• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fusso coat of iets anders op lichte lak

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
54
Almere, Flevoland, Nederland
Over 2 weken mag ik mijn nieuwe wagen ophalen in de kleur platium quartz ( zie foto )

Dit is de eerste keer dat ik een lichte kleur auto koop en twijfel beetje welke bescherming ik ga gebruiken.

Ik zie goede berichten over fusso coat, is dit een aanrader op een lichte auto of kan ik net zo goed mijn bestaande producten gebruiken en welke zou op lichte lak het beste werken

Wat ik nu heb aan bescherming:

- poorboys natte blue
- exp pure sealent
- collinite 915
- mequiars nxt techwax
- dodo Juice need for speed
- mothers ultimate hybrid
 

Bijlagen

  • IMG-20231016-WA0000.jpg
    IMG-20231016-WA0000.jpg
    299,3 KB · Weergaven: 104
  • IMG-20231016-WA0000.jpg
    IMG-20231016-WA0000.jpg
    299,3 KB · Weergaven: 103
Ik denk dat de collinite 915 een prima product is om in elk geval de komende 3-4 maanden meer door te komen. Beoordeel het en probeer dan eventueel iets anders.

Je hebt zelf al genoeg keuze!
 
Gebruik wat je fijn vind. ;)

Waxen zoals de 915 voegen nét dat beetje extra toe op warme kleuren.
Sealants zoals de EX-P worden vaker gekozen om de wat langere standtijd.

Kleur zegt niet heel veel over welk product je moet/kan gebruiken. Gebruik wat je nu al hebt, tenzij je nieuwe dingen wilt proberen.
 
Wauw, dikke CX60!
gewoon smeren wat je hebt, er zijn geen wondermiddeltjes per automerk, kleur of iets dergelijks.
 
Dank je wel voor de tips, nog even wachten tot de 31ste, ben superblij met mijn cx60 aankoop, en loop rond te stuiteren als een blij ei .

Komt mooi uit, ben 3 daagjes vrij na ophalen, dus gelijk in de 915 zetten.

Echte polijstsessie bewaar ik tot het voorjaar, mijn huidige megane 4 GT heb ik 3 maanden na aankoop onder handen genomen.

Was toen net begonnen met detailen en vond het doodeng op zo'n nieuwe auto

polijstverschil.jpg
 
Gefeliciteerd met de Mazda en lekker smeren met wat je hebt daarna kan je altijd nog switchen.
 
wat ik doe is goed plannen ivm weer:
Dag 1 Auto voorbereiden en polijsten
Dag 2 in de ochtend wassen ,ontvetten ,coaten en af laten bakken door het zonnetje…

Meermalen zo gedaan en dat gaat super!
Gewoon plannen en dag 2 moet het wel mooi weer zijn natuurlijk
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Maar cancoat moet je denk ik wel droge stofvrije ruimte voor hebben toch
Mwah, heb mohs evo en cc evo in mei in de volle zon met goed resultaat buiten gebruikt. Niet ideaal, helemaal niet op een lichte kleur(dan is het écht heel moeilijk wipeoff time inschatten), maar het is prima gelukt
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Zoranurai - In de volle zomerzon een coating gesmeerd? :O Is dit een dingetje wat de Evo-reeks in huis heeft?

Ik heb wel vaker de Gyeon coatings gebruikt, maar als ik overdekt werkte en de temperatuur lag toch nog te hoog, werd het smeren toch minder grappig. (Kleinere werkvlakken maken, anders stroperigheid c.q. slecht af kunnen nemen)
 
@Quantoxx 2x de Mohs Evo aangebracht en 1x Skin hieroverheen in de hitte. De Mohs Evo vond ik nog steeds erg makkelijk afnemen. De Skin (Syncro package) vond ik wel lastiger. Voordeel van Mohs is dat je die ziet ‘zweten’, als dat gebeurt is die klaar om af te nemen. Dit vond ik wel een voordeel op mijn eigen witte auto
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en Quantoxx
@Zoranurai - In de volle zomerzon een coating gesmeerd? :O Is dit een dingetje wat de Evo-reeks in huis heeft?

Ik heb wel vaker de Gyeon coatings gebruikt, maar als ik overdekt werkte en de temperatuur lag toch nog te hoog, werd het smeren toch minder grappig. (Kleinere werkvlakken maken, anders stroperigheid c.q. slecht af kunnen nemen)
Zoals @mfmeijer idd ook al aangeeft, mohs was door op het zweeteffect te letten extreem simpel en zonder moeite af te nemen, tevens was de wipeoff mooi glad na zo’n 15 sec als ik me het goed kan herinneren.
Cancoat evo had ik gekgenoeg meer moeite mee