• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boot polijsten

Thijs

Detailing addict
5 jan 2010
110
62
ik weet niet of ik hem onder het goede kopje zet, zo niet mag hij verplaatst worden !


in mei moet ik een boot/sloep polijsten
nu is mijn vraag, kan ik daar gewoon mijn monello producten voor gebruiken ?
of zal dat niet lukken of er niet goed voor zijn ?

ik wil hem na het polijsten wel behandelen met Collinite Fiberglass Boat Cleaner No. 920
en daarna aftoppen met Collinite Fleetwax Paste No. 885 for marine & aeronautical finishes

maar kan ik gewoon met mijn monello polijsten of zouw het slimmer zijn om de marine lijn van Meg`s te gebruiken ?

heefd er iemand tip`s of trick`s ?
 
Ik heb vorig jaar mijn boot, een Dehler 36, voor het eerst gepolijst! echt een verschil tussen dag en nacht.
Omdat ze op de Dehlerclub site heel erg te spreken waren over Riwax, Ja! Riwax heeft ook een boten lijn, heb ik
daar de RS04 (mild polijstmiddel) de RS06 (een polish) en destijds RS08 een hardwax (is nu RS10).
Nu 2 seizoenen verder hoef ik alleen maar met de RS06 de vuiligheid weg te halen en af te toppen met de RS10.
Ideaal en echt super spul! Voor de auto zou ik het niet snel gebruiken, maar voor mijn boot, ik wil niets anders meer.

http://www.riwax.ch/documents/nl/RIWAX_RS_Stappenplan.pdf op de 2e pagina staat een stappenplan, zo kun je zien
wat je moet gebruiken bij welke staat van de boot.

en uiteraard een boot poets je met een flex!

hoe dan ook succes!