• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C-Quartz

Pajero

Detailing rookie
15 jul 2011
25
0
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum en ik moet zeggen dat dit forum toch wel een uitkomst is.
Alleen loop ik nu toch tegen zoveel producten aan, dat ik ook weer veel vragen krijg. Ik hoop wat advies in producten van jullie te krijgen, want ik heb nog niks in huis. Carclean had ook netjes teruggemaild, maar toch heb ik vragen. Ik zal ze even toelichten...

Afgelopen dinsdag heb ik onze nieuwe pajero voor mijn vrouw opgehaald bij de dealer. Nu is deze net uit de folie gekomen en door een locale poetser snel gepoetst.
Ik heb de bedoeling om hem toch iets strakker te krijgen en te conserveren. Er zitten veel asseccoires op, waaronder chromen accenten, en daar beginnen mijn vragen dus ook. Ik had al een beetje een stappenplan overgenomen van het forum.

1: Als eerste wil ik de auto wassen, maar welke shampoo adviseren jullie mij? Ik zag iets van Meg's, maar is dit een afkorting, of zijn er betere suggesties. kan dit met een spons, of zeggen jullie dat het beter is met een schuimpistool? Afdrogen met afdroogdoek? Wat is een goede doek?

2: Iron X op de auto spuiten is de volgende taak, maar tast dit het chroom aan of niet?, daarna afspoelen met water...Of zouden jullie het chroom met chroompoets doen en het chroom vermijden met iron x.

3: Clayen, mer welke soort klei wordt het meest gebruikt en wat voor spray heb je daar ook nog bij nodig. Is het wel nodig na Iron X?

4: Ik heb dingen gelezen over de lak strak te maken, maar aangezien ik totaal geen ervaring met polijsten heb en het een nieuwe auto is, sla ik het polijsten liever over, zijn er eventueel nog alternatieven?

5: Ontvetten: met welk middel? is dit middel dan ook verkrijgbaar bij carclean?

6: In de Cquartz zetten, carclean gaf aan 3 of 4 extra doekjes bij te bestellen van 20 x 20, wat zijn de meest geschikte doeken hiervoor?

7: Als laatste Reload erop en deze uitpoetsen.

8: perl coat wilde ik voor de motorruimte, banden, en leren bekleding gebruiken.

9: Provision voor het glas.

Wat zijn de beste nabehandel en conservering methodes, als alle bovenstaande stappen met succes zijn afgerond?


Heel wat vragen:schaam , waar ik van hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven. Ik ben altijd graag met auto's bezig geweest, alleen heb totaal geen ervaring met de producten die er nu zijn, of de verwerking ervan.
Ik zal van de week wel even wat foto's op het forum plaatsen.

Groeten

Pascal
 
Hallo,

Volgens mij ben je in een verkeerd topic van start gegaan...............maar we doen allemaal ons uiterste best:D

Welkom op het forum!!

Een heleboel vragen en dat is bij vele anderen niet anders hoor.

Mijn bevindingen:

Shampoo: pb's s&s
kleiset: mothers
reinigen lak: pb's prof. polish
glaze: black hole pb's
wax: hier kan je elke wax (liefst met carnauba in)nemen die geen "oplosmiddelen" bevat.(dus al niet de mothers fx-synwax,maar wel de mothers advanced top coat of andere wax,de keuze in waxen is eigenlijk enorm en hangt af van persoonlijke voorkeur.)

Zelf heb ik ook nog de "jet seal 109" (inmiddels uit assortiment denk ik),voor vanalles en nog wat

velgen: wheel sealant pb's

velgenborstel: ez -brush

Groeten Danny