• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bumper wetsanden?

BZwart

Detailing guru
9 feb 2019
697
153
Zaltbommel
Ik heb een paar kleine beschadigingen op mijn kunstof achterbumper, vermoedelijk veroorzaakt door de hond van de vorige eigenaar.

De auto is verder vrij van lakimperfecties en deze plekjes storen mij al sinds ik de auto heb.
De plekjes zijn opgevuld met originele lak en clear.

Ik heb al maanden een Monello Sanding Pad en 2000 en 300 grid schuurpapier liggen, maar nog niet het lef om hieraan te beginnen.

Wat denken jullie is dit te verbeteren met wetsanden?
 

Bijlagen

  • IMG_20200123_112504.jpg
    IMG_20200123_112504.jpg
    369,8 KB · Weergaven: 232
Zo te zien in het bijgevuld met een lakstift?

Er is zeker resultaat te behalen, maar niet zonder risico natuurlijk.

Vooral omdat de lak niet is te meten, tenminste... niet met een betaalbare lak dikte meter, heb je totaal geen indicate hoeveel blanke lak je over heb.

Dus mijn advies zal zijn... Vraag aan je zelf hoeveel je jezelf stoort aan de plekjes.
Heb je er eventueel een paar honderd euro voor over om de bumper te laten spuiten?
Nee? lekker laten zitten
Ja? Probeer het op te schuren en strak te polijsten.. lukt het niet.. laat je het spuiten.

Ondanks dat ik het zelf waarschijnlijk wel had geprobeerd.. zal mijn advies zijn om het lekker te laten zitten.
 
Ik zou sowieso hier die Sanding pad niet op los laten. Nicknameless heeft meerdere keren op het forum gepost, dat ie met een perforator een klein rondje uit wet sanding papier haalt, en dat rondje achter op een potlood plakt. Op die manier kun je heel klein schuren, en zul je de lakbulten kunnen verminderen met beperkt risico.
 
  • Leuk
Reactions: Brad en BZwart
Als ik naar de foto kijk lijkt er best wat overtollige lak te zitten en om dat weg te halen heeft best wat risico’s . Je omgeving is waarschijnlijk minder dik en voor je het weet ga je door de lak
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Bedankt voor alle adviezen.
Ik denk dat ik voor de bumper beschermer ga.

Dat is een veilige optie, en de bumper is beschermd voor de toekomst.