• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bumpers en andere rubbers

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hallo allen,

ik gebruik voor de bumpers de bumper care van AG en dit tot volledige tevredenheid....totdat ik een auto tegenkwam die ik een aantal maanden geleden onder handen heb genomen....

deze auto staat altijd buiten in de zon en de bumpers waren weer grijs ipv zwart.....

kun je een bumper behandeling ook sealen????

of zijn er middelen die langer standhouden??

heb nog even wat verder gezocht op het forum...
kwam iets tegen over twingo bumpers en idd het gaat hier om een twingo

Bumpers van een Twingo zijn idd een ramp, net zoals die van een Corsa B bijvoorbeeld. Ik heb ondertussen Trim detailer, Trim restorer, Black wow en Smartgel geprobeert en tot nu toe geen enkele gevonden die het uithoud. Zodra het gaat regenen krijg je lopers.
Dat een bumper na enkele maanden weer opnieuw moet gebeuren is overigens normaal!

Ow ja, de ASD was ik nog vergeten erbij te vermelden. Bij de ASD kreeg ik zelfs bij een opfrisbeurt van de bumpert die lelijke strepen niet weg! :krak

Volgens mij bestaat er gewoon geen dressing/gel of wat dan ook die echt maanden en maanden resultaat geeft :-"

Als die plasticsoort verkleurd is, kan je er gewoon geen nieuwe van maken.
Het is geen lak waar je mee bezig bent, die gels en dressings zijn gewoon een oplapmiddel.
Het ééne merk houd gewoon wat langer dan de andere.

voordelige oplossing die lang houdt:
opnieuw spuiten met plastic bumperspray in kleur naar keuze...

(kom maar, kom maar, kom maar, kom maar...) :-b

Voor echt verweerde bumpers is dat m.i. de enige echte oplossing, buiten opnieuw aanschaffen van deze plastic delen

Kan mij herinneren op dit forum gelezen te hebben van een mede-forummer dat hij de plastic delen een klein beetje verwarmd met zo een verfstripper fohn. Zo terug. Even zoeken waar dat stond en of ik het kan terug vinden...

Markprinsen schreef:
Het is eigenlijk heel simpel maar je moet wel weten wat je doet. Je neemt gewoon een verfstripper of krachtige fohn waar je de schone bumper mee verhit. Houdt dit goed in de gaten want voor je het weet smelt het! Door de hitte 'schiet' de kleur weer terug in zijn originele staat (schijnt iets met moleculen te maken te hebben). Om de kleur te behouden smeer je dan in met gekookte lijnolie (voordeel is dat het redelijk goed intrekt en lang blijft zitten, ook bij regen. Nadeel is dat het veel stof en zand aantrekt). Uiteraard kan je ook met Trim Restorer behandelen na de hitte behandeling.
UNQUOTE