• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bug squash gebruiken op nieuwe lak?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Mijn auto is 2 weken geleden aan de voorkant overgespoten. Nu werd me aangeraden om een paar weken rustig aan te doen met detailen :'(
Omdat ik afgelopen weekend naar Duitsland ben geweest en veel kilometers door de regen heb gereden is mijn auto erg vies. Er zitten bovendien veel vliegjes aan de voorkant. Kan ik deze met buq squash behandelen of raden jullie het af?

De bedoeling is alleen even wassen met Slick&Suds en en drogen.

Al geprobeerd zonder?
Weet niet of je in het bezit bent van een 'foamer', wellicht helpt dat ook al een boel.
Daarna mild sopje en dan de 'schade' bekijken.
Als beetje meezit dan misschien met een pincetje de laatste 3 bastards er af pakken ;)

Ik heb een foamlans, maar helaas geen foam meer (moet nog bestellen). Ik probeer het eerst wel met alleen wassen. Misschien valt het mee.

Ik heb de Bug Squash verdund 1:3 op een teststukje. Het ging mij erom of het niet de nieuwe lak aantast. Het is toch wat schemerig bij m'n garage dus ik ga (over)morgen hem direct uit het werk even wassen. En laat natuurlijk mijn bevindingen weten.

tipje:

Als het kan, maak een mf doekje of je washmitt helemaal nat, en leg deze voor een paar minuten op een beestje/beestjes. Daar wordt ie nog weker van en laat gemakkelijker los.

Werkt ook goed tegen vogelpoep trouwens.

die tip kreeg ik van jeroen, voordat ik echt hooked raaktte..

toen ging ik met een mf doekje, en een waterkoker voor me auto zitten, en zo heb ik alle rommel, en ook hars en teer rommel eraf gekregen..

is echt een hele goede tip!!

Wat ik altijd doe als ik naar de groene hel ben geweest, en de wagen zit onder de vliegen is er een natte oude overtrekset over de neus gooien. Volgende dag kun je de vliegen er zo afhalen zonder vlekken.

Vandaag de auto gewassen. Had nog een klein lutje foam in een flesje zitten. Auto ingefoamed en afgespoelt, daarna met met Bug Squash 1:3 de voorkant behandeld. Er lag nog water op de auto dus de Bug Squash werd wat meer verdund. Uiteindelijk alle vliegjes eraf gekregen. Het was al een beetje schemerig. Morgen in de zon even weer kijken hoe het geworden is.