• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumperschade herstellen

n0sTRa

Detailing chief
7 mrt 2009
155
85
Hallo, mijn baas heeft een zwarte bmw 1 reeks amper een maand en heeft al schade gereden.

Hij heeft iets met de bumper geraakt waardoor er aan de linkerzijde diepe krassen zijn en ook de koplamp heeft een hoekje geschaafd.

De schade is door een expert op 2000€ gesteld, nieuwe bumper, nieuwe koplamp en spuiten.

Nu heb ik voorgesteld om zelf eerst eens te proberen en zo een hoop geld in de zakken te houden, mislukt het kan hij het nog altijd herstellen.

De koplamp is volgens mij perfect te herstellen door te wetsanden en dan terug te polieren maar over de bumper heb ik wat vraagjes.

Zou ik met de volgende werkwijze een degelijk resultaat krijgen?

- ik tape alles mooi af behalve het stuk bumper waar de schade is.
- eerst lichtjes op schuren en ontvetten.
- de diepe krassen wat opvullen met plamuur, daarna mooi opschuren
- primer spuiten, daarna lichtjes opschuren
- kleur spuiten 2 a 3 lagen
- blanke lak en lichtjes uit nevelen
- wetsanden iets groter dan wat herspoten is
- met de dap900 en de nodige flesjes aan het werk gaan om weer mooie glans te krijgen

Producten die ik heb zijn Meguiars M80, M82, M105 en M205 en dan de Monello Mezzo en finale. Ook heb ik nog een rotary tot de beschikking, al heb ik daar wel niet echt ervaring mee.

Ik vind van mezelf dat ik wel enige handigheid heb dus durf er wel aan beginnen, alleen weet ik niet of ik de juiste methode hanteer.

Graag tips en raad :)^ Foto's zal ik nog proberen bij te voegen, deze middag vergeten te nemen.
 
Het is een nieuwe wagen van een maand oud....... dat lijkt mij een enorme klus om dat goed en onzichtbaar te herstellen. Het is een kunstof bumper waarbij je speciale hechting middelen/lakken met weekmakers nodig hebt.
Kleine plekken spuiten is toch al moeilijk je zal dit echt moeten uit nevelen om kleurverschil te vermijden.
Ik wacht nog even je foto's af om een beter beeld hierbij te krijgen.


gr
 
schade binnen één maand kan gebeuren.....:cool:
expert denkt aan nieuwe bumper? waarom? zelfs scheuren en barsten kunnen ze dichten en vervolgens overspuiten, zie je niets meer van.

met spot-repair is vaak meer mogelijk als je denkt en veeeel goedkoper, kosten gemiddeld 150 euro
daarvoor zal ik niet zelf gaan prutsen met spuitbusjes.




bumper geschaafd en gescheurd
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

geplamuurd:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

eind resultaat
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Mooi hersteld, zit wel iets meer schade op, maar is wel een soort gelijke schade.

Feit is wel dat het om een nieuwe wagen gaat, alleen gaan ze er niet zo mee om als wij detailers.

Heeft ook al een leuke vogelpoep ingebrand op de motorkap, zal ik ook proberen te herstellen en heeft al ergens langs geschaafd met de zijspiegel...

Nog 2 jaar en het is een wrak...
 
Wat bedoel je met een hoop geld in de zakken te houden. Als de verzekering dit bedrag vaststelt lijkt het me dat je het dan toch mag laten herstellen. Dit word dan toch door de schade-expert afgehandelt met de verzekering. Hoef je toch zelf niet aan de slag.
Wel balen dat hij nu al schade heb op zo'n jonge auto.
 
Hij is in zen onrecht, dus komt het op zen omium en daar zit een opleg van 500€ op. als ik voor paar euro'tjes het redelijk kan herstellen heeft hij minstens 450€ uitgespaard.

Is het niet om aan te zien kan het nog altijd via de verzekering afgehandeld worden toch?
 
Ach zo, ik lees nu pas goed eigenlijk dat hij zelf de schade heeft gereden. :schaam
 
je gaat toch hopelijk niet zelf een bumper spuiten van een
nieuwe bmw, 2000,euro schade lijkt me ook wel een beetje erg overdreven.
ik zou naar een autoschade herstelbedrijf gaan,en kijken of je
voor 400-500 euro klaar bent,plamuren en spuiten.
 
HaroldV geeft toch aan dat 150 euro voldoende kan zijn , maar er desnoods 300 euro van , kan jij het daarvoor maken ?(of de man die HaroldV voorstelt)

Ik neem aan dat enkel wat materiaal(kleurverf , blanke lak,plamuur,klein materiaal,...)toch al zeker 50 euro kost ?

Als je zeker bent van je stuk en je hebt al eerder nette resultaten geboekt zou ik er ook aan beginnen, maar anders...

Die franchise zou ik houden voor als er (in geval van) andere , grotere schade zou komen (ik wens het je baas niet toe natuurlijk) , waarbij de kosten veel hoger zouden zijn.

Ik stel het me zo voor : nu is het een bumper(onderaan, minder in het zicht) , en valt een herstelling nogal mee.

Straks is er misschien schade aan een hele zijkant en dan sta je daar weer bij de verzekering.
Die blijven de geldkraan niet opendraaien tot in het oneindige maar als je nu net daarvoor die bumper hebt aangegeven (ondanks dat je baas 500 euro zelf oplegt ) , gaan ze je toch zeker niet graag houden vermoed ik. Ook deze bedrijven willen winst maken :-"

Heb je kans om er een foto van te posten ?
 
een splinternieuwe bmw kopen ,en dan proberen de schadebumper
te repareren voor 150 euro, tja beetje rare combinatie ,als je denkt het zelfde
resultaat te krijgen als een schadeherstel bedrijf.
 
Het gaat er meer om om het te proberen, lukt het niet is er niets verloren toch...

Je moet ook je voorstellen hoe hij omgaat met zijn wagen, vorige was een merc ml en na enkele jaren was alles gedeukt tot het dak aan toe, interieur was niet aan te zien, ....

Ik kan me voorstellen dat jullie de redenatie niet echt snappen, maar voor mij is het een leuke uitdaging en mislukt het kan het nog gewoon hersteld worden. Het is niet dat ik meer schade er bij aanricht.
 
oh,dan kan je net zo goed een pot verf kopen,bij de bouwmarkt
voor 14,95.. maakt je baas denk ik toch niet zo veel uit. goedkoper
kan ik het niet maken,wel leuker.