• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Burton: Polyester kitcar

De buitenkant van de delen zit aan de binnenkant van de "gladde" mal
Ik kan mij hoogstens bedenken dat er tussen gelcoat en vezellaag iets gaande is
Maar na acht jaar lijkt mij dat bijna ondenkbaar.
Als je aan de binnenkant echt vezels ziet die niet volledig in de hars zitten
Dan zou daar mogelijk een oorzaak te vinden zijn
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
:idea:Hmm, naar aanleiding van de post van @RedCat aan het denken gezet, en de foto's nog eens bekeken. Ik vraag me toch af of de hars tussen de vezels is gaan 'vloeien': de kuiltjes lijken netjes op een rij en met regelmatige tussenruimte te liggen net alsof het vezelpatroon daar naar boven komt.
 
Ik ga er nog eens goed naar kijken! Ook aan de binnenkant of ik op die plek eventueel iets anders zie als op de rest van de auto.
 
Een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb, en ook ontzettend weinig tijd gehad maar hier en daar een klein momentje gevonden om met de Burton verder te gaan. Aan de binnenkant was niks te zien wat de oorzaak/gevolg kon zijn van de orangepeel, maar na de opmerking van mn pa "ik vind het eigenlijk wel mooi, lijkt wel authentiek", durfde ik het aan om weer verder te proberen.

Eerst maar eens een andere plek een stukje proberen met PB Prof Polish op witte pad. De doffe waas kwam er wel iets af, maar niet goed genoeg. Monello Finale op wit werd al een stuk beter, maar nog niet helemaal tevreden. Mezzo op wit deed zn werk, de waas en het doffe kwam er mooi af!

Blijven er nog krassen over. Deze willen er niet lekker uit. De handleiding van de Burton polijstset heeft het ook over nat schuren om krassen te verwijderen. Mogelijk is dit de juiste oplossing voor polyester met een gelcoat? Of misschien maar even wachten tot de dap-clinic 9 december :)

Amper fotos gemaakt, wel eentje tussen het verschil voor en na het polijsten op het spatbord:
burtondof.jpg
burtonglim.jpg


Nog een paar vraagjes:
Na het polijsten met Mezzo op wit, is het dan nog nodig om af te schalen?
Ik moet nog een klein stukje polijsten en ook het dak nog, maar daarna wil ik hem beschermen. Zijn "normale" waxen ook goed voor polyester?
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa en Aficior
Nog een paar vraagjes:
Na het polijsten met Mezzo op wit, is het dan nog nodig om af te schalen?
Tja... ''nodig''... Als jij tevreden bent met het resultaat, ben je tevreden. :p In theorie zal je met een fijner polijstmiddel wel iets meer hoogglans krijgen, maar dit moet je simpelweg proberen. ;)

Ik moet nog een klein stukje polijsten en ook het dak nog, maar daarna wil ik hem beschermen. Zijn "normale" waxen ook goed voor polyester?
Ik verdiepte mij een beetje in Gelcoats en onderhoud hiervan. Onderhoud en bescherming lijkt enorm veel op wat wij al kennen bij blanke lak en ook bij gelcoat is Uv-straling en dergelijke een puntje van aandacht. Dus ik zou zelf gewoon een normale wax gebruiken.

De tips & tricks die ik vond gingen eigenlijk allemaal over boten met gelcoat. Daarbij lees je inderdaad veel over verkrijting en vergeling, polijsten en schuren en beschermen met een wax. (<-- Uv-bescherming)
 
Afwerken met een fijner middel een fijnere schijf voor het mooiste resultaat.
Dat fijner afwerken kost minder tijd dan corrigeren, maar wordt dan zoveel mooier.

Volgens mij kun je iedere Wax of Sealant gebruiken.

Wat een heerlijk verschil trouwens. Heel mooi!
 
Tja... ''nodig''... Als jij tevreden bent met het resultaat, ben je tevreden. :p In theorie zal je met een fijner polijstmiddel wel iets meer hoogglans krijgen, maar dit moet je simpelweg proberen. ;)

Afwerken met een fijner middel een fijnere schijf voor het mooiste resultaat.
Dat fijner afwerken kost minder tijd dan corrigeren, maar wordt dan zoveel mooier.

Ik denk dat ik nog even wacht en hier misschien in de zomer een projectje van maak, ben tevreden met het resultaat zeker omdat de auto rondom ook wel schades heeft. En het nadeel met polyester is dan dat het barst...
Nu de auto met Mezzo op wit gedaan, een logische kleinere stap zou denk ik Finale op zwart zijn dan?

Ik verdiepte mij een beetje in Gelcoats en onderhoud hiervan. Onderhoud en bescherming lijkt enorm veel op wat wij al kennen bij blanke lak en ook bij gelcoat is Uv-straling en dergelijke een puntje van aandacht. Dus ik zou zelf gewoon een normale wax gebruiken.

Volgens mij kun je iedere Wax of Sealant gebruiken.

Lekker in de Collinite zetten, gaat prima

Enige wax die ik nu heb is PB Natty's paste red, ga er van uit dat deze ook prima is?

Wat een heerlijk verschil trouwens. Heel mooi!
Thanks :) Ben er zelf blij mee en mn pa nog meer :p
 
Finale op zwart is een prima stap.
Op deze manier probeer je dan maximale glans te bereiken. Je zult versteld staan.

De wax die je hebt is ook prima. Zeker op deze toch donkere kleur.

Mooi werk hoor. Gefeliciteerd.
 
  • Leuk
Reactions: Timmers522
Zelf heb ik ook een Burton; wat heb je tijdens het poetsen op het zwarte rubber tussen de plaatdelen gedaan om dit te beschermen tegen de poets?