• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumperschade aangepakt

FRfreak

Detailing addict
25 mei 2008
426
68
61
Op mijn voorbumper zat nog een lelijke schade van de eerste eigenaar.
Afgelopen zaterdag heeft Dibbuz de bumper onder handen genomen.
Ziet er nu een stuk beter uit.
Aangezien foto's meer zeggen dan woorden:

Voor:

DSCF4325.jpg


En na:

DSCF4416.jpg


Dennis bedankt nog. :)^
 
Graag gedaan!Misschien dat wetsanding nog beter had geweest maar wetsanding & bumpers kunnen een gevaarlijke combi zijn.
Die kras op de zijkant is ook aardig verminderd en die op de kofferklep is helemaal weg. Goed bezig geweest in ieder geval.
 
zo dat is een best verschil
wat ik me nu eigenlijk afvraag he, worden zulke krassen na een half jaar ofzo weer zichtbaar?
want als ik het goed begreep maak je de lak niet dunner en verspreid je die weer toch?
 
Da lak wordt gewoon verwijderd, de krassen komen dan ook niet terug. Je slijpt er als het waren elke keer een laagje vanaf.
 
Paultjuh zei:
ok, dus niet verstandig vaak de auto machinaal te doen?

Met de hand polijsten heeft het zelfde effect.
je moet gewoon je auto niet te vaak polijsten.

Met klei cleanen en dan machinaal in de wax zetten is geen probleem
 
Dit valt niet te vergelijken met de hand, met de machine haal je er veel meer vanaf en dit kan je ook niet te vaak doen nee. Helaas valt de bumper niet te meten tenzij je een meter hebt van duizenden euro's. De kras is behandeld met Finishing pad en Menzerna Final Finish, 5-6 hits.
 
Dibbuz zei:
Dit valt niet te vergelijken met de hand, met de machine haal je er veel meer vanaf en dit kan je ook niet te vaak doen nee. Helaas valt de bumper niet te meten tenzij je een meter hebt van duizenden euro's. De kras is behandeld met Finishing pad en Menzerna Final Finish, 5-6 hits.

ok weet ik dat ook weer
toch maar eens white diamond aanschaffen, die vult de kleine krasjes ook al las ik
 
Dibbuz zei:
Dit valt niet te vergelijken met de hand, met de machine haal je er veel meer vanaf en dit kan je ook niet te vaak doen nee. Helaas valt de bumper niet te meten tenzij je een meter hebt van duizenden euro's. De kras is behandeld met Finishing pad en Menzerna Final Finish, 5-6 hits.

mijn reactie was meer algemeen.
Dat het niet door de machine komt maar door het polijsten.
Uiteraard gaat het met de machine harder ;)
 
Haha, ok. Verwacht trouwens niet teveel van de opvulling van White Diamond het is geen Alabastine ;)
 
Dibbuz zei:
Haha, ok. Verwacht trouwens niet teveel van de opvulling van White Diamond het is geen Alabastine ;)

nee die moet ik nog bij de gamma kopen, of verkoopt tim die ook? scheelt me alweer een ritje :D

nee maar zocht een manier om hem toch mooi te houden, 1 of 2 keer per jaar met de machine en tussendoor de hele lichtje krasjes verbergen/opvullen
 
Op een zilveren wagen zie je sowieso al weinig dus ik zou me niet al teveel zorgen maken over die swirls.
 
LeonDriver zei:
Met de hand polijsten heeft het zelfde effect.
je moet gewoon je auto niet te vaak polijsten.

Met klei cleanen en dan machinaal in de wax zetten is geen probleem

Is polijsten de polish, of haal ik nu dingen door elkaar ??
Want dat zou betekenen dat je het 5 stappenplan niet te vaak kunt doen....

Groet, Peter
 
Geloof me, met de hand krijg jij je lak er niet af dan heb je echt een unieke prestatie geleverd ;)
Je hebt schurende polijstmiddelen en niet-schurende polijsten (de pure polish dus zoals de step2 van Meg's of Dodo Lime Prime Light).
Alleen met roterende polijsten haal je meetbare lak eraf met hand is het niet eens te meten.
 
Peter Jansen zei:
Is polijsten de polish, of haal ik nu dingen door elkaar ??
Want dat zou betekenen dat je het 5 stappenplan niet te vaak kunt doen....

Groet, Peter

Een polish is om de lak te voeden en haalt dus geen laagje van je lak weg Een polijstmiddel doet dit wel.
 
Dit klopt voor Meguiar's producten, helaas is een polish bij andere merken vaak een polijstmiddel. Verwarrend? Yep! :weetniet