• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Fabric & Leather

Inderdaad, want ik was eigenlijk ook benieuwd of het op mijn alcantara bekleding te gebruiken is.
 
Ik vraag me trouwens af wat je bedoeld met een "zeer licht kleverige substantie". Ik ga er van uit dat je het product lang genoeg warm/droog geblazen hebt en dat het daar niet aan ligt.
Ik heb het nl. gekocht om bijvoorbeeld de achterbank en de bekleding van de kofferbak te behandelen.
 
Daarmee bedoel ik het volgende;

De nevel die als heel kleine druppels op de fles is neergekomen heeft een structuur vergelijkbaar met parafine
Dat is het niet, maar het is en blijft wat vettig. Op de tas en schoenen heb ik uiteraard een haardroger gebruikt.
Daar is er zo geen enkel nadelig effect als kleverigheid te onderkennen. Ook het suede is gewoon "harig" gebleven


Ik zie helaas te vaak dat reacties half worden gelezen en weinig of niet wordt nagedacht over wat een product is.
Dan kom je naar mijn mening als gebruiker ook niet toe aan het begrijpen waarom het doet wat het doet.
Zo is het ene product makkelijk uitwasbaar en is het dus niet erg als die wat vuil aantrekt omdat je het weg kan wassen
Het andere product laat zich moeilijk verwijderen en dan moet het ook echt de aanhechting van vuil tegengaan.

Met de toepassingen die ik heb uitgeprobeerd ben ik tevreden. ook in vergelijk met de ervaring met Raggtop.
Ik laat mij bewust voorzichtig uit over andere toepassingen, zoals op stoffen in het interieur
Ik wil geen "Sonax" effect veroorzaken door te enthousiast te zijn.
 
RedCat;302189 zei:
Daarmee bedoel ik het volgende;
De nevel die als heel kleine druppels op de fles is neergekomen heeft een structuur vergelijkbaar met parafine. Dat is het niet, maar het is en blijft wat vettig.

OK, dan is het me duidelijk. Uit jouw opmerking "Als product is het na droging een zeer licht kleverige substantie" had ik begrepen dat je bedoelde "na droging met een haardroger".
Je moet dus goed uitkijken wat je inspuit, want wat je niet droogt met een fohn droogt wat vettig/plakkerig op en dat wil je niet in je interieur.
 
De Lotus is een plant met een extreme natuurlijke waterafstotendheid
In deze publicatie is een uitleg opgenomen van hoe een oppervlak kan worden bewerkt
Met nano-deeltjes kan je het soort stekels maken zoals beschreven
Tussen de stekels door kan er nogsteeds "ademende" werking zijn

Gore-Tex is een membraan, dus een vlies met zeer kleine gaatjes
Die gaatjes laten wel damp door, maar geen druppels
Als je op de structuur van die gaatjes een stof loslaat die de gaatjes afdicht gaat het mis
Dus geen wasverzachter en al zeker geen vettigheid

Wat ik verwacht is dat de C.Quartz als resultaat heeft dat hele kleine deeltjes (nano) als stekels gaan staan
Daardoor krijg je het fakir / spijkerbedeffect waardoor de druppel op de puntjes gaat zweven
De nano deeltjes richten zich makkelijker door de warmte, reden waarom de fohn of zon nodig is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Hans: dank voor je subtiele verwijzing naar dit topic. Er ontvouwt zich een wereld van logica voor me. Ik ben overtuigd.
(en met je Sonax waarschuwing geeft je een zeer terechte waarschuwing die ieder ter harte zou moeten nemen)
 
@RedCat: mooi leesvoer waarvoor dank !

@hen die het verhaal niet kennen: De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur
 
Aan de andere kant, dat was een reiniger, dit is een coating die feitelijk niet binnendringt in de stof, dus vermoed ik dat dit niet dezelfde gevolgen kan hebben. Maar de waarschuwing van RC is inderdaad een terechte.

Ook ik was in de veronderstelling dat je eerst geföhnt had en er hierna een kleverige substantie voelbaar was, waardoor het als interieurbeschermer niet geschikt zou zijn.
 
mk-us;302373 zei:
@hen die het verhaal niet kennen: De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Dank voor de link Markus, nu ik inmiddels zelf een Alcantara interieur heb is het goed nog eens even de risico's van een slecht product te kunnen lezen. Daarbij heb ik me weer even kunnen vergapen aan die heerlijke avatar van Sven.
 
Bedankt mk-us. Dat verhaal kende ik ook niet. Ongelofelijk:auw Ik begrijp nu wat RedCat bedoelt met "Sonax effect". Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat we hier met elkaar voor eigen rekening en risico aan het detailen zijn en ieder het enthousiasme van iemand over een produkt in het juiste perspectief moet zien. Maar ik begrijp nu de terughoudendheid.

@McShine Ben ik gelukkig niet de enige....

Hoe is het trouwens afgelopen met dat interieur van Sven S8? Het verhaal houdt op op blz. 8.
 
Sinds mijn lidmaatschap van dit forum komt er bij mij geen Sonax meer in. Zelfs geen ruitenwisserkoelvloeistof die ze soms langs de weg verkopen.
Dan rijd ik door naar een volgend tankstation en koop daar wel wat anders.
 
ik heb gisren mijn werkfleece ermee ingespoten.
het werkt fantastisch, alleen moet je het wel echt goed droogfohnen.
anders blijft het inderdaad plakkerig.
na een nachtje hangen was de terpentinegeur ook wel zo ongeveer weg.




20121024_181108.jpg
 
Pure "Weird Sience"

Let wel dat op de druppels geen krachten werken
Dus als het tussen twee lagen stof, of onder je zitvlak komt kan het anders uitpakken
Ik bedenk mij tegelijketijd dat ik nog een oude bureaustoel heb staan met stoffen bekleding ;)
 
SLK;302387 zei:
Hoe is het trouwens afgelopen met dat interieur van Sven S8? Het verhaal houdt op op blz. 8.

Sven is helaas al geruime tijd ziek. Uiteindelijk is er een kleine vergoeding vanuit Sonax gekomen, na meermaals aandringen vanuit onze kant en wij hebben hem de rest geschonken als service.
 
@SLK: Al typende zie ik net het bericht van Tim verschijnen; is weer een bevestiging wat een geweldig bedrijf CarClean is ! !
Ook al heeft het niks met mij persoonlijk te maken, ik word er stiekem toch heel erg vrolijk van als ik dit soort berichtgevingen lees :heart_eyes:

@RedCat: hulp nodig of is zelfbeheersing nog wel aanwezig ]d~^
 
Spijtig om te moeten lezen dat het met Sven niet zo goed gaat.

Inmiddels sta ik er al niet meer van te kijken dat Tim cs. dit soort zaken perfect in orde maken. Een bedrijf wat aan duurzame klantenbinding doet dat is toch eigenlijk wel heel bijzonder, goed om daar af en toe bij stil te staan.
 
Nu al weer spijt van mijn vraag, je hoopt toch enigzins op een goede afloop. Rot te lezen dat het met Sven niet zo goed gaat.
In ieder geval heeft Carclean het fantastisch opgelost in tegenstelling tot S***x. Chapeau Tim:)^
 
hulde voor cc, heb met open mond het verhaal zitten lezen en sta nu weer versteld dat niet de leverancier, maar de winkel zelf opdraait voor de vergoeding (verhoudingsgewijs). Zo zijn er nog maar weinig van in nederland8-())