• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bruine vlek op auto

Swa100

Detailing rookie
4 aug 2019
2
15
Hallo pro-poetsers,

Momenteel zit ik op vakantie in Kroatië en zojuist is mij een vreemde bruine vlek opgevallen op mijn auto. Er zat een wat zachter bruin 'drupje' op, welke ik gemakkelijk los kreeg met lauw water en een zachte doek, maar een bruine vlek bleef achter op mijn lak. Ook met wat druk wrijven met lauw water zorgt er niet voor dat de vlek minder wordt. Ik ben over ruim 2,5 week pas weer thuis en heb dan pas weer beschikking tot mijn washandschoen en autoshampoo.

Hebben jullie enig idee wat voor vlek dit is en wat kan ik nu het beste doen? Ik heb wel alcoholdoekjes (uit EHBO-set) tot mijn beschikking. Meende ergens te lezen dat dit te proberen valt. Hier wacht ik wel nog even mee tot nadere goedkeuring van men hier op dit forum , haha.

Alvast bedankt!

Edit: alcoholdoekje geprobeerd, maar dit had geen effect. Goed nagespoeld met water naderhand.
 

Bijlagen

  • IMG_20190804_171952.jpg
    IMG_20190804_171952.jpg
    192,5 KB · Weergaven: 398
Laatst bewerkt:
Geen idee wat het zou kunnen zijn.
Kun je niet bij een tankstation een universeel poetsmiddel kopen en bij een Blokker achtige zaak of supermarkt een microvezeldoek en daarmee proberen de vervuiling weg te poetsen?
Door poetsen/polijsten moet het toch verdwijnen. Kun je tenminste met een gerust hart van de rest van je vakantie genieten.
 
Is dat niet gewoon een drupje vogelpoep? Waarschijnlijk alleen met een schuurkorrel weg te krijgen.
 
Ja dat denk ik ook, zolang het niet inbrandt is het goed verwijderbaar met polish.