• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Brakende hond] Hoe nu die zure lucht verdrijven?

Harold-A1 zei:
oke dan.......


geen geheim maar het betreft een ozonbehandeling om de geur te verwijderen.
sommigen hadden hierover zo'n stellige mening dat ik dat niet meer openlijk wil adviseren
dus verder kan ik niet uitleggen omdat dit te commercieel zou zijn, dat mag niet volgens de regels
dus verdere info via pb.
als het alleen opgelost mag worden met te verkopen producten door Carclean.com dan haalt adrie de berichtjes van mij maar weg

Geen probleem hoor Harold, wat mij betreft, ja mag best een ozonbehandeling aanraden, zolang je maar niet met commerciele links e.d. aan komt. Zo erg zijn we nu ook weer niet. Er wordt hier genoeg gepraat over producten die wij niet verkopen, maar zoals gezegt, zolang er maar niet gelinkt wordt naar commerciele sites of voor commerciele doeleinden, dan is het geen probleem.
 
Zuiveringszout is niet hetzelfde als soda.
Soda is natriumcarbonaat
Zuiveringszout of "baking soda" is natriumbicarbonaat en kan je kopen bij de drogist of de apotheek.
 
Denk zelf dat zo'n ozon behandeling zeker de moeite waard is.
 
Het klink wellicht gek maar als je toch een extractor tot je beschikking heb zou ik het volgende doen.

Ik zou gewoon een sterke oplossing van biotex of een ander bondwasmiddel gebruiken en dat royaal opbrengen. Na een minuut of tien zou ik het dan met de extractor verwijderen. En deze behandeling een aantal malen herhalen. Desnoods nog langer in laten trekken.

De gedachte hierachter is dat vrijwel alle moderne wasmiddelen een heel scala aan enzymen bevatten die gericht zijn op het afbreken van eiwitten en vetten en koolhydraten. Vandaar dat ze bij lage temeraturen al in staat zijn om eiwit en vet vlekken af te breken waarna de wasactieve stoffen in staat zijn de afbraakproducten in oplossing te houden in het water. Je moet die enzymen wel de tijd geven hun werk te doen dus het laten inweken is essentieel.

Je zou zelfs de plekken hierbij bijvoorbeeld met ossengalzeep konnen behandelen. Ook dat is zo'n middeltje uit grootmoederstijd dat zo goed werkt omdat de galachtige stoffen die in de zeep zitten enzymen bevatten. In onze darmen worden ook de eiwitten door enzymen afgebroken tot aminozuren (en complexen hiervan), zetmeel (een keten van koolhydraten) wordt ook door enzymen (pepsine) afgebroken tot enkelvoudige suikers en vetten worden ook middels enzymen tot emulgeren gebracht. Dit alles zodat het de darmwand kan passeren.

Ik adviseer hierbij met nadruk bondwasmiddelen en geen witwasmiddelen want witwasmiddelen bevatten vaak bleek (op zuurstofbasis) en optische witmakers. Dit zou de kleur van de bekleding kunnen aantasten. Maar ook ossegalzeep is al redelijk aggresief.

Ik adviseer dan ook met klem een TESTSPOT. Mmmmm waar heb ik dat eerder gelezen.....

Ik hoop dat je je probleem zult kunnen oplossen want niets is zo vervelend als een leuke meid mee uit te nemen die bij het eerste contact in je voiture al haar neus ophaald. Nog buiten het feit dat je het zelf ook smerig vind natuurlijk

Succes
GdV42
 
Kijk hier eens [MODEDIT]commerciële link verwijderd[/MODEDIT]

Het werkt echt. Ik heb ervaring. JE kunt ook de klantenreakties even lezen.
 
Het regent nu wel erg hard hier om in de auto te duiken... ik had CC al gevraagt of ze iets in het assortiment hebben wat dit goed kan verwijderen en niet alleen de geur cammoufleerd. Biotex lijkt me een goede oplossing, maar het zal wel een heel klein beetje moeten in een emmer water.
 
Binnetie zei:
Biotex lijkt me een goede oplossing, maar het zal wel een heel klein beetje moeten in een emmer water.


Hoi Binnetie,

Het lijkt mij dat je de biotex juist niet teveel moet verdunnen. Je wilt de concentratie van enzymen niet te laag hebben. Het effect neemt dan veel te veel af. Aangezien een extractor gebruikt kan worden lijkt mij dat het uitspoelen geen probleem kan zijn. Gewoon met schoon water met een scheut azijn erin opsproeien en het van/uit de bekleding zuigen. Ik heb in het verleden met een extractor zelfs kauwgom resten volledig van de bekleding gekregen. Dus wat braaksel mag geen probleem zijn. Ik denk wel dat jet het middel ruim moet aanbrengen op de plaats de onheils en een flinke ruimte eromheen en dan lang laten intrekken. daarna met de extractor weer met biotexoplossing opsproeien en extraheren. Ik denk dat je zeker royaal moet aanbrengen omdat met het vocht je de vuiligheid uit de stof "vervoert" bij het extraheren. Ale er te weinig vloeistof is blijven er "stinkende" restanten achter. En je moet het een paar keer echter elkaar herhalen. Dit is geen klusje dat je zuinig met vloeistof moet omgaan. Je hebt een extractor dus gebruyik hem waar hij voor dient . Zijknat maken en waarna het vocht eruit zuigen. De meeste mensen die een extractor gebruiken doen dat met veels te weinig vloeistof. En ze snappen dan niet dat alle vuil er niet uit gaat......kijk dat water met reinigingsmiddel neemt het vuil mee in de vloeistofstroom. geen vloeistofstroom is geen verplaatsing van vuil.....zo simpel is het.

Nadien kun je de stof behandelen met iets als 3M om de stof weer vuilafstotend te maken. Wel eerst goed laten drogen dus de ramen een kier open laten als het kan. Met de regen erg lastig natuurlijk. Ook de hoge relatieve vochtigheid buiten zal het laten drogen erg lang laten duren.

in ieder geval succes met deze rotklus.

GdV
 
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Veel 'middel' tast natuurlijk de bekleding aan, die je daarna moet behandelen om weer waterafstotend te maken. Dan scheelt weer vlekken die er snel inkomen. Ik zal hier ook een goed middel voor willen hebben om de bekeleding ook weer een beschermend laagje te geven.

Het regent hier inmiddels weer, lastig om dan de auto te doen. Moet nodig aan een partytent :roll
 
]d~^
Wij weten beiden wel dat dat ene zinnetje niet bewerkt is. ;)
(Kijk anders ook even naar de tijd van mijn reactie eronder)

Maar goed, in dit geval had ik die stoel net zo lang ge-extractord tot ik er suf van was geworden. Hopelijk krijgt de TS die vieze lucht eruit met de tips die hier genoemd zijn.
 
Ik heb die zin verduidelijkt zodat er niet heel veel berichten komen over dat ik een extractor moet gebruiken met APC.

Dat was het eerste wat ik gedaan heb. Met de smalle zuigmond wilde het wel, ware het niet dat er af en toe een 'brokje' voor de mond bleef hangen en de zuigmond een raar sis geluid maakte :D.
Met de extractor heb ik de plekken perfect gekregen.
Wat ik nu gaan doen is een mengel maken met biotex in een sprayfles en deze op de plekken waar het braaksel lag inspuiten, en dan ook helemala doordrengt. Dat laat ik een poosje intrekken, daarna ga ik er nog een keer overheen met inspuiten en werk het direct met een paardehaarborsteltje goed in. Daarna zuig ik het op met de extractor gevuld met gewoon water (en een kleine APC verdunning van wat er nog in de extractor aanwezig is).

Dit laat ik dan drogen. Ik zal van de week een bekledingsbeschermer bestellen (Iemand tips welke goed zijn werk doet?), dan kan ik die nog mee laten komen met de bestelling van Dodo Juice Donderdag.

Nu eerst wachten op iets beter weer :|