• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumper oldtimer - RVS terug doen shinen

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hey,

Iemand een idee hoe je roestvrij staal terug op glans kan krijgen?
De bumpers van mijn oldtimer waren vrij dof.
Met een metaal polish worden ze een stuk beter, maar zie ik nu duidelijk schuurkrassen.

Demonteren en zelf fijner schuren een optie?
IMG_20211204_154356.jpg
IMG_20211204_154427.jpg
IMG_20211204_154440.jpg
 
RVS bumper op een oldtimer? Is het niet gewoon een verchroomde bumper zoals dat vroeger normaal was? Zo te zien gaat het om een snoek, er is ook een lid dat het hele project met de restauratie van zijn geïmporteerde blauwe snoek hier heeft gedeeld, die weet misschien meer van deze bumpers.

Edit dat was Simmke, en dit is het topic.
 
Kan je niet met Belgom aan de gang?? Is wel meer voor Aluminium maar wie weet wat zachter voor RVS.
 
RVS maakt zelf een deklaag, en daarvoor moet het ultraglad zijn om niet dof te lijken
Beste doe je dat grotendeels chemisch. Ik moet ff zoeken in de voorraad stuur je wel een pb met merknaam
Als je wilt polijsten dan met een cleaner en een stoffen schijf.

Polishes geven wel een zwart residue, maar dat zegt weinig.
 
Ja, zeker dat het RVS is!
Auto is een Panhard 24 BT uit 1965.
Heb al foto's gezien van andere waar dit gepolijst was tot hoogglans, zoals chroom.
Zal es youtuben om in te schatten wat ik moet doen met de zichtbare schuurkrassen...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
PS
Heb al geprobeerd met mothers mag en alu, met poorboys chroom polish (de groene), en c****o metallicut.

Heb ook nog ergens de pb prof polish staan.

Op YouTube lijken ze met katoen schijven op een slijpmachine te werken, en een vaste als polijstmiddel.
 
Volgens mij ( en ieder mag mij corrigeren) verkoopt CarClean geen oplossing voor dit probleem dus ik grijp even buiten de winkel met NeverDull om de glans terug te krijgen. De krassen krijg je er hier ook niet mee uit, daarvoor zijn er de katoenen polijstschijven met bijbehorende polijstpasta, zoals ALFrE al noemde.
De mooiste resultaten krijg je met een vast opgestelde machine en hiervoor moet de bumper dus gedemonteerd worden. Polijstschijven zijn er ook voor op de boormachine, de resultaten daarvan zijn iets minder.
 
Frankrijk kende wel meer RVS bumpers inderdaad..!
Polijsten kan ook prima met losse machines hoor, zo doen wij het op het werk ook. Gezien het geweld en de hoekjes en randjes zou ik wel altijd aanraden om de bumper te demonteren..