• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Breken van lak door mijn poetsproducten?

Bart73

Detailing rookie
9 nov 2019
4
2
Hallo!

Ik bezit een mountainbike van het hogere segment. Al jaren gebruik ik mijn was en poets-producten om hem te wassen.
Een paar jaar geleden heb ik van Meguiars zelf het advies gekregen mijn matte lak te behandelen met Paint Protect om aanhechting van vuil te voorkomen en te wassen met NXT Shampoo. Dat gaat al een tijdje goed zo, en vooral de paint protect werkt hier echt goed voor. De matte lak is zo makkelijk schoon te houden.

Nu heb ik een nieuwe fiets, welke ik met dezelfde middelen onderhoud. Maar nu is al twee keer de lak gaan scheuren, en is het frame onder garantie vervangen.
Ik wacht nu weer op mijn derde nieuwe frame, maar durf het spul niet meer te gebruiken.
Zu het kunnen dat de combinatie van type lak en Meguiars Paint-Protect en/of NXT Shampo niet goed is?

Zie hieronder een foto van de barsten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
2AF0178C-57A9-4B2B-9CBC-DF85FCAB5736.jpeg
2CFFF2FA-5DF4-4F40-9EB6-47D4DF86EB37.png
2AF0178C-57A9-4B2B-9CBC-DF85FCAB5736.jpeg
 
Dit komt eerder door het buigen van het frame. Zo te zien ziet het bij de trappers waar dus het meeste gewicht komt. Door het buigen van het frame barst de lak. Lak is een beetje flexibel maar minimaal. Ik zou gewoon lekker blijven poetsen.
 
Dit komt eerder door het buigen van het frame. Zo te zien ziet het bij de trappers waar dus het meeste gewicht komt. Door het buigen van het frame barst de lak. Lak is een beetje flexibel maar minimaal. Ik zou gewoon lekker blijven poetsen.

Dat dacht Meguiars ook. Maar het is altijd goed om van neutrale mensen advies te krijgen.
De fabrikant zegt dat ze dit niet eerder gezien hebben, en bij mij dus twee keer. Dan ga je wel twijfelen.
 
Basismateriaal is carbon. Scott (de fabrikant van de fiets) is groot en het is lastig daar contact te vinden. De garantiegevallen worden aan de hand van foto’s gedaan. Zij zien dus pas na vervanging het frame en de lak in werkelijkheid
 
Ik verwacht dat de laklaag niet goed is afgestemd op de onderlaag
Als de onderlaag enige rek vertoont ten opzichte van de lak, krijg je barsten in de hardste laag
Vooral de barsten bij het balhoofd waar ze een rechthoek vormen wijzen op spanning ten opzichte van een harde lak
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie