• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Budget Wax Battle: Auto Finesse - Temptation VS. Dodo Juice - Rainforest Rub [Update 2: 25-5-2013]

Temptation lijkt dus beter sheeting eigenschappen bij wassen te hebben? (gezien het 'restwater/schuim' wat overblijft aan de Dodo kant...?)
 
Mooie update. Netjes in beeld en woord gebracht. Ben benieuwd naar verschil in standtijd. Dodo Juice geeft 2-3 maanden, Auto Finesse 1-2 maanden (bij één laag). Op papier zou de Rainforest Rub langer moeten blijven zitten.

EDIT: Gisteren heb ik de Ibiza ook voorzien van een laagje Temptation (na wassen, kleien en Black Hole). Zoals de beschrijving benoemd, hele auto in de wax zetten en dan uitpoetsen. Heb toch de swipetest toegepast, maar dan duurt het wat langer voordat je kunt beginnen met uitpoetsen. Nadat ik de hele auto voorzien had van een laagje toch wel een goed half uur gewacht met uitpoetsen en toen bleek de wax toch her en der nog wat vettig op de lak. Wat is jouw ervaring Jacco?
 
Ik vind de swipetest sowieso moeilijk bij de temptation. De dodo wax is veel sneller gecured. De temptation moet je ook echt veel dunner aanbrengen, je merkt inderdaad veel verschil, waar hij dan op sommige punten nóg een beetje vettig was, was hij op andere punten al héél erg vast. In dat opzicht zou ik de dodo een betere wax voor beginners vinden in ieder geval.

Edit: misschien dat het vettige bij jou ook te verklaren is door de oliën in de black hole, want ik heb de waxen zonder glaze gebruikt.
 
Na een incident met wat latex op de weg is de auto door de wasstraat gegaan om de onderkant goed schoon te krijgen.

Op het moment kan ik nog niet zeggen of en hoe de waxen de wasstraat overleefd hebben.
Als ze er nog op zitten ga ik gewoon door met de test, als ze erg verminderd of verdwenen zijn ga ik een nieuwe test opzetten ook in combinatie met wat andere producten(Wolf's, EXP, reload)
 
Zuur van die latex op de auto! :( Hopelijk is alles verwijderd. Ben benieuwd, maar de waxen zullen wel niet wasstraat-proof zijn.
 
Ik denk niet dat een wasstraat alle latex weg krijgt. Buiten dat ben ik benieuwd naar wat het met de wax heeft gedaan:grinning:
 
Een tijdje terug is mijn auto ook ongevraagd door de wasstraat gegaan (als service van de garage). Mijn verse 915 was toch voor een heel groot deel weg daarna. Maar eh, hoe kom je aan latex op de weg?
 
Die latex zal van een wagen of aanhanger gevallen zijn denk ik? Mijn vader meende een zak te hebben gezien op de weg, maar ik weet niet of latex ook in zakken komt :p

De auto is helemaal afgespoten toen de latex nog nat was dus toen is het grootste gedeelte al verwijderd.
De auto stond verder in een laag Reload van een week oud en hier heeft de latex totaal niet op kunnen hechten, dus op alle gespoten delen van de auto zit volgens mij niets voor zover ik kon zien.

De wielkasten zijn voor 95% latex vrij maar de onderkant was het grootste probleem, en dat doet een wasstraat toch beter dan ik want daar kom ik gewoon niet bij
 
Als het in een zak gezeten heeft, is het waarschijnlijk geen latex, maar spack. Dit is een spuitpleister waarmee wanden en vooral plafonds mee afgewerkt worden (dat korrelige spul op plafonds). Is heel goed dat je dat direkt afgespoten hebt, want zodra ingedroogd is het alleen nog met hamer en beitel of met schuurspons (brillo) te verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker is dat. Dan mag je van geluk spreken dat het niet anders is afgelopen!