• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bobbels onder aluminium velgen

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Tijdens goed preppen van de velgen (1 voor 1 op werkbank, wassen, kleien, polish, wheelwax, alles met hand overigens) van mijn nieuwe auto viel het op dat er een paar "bobbels/oneffenheden" onder het aluminium zitten. Op 2 van de 4 velgen.

Het lijkt of het geen blaasjes zijn, kan het niet indrukken, maar gewoon slecht/te dik aangebracht/opgedampt (of hoe doen ze dit) aluminium. De bobbels zitten bij elkaar op 1 of 2 plekken per velg.
Nu heb ik maar een Alto MKV (nieuw model 2009), maar mijn vraag is:

Kan dit sneller een probleem geven in de toekomst; dat het daar sneller "loslaat" of gaat scheuren/barsten ?
Het zit niet echt in het zicht en het valt alleen mij op.

In hoeverre kan je de dealer hiervoor aanspreken: hij heeft de auto zo geimporteerd...
Kan de dealer zo iets verhalen op de importeur of krijgt de dealer zelf dit "op zijn bord". ?
 
zijn waarschijnlijk wel blaasjes door oxiderend aluminium onder de lak.

Je kan het bij de dealer neerleggen. Het kan zijn dat dit onder de lakgarantie valt en die is meestal een stuk langer dan de normale garantie (volgens mij meestal minimaal 5 jaar).
 
Ik sluit me aan bij m'n voorganger, waarschijnlijk gaat het om geoxideerd aluminium.

Hier valt weinig aan te doen buiten de boel grondig afschuren (indien nodig) en dan gaan plamuren en spuiten.

Het ene merk heeft er wat meer last van dan het andere. Ook de reinigingsproducten kunnen dit proces versnellen, zeker als er een kleine barst oid in de laklaag is.