• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabriodak behandelen tegen vuil en vocht

ijceman

Detailing addict
3 dec 2011
84
55
49
Een maat van mij en ik willen onze cabriodaken behandelen Bmw E36 en mijn Audi cabriolet, nu zitten wij te kijken welke het beste voor ons zou zijn. De daken zijn niet nieuw. We hebben diverse producten voorbij zien komen. Zelf zit ik te denken aan Gyeon fabriccoat of Nanolex premium textile. Zijn hier nog mensen met advies welke beter is, gezien de prijs maakt het niet heel veel uit maar we moeten 2 daken er mee kunnen doen.
 
Ik ben al jaren tevreden over de set van RaggTopp. De reiniger werkt erg goed als er groene aanslag opzit. De protectant geeft een goede beading. Producten zijn makkelijk te verwerken.
Met de Gyeon en Nanolex heb ik geen ervaring. Dus hiervoor zal je even moeten wachten op reacties van andere forumleden.
 
RaggTop en 303 zijn niet slecht, maar eens met @Tim als het gaat om de werking van Gyeon.
Ik zou zelf wel een fles van voldoende inhoud (400) nemen omdat meerdere laagjes beter dekken
En een klein beetje overhouden omdat het op vouwnaden de werking iets eerder af zal nemen
Dan kan je het met dat restje mooi ff opwaarderen

Binnen werken (tegen het verwaaien) , niet teveel in een keer en geforceerd drogen met een fohn
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik heb zelf G1 fabric coat op mijn auto matten gebruikt en moet zeggen werkt goed tot nu toe nog gewoon zoals het moet.
Product is moeielijk/niet te verkijgen in NL, wat betreft Gyeon kun je haast geen miskoop doen, keurige en nette producten!
 
Onze oosterburen hebben op een TT een mooie review van FabricCoat gemaakt; qua prestaties zit je wel goed. Duurzaamheid is nog de vraag.

[video=youtube_share;aI_CKSsplBE]http://youtu.be/aI_CKSsplBE[/video]
 
  • Leuk
Reactions: ijceman
Op deze Porsche is in mei dit jaar op de ene helft FabricCoat en op de andere helft een bekend traditioneel middel gebruikt.

De foto's zijn in november genomen, dus een half jaar later.

De auto staat altijd buiten.

conv_1160.jpg
conv_1161.jpg
conv_1162.jpg
conv_1163.jpg
 
jesso88;n409237 zei:
:|serieus????:)^ dat is wel echt bizar spul

Geen trucs, ik heb dezelfde ervaring op intensief gebruikte suede schoenen
Die slaan pas na enige tijd door en dan nog niet dat mijn voeten nat worden
En die schoenen draag ik ook wel als ik de auto was ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Gyeon Fabric coat en Prep en anti fog besteld. we zijn benieuwd naar het resultaat. Bij welke temperatuur kan ik het dak doen eigenlijk?
 
Ik schat in vanaf een graad of 15C
Belangrijkste is dat het vrij rap moet drogen voor het sterkste effect
Dus een fohn gebruiken totdat de geur aanzienlijk afneemt / bijna weg is
Wel de ruimte goed ventileren, maar dat spreekt voor zich
 
Ik heb vorig jaar mijn dak van mijn e36 met iets van nanolex behandeld, dit beviel wel maar aan het eind van de zomer was de werking duidelijk minder... Volgende zomer ga ik gyeon proberen
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Resultaat na 1x behandelen, zodra het weer beter is dan ga ik hem nog een keer behandelen. Ik moet er bij vertellen dat dit niet een hele jonge kap is en dan ook erg verweerd was voor de behandeling.
conv_1558.jpg
conv_1559.jpg
 
Vraagje;

Is me duidelijk dat ik de kap het beste kan nabehandelen met de Fabriccoat als ik dat zo zie.
Mijn kap is wat verkleurd, heeft in de vouwen witte vegen, en de vorige eigenaar heeft er zelfs wat wax op nagelaten. Is het mogelijk die kap weer in nette staat te krijgen, en zo ja, hoe?
 

Vergelijkbare onderwerpen