• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boot polijsten

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Dag Iedereen, gisteren de visserboot van mijn grootvader onder handen genomen.Foto's volgen nog! Eerst morgen nog een dagje polijsten Maar wat ik al kwijt wou: gelcoat van een boot is verdomd hard!Volgens mij veel harder dan de blanklaag van een auto. Is niet evident om met een DAP een goed resultaat te halen. De meeste oxidatie heb ik vrij goed weggekregen maar correctie wat krassen betreft is maar 60% denk ik. Na morgen zal ik wat foto's posten. Grtz Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Vandaag de boot afgewerkt,de hevige oxidatie te zien op de eerste 2 foto's weggekregen. Wat echt correctiewerk betreft moet je met een rotary aan het werk. Een DAP900 komt hier wat tekort,gelcoat is echt knetterhard. Eerste 2 foto's is van voor het polijsten,de rest van de foto's is het resultaat.
a5uqa3us.jpg
4ybu4a3e.jpg
ydeqa5ym.jpg
5y4ysu3a.jpg
ryduvydy.jpg
dujubany.jpg
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Dat is toch goed opgeknapt?
En ja ik heb hier op het forum ook andere boot projecten gezien en die moesten ook allemaal een rotary met wol gebruiken
 
Als je geen rotary hebt kun je prima uit de voeten met een paars wolletje op je DAP 900 hoor. Icm Veloce krijg je snel resultaat.
Daar het maar een klein wolletje is zal deze natuurlijk wel eerder gesleten zijn. Voor 1 bootje per jaar hoef je dus geen rotary te kopen en daarmee te leren werken.
Goedkoop alternatief is direct met waterproef 3000 (of grover indien nodig ) slijpen. Gelcoat is n.l. veel dikker dan autolak. Resultaat is verbluffend.

Mvg Marc
 
Hangt geheel af van de staat van de boot.
Ik heb meerdere boten gedaan en een paars wolletje op een Flex DA, gaf bijna geen resultaat.
Ik moest echt met de rotary en een groot schaap aan de gang om resultaat te krijgen.
Gelcoat is naast veel dikker ook veel harder als een autolak.
 
Wauw, dat is een goede baan. Maak je nog steeds schepen schoon? Mijn zoon heeft sportjachten die leuk zouden zijn om te renoveren;)
 
Hou het voorlopig op een persoon die teveel tijd heeft. Je zou de mogelijkheid om een nieuw account aan te maken op het forum aan kunnen passen, een persoon past zich aan, een bot denk ik niet tenzij de programmeur er brood in ziet.
 
Ik heb dit zojuist aangepast. IP's zijn ook niet doorsnee die ze gebruiken. Het antwoord in dit topic leek redelijk ok, maar in het topic van de Range Rover, waren de antwoorden wel een beetje typisch :)
 
  • Leuk
Reactions: Pter