• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C-Quartz Handleiding

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Kan iemand mij vertellen hoe ik C-Quartz moet gebruiken.

Het beste stappenplan zie ik graag :jippie

Gr. Paafje

Ik heb alleen de motorkap gedaan en heb deze vogorde aangehouden:
- Auto wassen
- Kleien
- Mezzo op groen.
- IPA
- Finale op wit
-IPA
-1e laag Cquartz, 15 min laten drogen en m.b.v. suede doekje residu afgeveegd.

Nu 3 uur wachten om 2e laag aan te brengen.

Reload heb ik later aan gebracht.

Misschien heb je er iets aan.

Volgens mij kun je beter wit op mezzo doen en finale op groen.... :-"

Groen is een stap fijner qua cuttingfactor

Nog beter is het om te finishen met finale op zwart. ;)

Dat ligt eraan welke groen.. Er is zijn er namelijk 2. Deze is zwaarder dan wit.

Maar je hebt gelijk, finishen op zwart, rood of goud is het beste.

Ik zit ook nog steeds te twijfelen om een setje aan te schaffen. :-/

Ik heb zo'n flauw idee dat als ik het ga aanbrengen, dat het helemaal fout gaat..... :bad

:roll

bejabo zei:
Ik heb alleen de motorkap gedaan en heb deze vogorde aangehouden:
- Auto wassen
- Kleien
- Mezzo op groen.
- IPA
- Finale op wit
-IPA
-1e laag Cquartz, 15 min laten drogen en m.b.v. suede doekje residu afgeveegd.

Nu 3 uur wachten om 2e laag aan te brengen.

Reload heb ik later aan gebracht.

Misschien heb je er iets aan.

Is het ook een optie na het polijsten met finale het volgende te doen
CarPro Erease (IPA)
1e laag 15 min drogen
1e laag uitwrijven
3 uur wachten
2e laag 15 min drogen
2e laag uitwrijven
Auto sprayen met CarPro Reload

Evt nog een wax of is dat echt niet nodig?rofl

Wat ik me afvraag, hoeveel doe je met een flesje á 30ml?

1 auto, 2 auto's? :weetniet

Voor het beste resultaat adviseert men 2 laagjes....

Gaat om de 206 van mij. Heb ik genoeg aan 1 flesje?

Quintus kon met een 30ml kit 2 lagen geven op een BMW 5serie (niet station)
hij had 20ml nodig voor zijn passat station.

als ik het me goed herinner had tim nog wat over! na 2 lagen op de golf R.

Zit sterk te twijfelen om de Vito van mn ouders ook zo'n behandeling te gaan geven...

Wat me tot op heden tegenhield was het ellenlange voorschrift om de C-Quartz aan te brengen, maar als ik op LB's linkje klik valt het allemaal reuze mee ?

Bartezzz zei:
Quintus kon met een 30ml kit 2 lagen geven op een BMW 5serie (niet station)
hij had 20ml nodig voor zijn passat station.

als ik het me goed herinner had tim nog wat over! na 2 lagen op de golf R.

Als je mij bedoelt met Quintus :lol (die dikke van de rijstreclame, lekker lekker van Lassie) klopt het inderdaad dat ik de BMW 3 serie sedan van mijn vader destijds heb behandelt met 30 ml, daarmee kon ik 2 lagen aanbrengen

Mijn eigen Passat heb ik 20 ml voor nodig gehad voor 1 laag, maar dit is een station, wellicht dat dit het verschil verklaard...

Het is wezenlijk niets anders dan met een wax aanbrengen ;)

Met één flesje twee lagen op een BMW X1 en twee sets velgen. Werkt erg zuinig en als je de manuaal goed volgt is het echt foolproof...

Juffer1 zei:
Zit sterk te twijfelen om de Vito van mn ouders ook zo'n behandeling te gaan geven...

Wat me tot op heden tegenhield was het ellenlange voorschrift om de C-Quartz aan te brengen, maar als ik op LB's linkje klik valt het allemaal reuze mee ?
De gebruiksaanwijzing van A-quartz was 10x dramatischer. deze coating moest je opwarmen met een fohn enzo.
denk dat je daarmee in verwarring bent.

Quincy zei:
Als je mij bedoelt met Quintus :lol (die dikke van de rijstreclame, lekker lekker van Lassie) klopt het inderdaad dat ik de BMW 3 serie sedan van mijn vader destijds heb behandelt met 30 ml, daarmee kon ik 2 lagen aanbrengen

Mijn eigen Passat heb ik 20 ml voor nodig gehad voor 1 laag, maar dit is een station, wellicht dat dit het verschil verklaard...

Het is wezenlijk niets anders dan met een wax aanbrengen ;)

Sorry quincy :schaam
goede vriend heet quintus dus was verward denk ik.

Aangezien ik niet zomaar een nieuw topic wilde aanmaken post ik mijn vraag maar in dit topic. Ik heb wat topics gelezen maar deze vraag zie ik zo even niet voorbij komen.

Achtergrond info:
Ik heb enige tijd geleden een gebruikt setje OEM-velgen gekocht voor mijn auto. Deze heb ik opnieuw laten coaten en vervolgens in de juiste OEM-kleur gespoten, uiteraard met blanke lak. Ter bescherming en om een beetje productervaring op te doen heb ik mijn velgen voorzien van Cquartz. Om wat lichte spuitnevel weg te werken heb ik de velgen gepolijst (finale op groen), ontvet (IPA en Eraser) en 20 min. daarna bij kamertemperatuur de cquartz aangebracht volgens de bijgeleverde instructie.

Dan mijn vraag: Hoe zien jullie of er genoeg cquartz op zit?
Bij het aanbrengen zie ik de Cquarts-laag niet of nauwelijks. Ook met de brinkmann er bovenop zie ik weinig. Ik heb na 3 uur een tweede laag aangebracht maar ik kan niet goed zien of ik wel ieder plekje gehad heb. Er zitten zeven spaken in de velg en omdat daar altijd veel vuil op blijft zitten wil ik zo grondig mogelijk de cquartz aanbrengen.

Suggesties zijn welkom..

Het is inderdaad een beetje lastig te zien.
Ik heb toevallig van het weekend mijn auto behandeld (foto's volgen) maar als je zorgt dat je van je zelf weet dat je alles hebt geraakt moet het goed zijn. Het is dan ook een werkje wat deels ook op gevoel gaat ben ik achter gekomen.
Mijn stappen waren als volgt;
1 polijsten met wit mezzo (aantal plekken waar ik het nodig vond)
2 polijsten met groen en finale en zwart finale
3 Auto gewassen
4 auto afgenomen met ereaser
5 Laag 1 aangebracht (45 min laten drogen en uitgewreven)
6 ong. 3 uur laten uitharden
7 Laag 2 aangebracht (45 min laten drogen en uitgewreven)
8 Nu de auto ongeveer een dag of 6/7 niet aanraken met shampoo etc
9 Volgende week zaterdag zondag auto geheel wassen en daarna droogmaken icm Reload

Conclussie: Na 2 lagen moet je alles wel hebben geraakt. Mijn potje van 30ml is nu half leeg (VW Golf)

nou, oke dan hoop ik dat ik niks heb overgeslagen. Ik las ergens dat een derde laag niets meer toevoegd dus ik ga de reload er overheen doen.
Ik lees dat je na 6/7 dagen de reload aanbrent. Dit mag toch al eerder of moet ik echt zo lang wachten? Ze liggen nu vier dagen op kamertemp. (tussen 18 a 24 graden).

lastig te zeggen. Ik wacht (met deze temp) 6/7 dagen.
Ik weet dat Tim de R heeft gedaan en 7 dagen heeft gewacht. Dit was begin dit jaar (uithard tijd duurt dan langer)

Hello everyone

many customers ask me to update the user guide video we made long time ago for cquartz,
some customers also ask for more easy guide line visually , to make it more safe and easy application.

so here it is!

this video show the complete step by step, from the rinsing to finish coating.

great thanks to Orion from AutoBling.net to find some time and take this video steps .
AutoBling.net is the biggest, most professional car detailing center in Taiwan and our official exclusive distributor for whole CarPro line products.

please watch in HD resolution!

any questions are welcome.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Avi,
I don't have a question about how to apply CQuartz, but about how it goes away eventually.

What happens after it has been on a car for 2 years? Does the layer just get thinner evenly? Or does it pulverize? Or, as it is ceramic/glasslike, does it perhaps splinter, or do pieces get loose?

Well , i believe it will even stay longer on surface.. the layer will get thinner , it wont peel off or crack..

mk-us... i do say thx to Orion, he is one of the best detailers in Asia. thats why we work together..