• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bruine deeltjes in Mothers Topcoat

cooter

Detailing addict
10 mei 2010
52
52
Ik kwam in mijn nieuwe fles Mothers Topcoat wat bruine zachtje deeltjes tegen. Ca 1 mm groot.
Ik zou bijna zeggen dat het kurkachtig is. Is dit normaal?

Ben ik ook wel benieuwd naar....wat heeft iedereen toch de laastetijd met rare vlekjes en dingetjes in zn spullen:-b

Het enige wat ik kan bedenken is dat het juist met de tijd van het jaar te maken heeft.
Grote temperatuurschommelingen van -10 tot +10.

mijn temperatuur blijft redelijk gelijk :)

alles staat binnen in huis en heeft daar altijd al gestaan.. ik heb iig geen rare dingetjes kunnen ontdekken tot nu toe.

Blijkbaar gebruiken niet veel mensen dit. Ik ga er dan maar vanuit dat het normaal is.
Het geeft in ieder geval wel een lekker vette glans. ,^^

We gaan het navragen bij Mothers! Onze demo Top Coat heeft het niet, van de week een telefoontje gehad van iemand en zojuist een mail, bij het bekijken van de voorraad zaten daar die deeltjes ook in. Misschien hoort het er nu wel in, maar ik ga het voor de zekerheid bij Mothers dus navragen.

Ik heb zelf de sealant van Wolfgang en als je nog niet hebt geschud ligt er bovenop de sealant echt een olieachtige laag. Als je niet goed schud dan blijf je oliedruppeltjes zien en dan ziet het een beetje uit als op jouw foto. Bij goed schudden verdwijnen de druppeltjes en krijg je een glasse emulsie. Tegenwoordig zitten er in veel sealants geen oplosmiddelen meeer maar zijn het olie in water emusies. En sommige olieën laten zich wat lastig emulgeren (dwz dat de vet en olie deeltjes zeer fijn verdeeld als druppeltjes in de waterachtige dragervloestof blijven bestaan). Die kleine oliedruppels smelten dan samen en dan krijg je van die bruinige grotere oliedruppeltjes. Gewoon goed schudden zou ik zeggen. Zoals je zelf al opmerkte geeft het product nog steeds een vette glans en de werking wordt dus door dit fenomeen niet beinvloed. Net als bij de wolfgang sealant die moet je goed schudden om alles goed te mengen maar het werkt geweldig.

groeten GdV

Het is gewoon niet zo goed te zien op de foto. Maar als je het op een pad aanbrengt, zie je dat het geen olie is maar meer een vaste stof. Het heeft iets van hele kleine brokjes kurk. We zullen zien wat Mothers zegt.

Ik heb een tijd terug zelf contact gezocht met Mothers. Ze vroegen eerst om foto's en waren daarna zeer geinterreseerd in de fles.
Ik heb hem die kant opgestuurd. Na onderzoek van Mothers bleek het dus toch niet normaal te zijn.
Zie hieronder de reactie van Mothers.

Thank you for your follow up. Yes, I have confirmed receipt of your
return. The product in the Mothers bottle that we have received does
not look, feel, nor smell like the Mothers Reflections Top Coat. Where
was this bottle purchased from? It appears to have been contaminated.