gliptone gezet:
Dan de achterbank, het liggende gedeelte.
@RoCo meldde hierboven, dat met het schoonmaken je de structuur van het leer weer beter zichtbaar kreeg, dat klonk eigenlijk best logisch, dus maar eens op gelet of ik dat ook met eigen ogen kon zien.
Hier de achterbank, 50/50. Rechts van het stiksel is schoongemaakt, links nog niet.
Best een verschil inderdaad! Het kan natuurlijk wel zo zijn, dat het ene stuk leer wat meer structuur toont dan een ander stuk leer, dus nadat ik beide kanten (links & rechts) had schoongemaakt en in de Gliptone had gezet, nog een foto gemaakt:
En wat doe je dan, als je 'alles' schoon en klaar hebt?
Juist, dan dek je het weer af
Onze Bössels zitten nog in kinderstoelen en om het leer enigszins te sparen, heb ik daar 'stoelbeschermers' tussen zitten, dus die maar weer netjes op de plek gehangen alvorens de kinderstoelen er weer in gingen
Als ik dan ook nog een 'tip' mag geven, een beetje detailing gerelateerd:
Naar mijn bescheiden mening onmisbaar als je ook 'bössels' of iets vergelijkbaars hebt die met je mee reizen in de auto waar je zo zuinig op bent:
- Een vouwkratje, voor het geval dat de schoenen / laarzen van de bössels te smerig zijn om toe te laten in het interieur. En zo blijft je kofferruimte ook nog schoon.
- Hand stoffer & koperdraadborstel om de ergste ellende op en onder de schoenen weg te halen (na een boswandeling of excursie in een willekeurige zandbak...) zowel voor de bössels als voor de bestuurder
Zoals vorige keer gemeld, ben ik erg blij met de Gliptone, de afwerking is exact dat wat ik zocht.
Ik las her en der nog wat over de geur van het product. Mijn mening:
Geur an sich is prima, het ruikt naar leer. Vind de geur wel vrij sterk aanwezig, zeker in de eerste dagen na het aanbrengen. Maar moet zeggen dat dat ook wel weer wat minder werd na een paar dagen.
Eens kijken of de komende zaterdagen ook nog weer wat gaan brengen!