Dag allen, mede detailers,
dit is mijn eerste write-up van een full detail Show off!
Eerder al eens een project topic aangemaakt van een Aston Martin V8 Vantage S maar het leek me leuk om dit project als een show off te plaatsen.
Ik heb de komende tijd wat meer details gepland dus dit is zeker niet mijn laatste show off!
De auto,
Dit is een prachtig uitgevoerde Z4. Echter ging de auto (tot aan de detail ) bijna wekelijks door de wasstraat.
Dit resulteerde in een niet al te propere zwart metallic lak.
Het stappenplan:
Foamen met SSF door de Autobrite foam lance op de Karcher HD
Gewassen met Smartcarwash en Monello en Meguiars washmitt
Toen ben ik met de auto naar de loods gereden om daar het 'indoor' werk te doen.
Kleien met de Monello klei en Spray en Wipe van Poorboys
Dit is de vervuiling van slechts dat ene zijpaneel 8-())
Over het algemeen was de lak dus niet heel goed in orde, er is met het polijsten een verbetering gemaakt van zo'n 70%.
Alle swirls, overspray en veel RDS'en zijn weg maar er zijn er zeker nog heel veel over. De zwarte metallic lak is bikkelhard!
Gemiddeld zo'n 2 passes veloce op geel en om het af te bouwen mezzo op wit.
Ik heb tussen de detail door nog een wolletje besteld maar daar moet ik nog erg mee wennen! Gelijk gummen en stoffen deed hij bij mij...
enfin, tijd voor wat voor en na detailshots.
Achterkant
Raamstijlen
Motorkap
Tankklep
Het interieur heb ik behandeld met Meguiars quick interior detail, Poorboys Natural look en de Gliptone leder producten.
Eindresultaat interieur:
De motorruimte heb ik schoongemaakt met apc 1:10 en een kwast. Voorzichtig nagespoeld met water.
Als engine dressing heb ik die van Meguairs gebruikt.
Als wax heb ik m'n lekkerste wax gebruikt, Monello Ibrido.
De velgen heb ik met meguiars tire dressing behandeld en de ramen zijn nagelopen met Dodo Juice clearly menthol.
Tijd voor exterieur shots!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt voor jullie aandacht!
dit is mijn eerste write-up van een full detail Show off!
Eerder al eens een project topic aangemaakt van een Aston Martin V8 Vantage S maar het leek me leuk om dit project als een show off te plaatsen.
Ik heb de komende tijd wat meer details gepland dus dit is zeker niet mijn laatste show off!
De auto,
Dit is een prachtig uitgevoerde Z4. Echter ging de auto (tot aan de detail ) bijna wekelijks door de wasstraat.
Dit resulteerde in een niet al te propere zwart metallic lak.
Het stappenplan:
Foamen met SSF door de Autobrite foam lance op de Karcher HD
Gewassen met Smartcarwash en Monello en Meguiars washmitt
Toen ben ik met de auto naar de loods gereden om daar het 'indoor' werk te doen.
Kleien met de Monello klei en Spray en Wipe van Poorboys
Dit is de vervuiling van slechts dat ene zijpaneel 8-())
Over het algemeen was de lak dus niet heel goed in orde, er is met het polijsten een verbetering gemaakt van zo'n 70%.
Alle swirls, overspray en veel RDS'en zijn weg maar er zijn er zeker nog heel veel over. De zwarte metallic lak is bikkelhard!
Gemiddeld zo'n 2 passes veloce op geel en om het af te bouwen mezzo op wit.
Ik heb tussen de detail door nog een wolletje besteld maar daar moet ik nog erg mee wennen! Gelijk gummen en stoffen deed hij bij mij...
enfin, tijd voor wat voor en na detailshots.
Achterkant
Raamstijlen
Motorkap
Tankklep
Het interieur heb ik behandeld met Meguiars quick interior detail, Poorboys Natural look en de Gliptone leder producten.
Eindresultaat interieur:
De motorruimte heb ik schoongemaakt met apc 1:10 en een kwast. Voorzichtig nagespoeld met water.
Als engine dressing heb ik die van Meguairs gebruikt.
Als wax heb ik m'n lekkerste wax gebruikt, Monello Ibrido.
De velgen heb ik met meguiars tire dressing behandeld en de ramen zijn nagelopen met Dodo Juice clearly menthol.
Tijd voor exterieur shots!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt voor jullie aandacht!