• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C Quartz, hoe zie je wanneer de laag "op" is

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Ik heb mijn Megane in de C.Quartz gezet en ben hier zeer tevreden van.

Maar hoe kan ik zien wanneer de behandeling moet herhaald worden, wanneer de laag is weggesleten?
Krijg ik de restanten dan gewoon weg met mild polijsten of komt er zwaarder geschut aan te pas?

Een medium polish moet voldoende zijn om met 2 hits de laag te verwijderen.

De laag is op als het water niet meer openbreekt als je hem na het wassen afspoelt. Kortom als de sheeting noemenswaardig is afgenomen.

Gaat dit ook te zien zijn als je regelmatig gaat aftoppen met relaod, of neem ik gewoon aan dat na ongeveer 18 maand de laa uitgewerkt is?

Op onze Swift zit de laag nog steeds, en duidelijk aanwezig. Die is april 2011 voorzien van zijn laatste C-quartz laag.

Interessant dit soort discussies over Cquartz.
Ben er al wat over aan het lezen geweest en het wordt steeds interessanter :rules

Kristof S. zei:
Gaat dit ook te zien zijn als je regelmatig gaat aftoppen met relaod, of neem ik gewoon aan dat na ongeveer 18 maand de laa uitgewerkt is?

Volgens mij verleng je dan wel de levensduur van Cquartz. Als je Reload laag verdwijnt dan heb je alleen nog je Cquartz laag. Top je niet meer af met Reload dan verdwijnt op den duur ook de Cquartz.

Zou inderdaad wel kunnen.

En zou het nog iets uithalen om de Relaod (die op C.Quartz zit) nog eens af te toppen met een laagje Fuzion of is dit overkill en totaal nuttloos?
Aan de opbouw (cquartz - sealant - wax) lijkt mij niks mis, maar het geeft misschien geen meerwaarde.

Nee niet nutteloos, beading is dan beter, sheeting is dan minder, maar dat vind ik niet erg.

Tegenwoordig zet ik al mijn auto's in de C-quartz, waarna ik dan vrij ben om te "spelen"met sealants en waxen...

Wat ik wel al goed gemerkt heb is dat swirls veel minder makkelijk tergukomen bij een wagen die in de C-quartz staan....

Nu moet ik ophouden, lijk wel een verkoper van CarPro.... ;)

[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Als ik het goed begrijp wax je je wagen nog na het gebruik van C-quartz. Met welke wax doe je dit? En wat gebruik je ervoor dat je C-quartz gebruikt?
Heb namelijk alle produkten van Meguiar's.

Als je de laag alleen maar kan wegpolijsten, kan je ook tussendoor de lak kleien om de nodige boomsappen enz.. te verwijderen. Zonder dat je de laag aantast? Na het kleien uiteraard weer reload erover en een waxje.
Anders heeft de C Quartz laag het wel heel zwaar te voorduren..

nicknameless zei:
Kleien en polijsten verwijderd de C-Quartz

Niet mee eens, ik heb een oranje pad met mezzo op de DAP900 moeten zetten om de watervlekken uit m'n 2 maanden oude C-Quartz laag te halen en om van de C-Quartz laag af te komen.

Voor diegene die twijfelen : C-Quartz is echt niet alleen maar halleluja, er kunnen ook zeer zeker mindere kanten aan zitten.

Na 5 auto's gedaan te hebben voor mij geen C-Quartz meer, ik kies wel lekker voor een veilige dodo wax ;)

@juffer.

Enig idee hoe die vlekken erin gekomen zijn/waren?

Kan me idd voorstellen dat als de laag compromised wordt tijdens het uitharden dat die vervuiling dan mee uithard.

Of is dat niet gebeurd?

Danny.

Als je de c-quartz laag dan wil verwijderen, hoe kan je dat dan eigelijk zien dat ze verwijderd is ? Bij gewoon polieren zet je er de lamp op en je kan zien dat de krasjes weg zijn, maar bij c-quartz kan je dat dan eigelijk niet 'zien' dat de laag weg is ?

@nicknameless: Ervaring of speculatief ?
Waarom deze vraag:
- ik lees dat juffer1 nogal veel moeit heeft moeten doen om 'wat waterspots' te verwijderen
- van jouw kant nog niet een stukje heb gelezen waarin dit specifiek naar voren is gekomen ( positief bedoelt daar je normaliter veel reviews / show-offs plaats waar dit in zou kunnen voorkomen )

@allen: Zekerheidshalve: ik lees /interpreteer dat iron-x alleen de vervuiling weghaalt, maar niet de laag zelf ( groot verschil ) .... dus niet pakken om te strippen denk ik dan

@ mk-us,

ik heb destijds heen en weer zitten mailen met Avi en ik stelde hem de vraag of klei de C-Quartz kan aantasten.

Waarop Avi antwoorde:
Avi zei:
agresive clay will affect the C-Quartz

Dus als een (agressieve) klei de laag al aan kan tasten, wat moet er wel niet van over blijven als je gaat polijsten?
Als je goed kijkt, zie je bij 0:54 seconden lichte krasjes in de laag C-Quartz, dus waarom zou het niet aangetast kunnen worden met geforceerd, dus moedwillig, krassen lees; polijsten?

@nicknameless: helder ! Ik ging er toch stiekem een beetje vanuit dat de laag toch wel wat harder cq resistenter zou zijn. .... thx voor de verduidelijking !