• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW Z4 sDrive 35i

bart0ving

Detailing rookie
24 nov 2012
216
0
30
Dag allen, mede detailers,

dit is mijn eerste write-up van een full detail Show off!

Eerder al eens een project topic aangemaakt van een Aston Martin V8 Vantage S maar het leek me leuk om dit project als een show off te plaatsen.

Ik heb de komende tijd wat meer details gepland dus dit is zeker niet mijn laatste show off!

De auto,

Dit is een prachtig uitgevoerde Z4. Echter ging de auto (tot aan de detail :-d ) bijna wekelijks door de wasstraat.

Dit resulteerde in een niet al te propere zwart metallic lak.

xwk2.webp

Het stappenplan:

Foamen met SSF door de Autobrite foam lance op de Karcher HD

Gewassen met Smartcarwash en Monello en Meguiars washmitt
ico4.webp

Toen ben ik met de auto naar de loods gereden om daar het 'indoor' werk te doen.

Kleien met de Monello klei en Spray en Wipe van Poorboys
soh1.webp

Dit is de vervuiling van slechts dat ene zijpaneel 8-())

Over het algemeen was de lak dus niet heel goed in orde, er is met het polijsten een verbetering gemaakt van zo'n 70%.
Alle swirls, overspray en veel RDS'en zijn weg maar er zijn er zeker nog heel veel over. De zwarte metallic lak is bikkelhard!

Gemiddeld zo'n 2 passes veloce op geel en om het af te bouwen mezzo op wit.
Ik heb tussen de detail door nog een wolletje besteld maar daar moet ik nog erg mee wennen! Gelijk gummen en stoffen deed hij bij mij...

enfin, tijd voor wat voor en na detailshots.

Achterkant
95w6.webp

yqi8.webp

Raamstijlen
s0z0.webp

yko7.webp

Motorkap
hoow.webp

8b2g.webp

Tankklep
61y4.webp

knzj.webp

Het interieur heb ik behandeld met Meguiars quick interior detail, Poorboys Natural look en de Gliptone leder producten.
Eindresultaat interieur:
g68b.webp

De motorruimte heb ik schoongemaakt met apc 1:10 en een kwast. Voorzichtig nagespoeld met water.
Als engine dressing heb ik die van Meguairs gebruikt.
fblw.webp

Als wax heb ik m'n lekkerste wax gebruikt, Monello Ibrido.
De velgen heb ik met meguiars tire dressing behandeld en de ramen zijn nagelopen met Dodo Juice clearly menthol.

Tijd voor exterieur shots!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

ewo3.webp

4kxi.webp

okai.webp

Bedankt voor jullie aandacht!

:jippie

Die A-stijlen zijn van hoogglans plastic, zeer swirlgevoelig, heb ik al mogen ervaren.

Ontzettend lelijke auto :-p maar wel een mooie detail....Top! Hij had het nodig.

@GSM Onder de motor hangt een dikke, vlakke beschermplaat, dus heeel vuil wordt zo'n Z4 daar nooit.

Ziet er weer netjes uit! :-)^ Hopelijk houdt de eigenaar de Z4 uit de wasstraat. Je klei is erg vies natuurlijk, maar die dikke plekken teer, had je die niet beter met een teerverwijderaar kunnen behandelen?

Dank voor de complimenten allemaal!!

ik had er eerlijk gezegd niet gedacht om m'n tar.x te gebruiken.. Dom dom :-/

iemand verder nog tips mbt de wol pad?
hij doet dus gigantisch gummen en stoffen. Dit voelde niet vertrouwd aan.

Prachtig resultaat op deze zwarte Z4 :-)^

Mbt de woolpad: wat versta je onder gummen? Een woolpad stoft zeker bij de eerste paar keer dat je hem gebruikt inderdaad vrij fors. Dit geldt voor zowel de Meguiar's woolpad die ik op mijn rotary gebruik als voor het paarse Monello wolletje wat ik wel eens op de DAP gebruik. Na meerdere malen gebruiken wordt het stoffen gelukkig wel minder.

Gummen in de zin van, polijstmiddel wil maar niet inwerken, een beetje hetzelfde idee als wanneer een foam pad helemaal vol zit...

Zo, die was er wel even aan toe zeg!:ja

Mooie detail en showoff.:-)^

Het gummen kan er ook mee te maken hebben dat de Veloce niet helemaal lekker gaat op de zwarte BMW lak. Mijn ervaring is dat Inizio in elk geval niet lekker pakt op BMW lakken en op de knetterharde BMW lakken stoft als een dolle.

Bij BMW gebruik ik zelf inmiddels voor het polijsten Meguiars M105 en M205. Deze pakken beter en geven bij mij in dit geval een beter resultaat.

Onvoorstelbaar dat iemand een auto, en vooral een als deze wat ik toch wel zie als een liefhebbers auto, zo kan verwaarlozen.
Of misschien gebrek aan kennis, en denkende goed te doen om dat ding wekelijks door de krasstraat te trekken kan natuurlijk ook.
Gelukkig weet de eigenaar nu beter, en komt hij hopelijk regelmatig terug!

Tja, ik kan daar met mijn pet ook niet bij. Zo kwam er eergister een vriend van me (ook autoliefhebber) bij mij met zijn 535d (ongeveer zoiets als hieronder staat). Zelf zorgvuldig uitgezocht in Dld met alle opties zoals M-pakket af fabriek, el. verstelbare stoelen, head-up-display, panodrama-dak etc. "Net uit de wasstraat" dus hij ziet er weer netjes uit was zijn mededeling. Totdat we hem in mijn loods naar binnen reden en de Brinkmann-lamp erop hebben laten schijnen. Toen werd het hem pas echt duidelijk dat die 535 er helemaal niet zo mooi bij staat. Sterker nog: hij zit helemaal onder de swirls en wasstraatkrassen. Volgens mij zien veel mensen het simpelweg niet en hebben ze geen zin / kennis om e.e.a. netjes te onderhouden. Binnenkort dus waarschijnlijk een 535 onder handen nemen :)

1039868_500695850003965_689250630_o.webp

Precies Pakkie, om het te nuanceren, de eigenaar is helemaal weg van zijn auto! Daarom kwam hij ook bij mij! Hij gaat nu minder met de Z4 rijden dus hij wou hem weer eens tip top hebben! Geweldig toch?