• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Buurman's Stel jezelf hier voor! topic

Buurman

Detailing addict
19 apr 2014
3
60
Ajeto,

Even voorstellen ... Ik ben Buurman, 29 jaar jong, woonachtig in de parel van het zuiden, Maastricht, met mijn vrouw en sinds kort 3 kinderen.
Door gezinsuitbreiding ook een wat grotere auto moeten aanschaffen (3 kinderzitjes in een Renault Twingo gaat echt niet lukken) en gekozen voor een Renault Scenic 1.6 Tech Line uit 2005 (foto's zullen zeker volgen, dat vind ik bij andere namelijk ook heel leuk altijd). Geen race auto maar wel heel praktisch.

Nu is dit natuurlijk een beste investering geweest en wil ik de auto dus ook zodanig gaan behandelen. Al een hele tijd me aan het lezen op dit forum om maar zoveel mogelijk info te vergaren om dit dan ook op een correcte manier te kunnen doen. Tuurlijk denk je al wat ervaring te hebben door vroeger auto's van ouders, buurvrouw, familie etc te wassen, maar er gaat een wereld voor me open. In de wasstraat ben ik niet meer geweest en de 2 emmer methode is al meerdere malen toegepast, tijd voor een stapje extra.

Boys gonna be boys en mijn eerste plan was dus ook een DAP aan te schaffen met Monnelo kit, sealant, wax en de hele mikmak te gaan gebruiken om mijn auto te laten blinken. Nou heb ik eens een lijstje gemaakt (denk aan doeken, apc, non-ferro etc., ik moet natuurlijk een basis hebben waar ik iets mee kan opbouwen) en mede door de prijs (en natuurlijk gebrek aan ervaring) heb ik dit op de wat langere baan gezet. Lees aub de P.S. onder aan deze post ;)

Mijn auto is door dealer "gewassen" maar dit is dus niet wat ik ervan verwacht had (even om aan te geven hoe deze is afgeleverd, ik moest zelf nog de banden op spanning brengen en ruitenvloeistof bijvullen, laat staan het poets werk). Ik zie als de auto in de zon staat wel dat er iemand is bezig geweest met die van een machine, de banen lopen over de motorkap namelijk, maar wat en hoe is de vraag, niks afgenomen waarschijnlijk en geen aandacht aan besteed, prutswerk dus.

Mijn lijstje met spullen welke ik wil gaan bestellen (en belangrijker; de vraag voor feedback hierop), vragen, opmerkingen etc, kunnen jullie nog van mij verwachten. Heb zoals gezegd al veel opgestoken hier, maar dit zal alleen maar meer worden en ben bang dat het virus reeds intrede heeft gedaan.

Met vriendelijke groet,

Buurman

P.S. Mocht er iemand uit omgeving Maastricht (anders zuid-limburg/Belgisch-Limburg) zijn en mij eens wilt laten meekijken met machinaal poetsen oid, let me know!

Oke, zoals beloofd in een ander topic ... Even een update van mijn voorstelrondje, want deze is van 11 jaar geleden ... Ik heb links en rechts wel nog meegelezen en kennis opgedaan, classificeer het maar als passief forum lid oid ... :)

De Scenic, zoals hierboven beschreven, was een fijne ruime auto voor een gezin met 3 jonge kinderen. Met de vouwwagen naar zuid-frankrijk prima te doen en leuke kilometers mee gemaakt. Een keer rondje polijst gedaan en verder regelmatig gewassen. Wel wat problemen mee gehad en op de dag dat deze 10 jaar oud was is hij, terwijl wij erin zaten (gelukkig niet heel ver van huis), in brand gevlogen en volledig afgebrand (alsof Renault het zo geprogrammeerd heeft) ... Nou, geen Renault meer, dan maar op zoek naar wat anders praktisch ...

Toen is er een Kia Carens (7zits) uit 2013 voor in de plaats gekomen. Niet al te dure, tevens praktische auto voor een gezin met 3 kinderen, die in de weekenden ook langs de voetbalclubs etc"geraced" moeten worden. De 7 jaars garantie (toen nog 5) was een plus en de auto heeft nooit grote problemen gehad. Enige issue waar we uiteindelijk tegenaan liepen: de vouwwagen is ingeruild voor een caravan (Chateau Carrat, dus redelijk licht, maar toch). Dat gaat allemaal wel maar heel luxe is het niet rijden met 135pk en 3 steeds groter wordende kinderen (van ondertussen resp. 15, 13 en 11). Dit heeft ons doen besluiten om, na bijna 9 jaar toch weer een zoektocht te starten voor een nieuwe machine.

Eisen: Genoeg ruimte/flexibiliteit van ruimte om met 5 man "comfortabel" (laatste 2 auto hadden op de 2e zitrij 3 volledige stoelen) lange ritten te maken met genoeg kracht om een caravan te trekken. Alles is voorbij gekomen, De Tourans, Rav4's, CX5en, Tiguans, noem maar op. Maar vaak was de conclusie óf "je hebt een hele grote auto, met "maar" 2,5 zits" óf "de auto heeft genoeg ruimte maar dit gaat met de caravan rijden echt niet leuker maken dan het nu is" ... Alternatieven zoals een XC90 of Q7 vielen af door de prijskaartjes en bijbehorende onderhoud.

Uiteindelijk is mijn oog gevallen op De BMW 220i (218i viel af ivm 3 cilinder) Gran Tourer. Die genoeg power heeft (192pk, 280nM) en met zijn "7-zits" (valt over te discussiëren) voldoende flexibel is qua ruimte (op lange ritten gaat er achter 1 stoeltje omhoog en de middenconsole van de achterbank gaat plat en dan kunnen de kids wel chillen). Ik wilde dan wel graag een M sport uitvoering zodat de wagen wel een beetje lekker oogt (zonder die bumpers en sideskirts niet te doen imo) en met het M onderstel ook lekker rijdt de 49 weken per jaar dat er geen caravan achter de auto hangt.

De staat van de auto, foto's en onderhoudsplan zal ik een appart topic voor aanmaken, ik vind het altijd wel leuk als ik de "tranformaties" een beetje kan volgen, dus wellicht dat er ook voor deze auto interesse voor is door andere forumleden.

Ajeto!

• Leuk
Reacties: Smotske