• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Brakende hond] Hoe nu die zure lucht verdrijven?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Afgelopen zaterdag moest ik met de hond naar de dierenarts. Het arme beest was erg ziek. De dierenarts heeft haar een spuitje gegeven zodat ze zich wat beter zou gaan voelen. Op de terugweg gooide het arme beest alles eruit wat ze had gegeten. Omdat de terugreis nog een half uur duurde heeft het braaksel nog aardig in kunnen werken op de stoffen bekleding van mijn Seat Ibiza.

Thuis heb ik direct alles schoongemaakt en heb de hele bijrijdersstoel en vloermat behandeld met de extractor. De sinaasappellucht van de APC verdrijft de zure lucht een beetje (gal), maar na een poosje komt de geur toch weer terug.
Als je in de auto stapt is het een vieze lucht (na een poosje wen je er wel aan totdat je weer in de auto stapt).

Ik heb de stoel nog verwijderd en eronder ook alles schoongemaakt. Het dashboard heb ik behandeld met natural look, maar toch blijft die geur aanwezig.

Wat kan ik hier nu nog aan doen? Is er nog een product in het assortiment die dit soort geurtjes kan verwijderen? Ik heb ook een Ambi Pur in de auto maar dit werkt natuurlijk ook niet.
 
Quote van DW (http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=51107&highlight=vomit&page=2)

"You need an enzyme cleaner, this will eat/remove the stain and any remaining odour"
 
Kweenie. Het enige dat ik zo snel terug kan vinden is Chemical Guys Sofast Odor Eater + Bacteriakiller
Echter totaal geen ervaring mee. Lijkt me eerlijk gezegd ook meer iets voor de 'restluchtjes'.
 
Op de link op DW wordt over Duragloss Fabric and Carpet Cleaner No. 451 gesproken. Deze is alleen niet te krijgen in Nederland (wel uit Amerika, maar dat wordt een duur grapje).
 
natriumbicarbonaat, sodium bicarbonaat of met andere woorden zuiveringszout.
Schoonmoeder gebruikt het op haar vast tapijt als één van de zeven katten een braaksel-ongelukje heeft gehad.
Neemt alles mooi op en verwijdert echt geuren.
Maar vermits bij jou alles ingedroogd is, kan je misschien kijken bij Ecodor :ja
 
Lexusfreak zei:
wil je het ook met ons delen harold ???????;)
ik wil er ook iets van opsteken graag

Snitser zei:
Harold deelt niks,.die heeft alleen maar geheimen,.;) w^^w

stimpy68 zei:
Beetje jammer Harold, we zijn hier om van elkaar te leren en geen geheimen te hebben :|~*


oke dan.......


geen geheim maar het betreft een ozonbehandeling om de geur te verwijderen.
sommigen hadden hierover zo'n stellige mening dat ik dat niet meer openlijk wil adviseren
dus verder kan ik niet uitleggen omdat dit te commercieel zou zijn, dat mag niet volgens de regels
dus verdere info via pb.
als het alleen opgelost mag worden met te verkopen producten door carclean dan haalt adrie de berichtjes van mij maar weg
 
k ga me ook eens verdiepen in ozon behandeling..
schijnt ook van de beste manieren te zijn om rook geur te verwijderen (eventueel i c m extractor)