• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bubbeltjes onder chroom

guus hink

Detailing rookie
10 aug 2021
6
2
hallo ik ben guus

ik heb op sommige delen van mijn motor allemaal bubbeltje onder het chroom zitten.
wat kan ik hier tegen of hoe krijg ik dit weg.
ik wilde een foto invoegen maar dat lukt niet

groetjes guus hink
 
Ik denk dat er corrosie is onder het chroom en de enige manier is volgens mij kaal maken en opnieuw laten verchromen.
 
Geef even wat extra info.
Heel vroeger werd er verchroomd in een gesloten laag, als die loslaat krijg je "vellen "
De modernere chrome-lagen zijn chemisch gebroken, dan krijg je oppervlakkige aantasting

Bubbeltjes duiden maar al te vaak op hechtingsproblemen
En die heb je het eerst bij goedkope oplossingen zonder het duurdere koper als basislaag
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
20210810_163136.jpg
 
Helaas, dit is te erg beschadigd chroom.
zijn de onderdelen nog 2e hands te verkrijgen? Of zijn deze zeer kostbaar?
 
Je zou de rest kunnen poetsen en beschermen met een chrome poets maar ben bang dat het ook van onder het chroom komt.
wat voor model en merk is het? Ik gok een japans merk?
 
Aan de vorm van dat aangetaste deel te zien is het gegoten of gesmeed.
Dan zal het materiaal zelf niet zuiver genoeg geweest zijn.
Meestal gaat er een dikkere koperlaag tussen, als die ontbreekt of te dun is krijg je dit eerder.
Bijvoorbeeld door de koolstof in het metaal van het gietstuk.
Kan je van buitenaf niets definitief aan doen. Hoogstens zal het aantasten wat langer duren
 
Mooie motoren vind ik dat. Je kan er voor kiezen te ont-chromen en laten spuiten of andere kapoen kopen met de kans dat ditzelfde gebeurd of zo laten en lekker blijven rijden.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat