• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Caddy exterior

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
31
Afgelopen zaterdag de caddy van mijn vader onderhanden genomen:
IzqP0F3.jpg

EmMC1Vt.jpg


Ben met het kleien/polijsten/waxen wel een goede 5 uur bezig geweest.
Is dit een beetje normaal voor de eerste keer?:D
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Valt nog mee, ik heb zo'n 13 uur gedaan over een auto van 1 week oud...of ik ben een slak, dat kan ook ;)
 
@Altos - Nou, ik ben gemiddeld ook wel zo lang bezig, hoor. Met een DAP en zonder tijdsdruk dan, uiteraard.

Binnen 5 uur alle stappen doorlopen, dat gaat mij niet lukken. Spullen tevoorschijn halen zoals de HD, haspel, poetskar met materialen, netjes foamen en/of wassen, velgen reinigen en ijzerverwijderen, kleien, kiertjes en hoekjes schoonmaken, polijsten en waxen...


@Jestar - Voor de volgende keer is het leuker en interessanter om meer info te plaatsen. Nu zien we 2 zijdes van een Caddy die ook zo uit de showroom gehaald kan zijn voor een foto. :p

Voor-en-na foto's, gebruikte materialen, stappenplannen en dergelijke is interessanter en misschien zelfs leerzaam.

Ik begrijp dat je een eigen Detailing bedrijf hebt, o.i.d.?


Greetz
 
@Altos - Nou, ik ben gemiddeld ook wel zo lang bezig, hoor. Met een DAP en zonder tijdsdruk dan, uiteraard.

Binnen 5 uur alle stappen doorlopen, dat gaat mij niet lukken. Spullen tevoorschijn halen zoals de HD, haspel, poetskar met materialen, netjes foamen en/of wassen, velgen reinigen en ijzerverwijderen, kleien, kiertjes en hoekjes schoonmaken, polijsten en waxen...


@Jestar - Voor de volgende keer is het leuker en interessanter om meer info te plaatsen. Nu zien we 2 zijdes van een Caddy die ook zo uit de showroom gehaald kan zijn voor een foto. :p

Voor-en-na foto's, gebruikte materialen, stappenplannen en dergelijke is interessanter en misschien zelfs leerzaam.

Ik begrijp dat je een eigen Detailing bedrijf hebt, o.i.d.?


Greetz

Quantoxx,

De wagen was voor ik begon inderdaad gefoamed en gewassen.

Ik heb er wel iets langer over gedaan met de nodige pauzes(koffie en eten).

Gelukkig hebben we alle ruimte maar alleen geen verwarmde...

De spullen die ik voor nu gebruikt heb was het dap 900 pakket met monello power pack.

Het was voor nu dus 1 staps polijsten.

Naast mijn fulltime baan wil ik nog iets extra's gaan doen, nu ben ik al heel lang gek op auto's en wilde dus gaan detailen.

Ik heb ook al een extractor gekocht en ga dus ook interieurs reinigen.

De volgende show off zal ik wat uitgebreider maken!
 
Ah, nou dat klinkt leuk!

Ik denk dat de lak op een Caddy ook lekker hard is, dus neem ik aan dat je een Gele pad hebt gebruikt met Veloce. Door de afbrekende korrel in deze compound kun je aardig mooi finishen, maar ik zou na een rondje Veloce toch wel afschalen naar op zijn minst Finale op wit.

Ondanks het er op het oog goed uitziet, zal een finishing polijstmiddel nét dat beetje extra eruit halen.
Ikzelf zag dit niet toen ik net begon met detailen, maar een test op een sloopkap wees dit wel uit. (Staat ergens op het forum)

Welke extractor heb je aangeschaft? Ik houd mijzelf er tegenwoordig niet meer zo mee bezig, maar de Numatic George was toenmalig een leuk idee.


Greetz
 
Ah, nou dat klinkt leuk!

Ik denk dat de lak op een Caddy ook lekker hard is, dus neem ik aan dat je een Gele pad hebt gebruikt met Veloce. Door de afbrekende korrel in deze compound kun je aardig mooi finishen, maar ik zou na een rondje Veloce toch wel afschalen naar op zijn minst Finale op wit.

Ondanks het er op het oog goed uitziet, zal een finishing polijstmiddel nét dat beetje extra eruit halen.
Ikzelf zag dit niet toen ik net begon met detailen, maar een test op een sloopkap wees dit wel uit. (Staat ergens op het forum)

Welke extractor heb je aangeschaft? Ik houd mijzelf er tegenwoordig niet meer zo mee bezig, maar de Numatic George was toenmalig een leuk idee.


Greetz

Ik ben eigenlijk meteen begonnen met finale op een witte pad.
Daarna gefinished met een zwarte pad en nattys blue wax.

De caddy is nog NOOIT door een wasstraat geweest.

Ik heb inderdaad een george aangeschaft

Zaterdag ga ik de fiat van moeders van binnen aanpakken
 
Ooooh, je kan meteen finishen met Finale. Tja, dan is die 5 uur wel begrijpelijk, haha.

Je hebt de George, OK dan! Vind je het wwt, tot nu toe? Of moet je er nog meexaan de slag?


Greetz
 
Ja anders kwamen er wel wat uurtjes bij per polijst stap...

Verder heb ik nog een aantal gegadigden die hun auto willen laten doen, met wat verweerde lakken en dan kan ik wel veloce erbij pakken!

De george doet zijn werk goed! Het interieur is nu vlek vrij en toen ik de opvangbak zag leek het wel een zandbak(kofferbak mat die op het oog vrij schoon leek).
 
Ah, klinkt positief!

Als onze stofzuiger in huis de geest weer eens geeft, wil ik m'n vriendin effe wijsmaken dat een George het apparaat is dat we moeten hebben.

Haha, ik denk dat hij het huis nooit zal betreden, maar ik 'm bij de collectie zet.


Veel plezier verder!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Jestar
Afgelopen zaterdag de caddy van mijn vader onderhanden genomen:
Ben met het kleien/polijsten/waxen wel een goede 5 uur bezig geweest.
Is dit een beetje normaal voor de eerste keer?:D

Vind ik best snel. Meeste full details doe ik een hele dag (ong. 8 uur) over en met interieur erbij nog meer.
 
Vind ik best snel. Meeste full details doe ik een hele dag (ong. 8 uur) over en met interieur erbij nog meer.
Staat ook bij dat ik maar 1 stap gepolijst heb.
Daarnaast had mijn vader de caddy al gewassen etc, en met de wax uitpoetsen ook geholpen dus dat scheelt ook.
 
Hoevaak heb je het dambord patroon gevolgd tijdens het polijsten? Met één stap polijsten ben ik al meestal een uur of 6 bezig op een Caddy. Daarbij komt dat dit erg harde lak is, waarbij ik meestal 2 of 3 hits met de compound nodig heb (één hit is 2 à 3 keer het dambord patroon).
 
Hoevaak heb je het dambord patroon gevolgd tijdens het polijsten? Met één stap polijsten ben ik al meestal een uur of 6 bezig op een Caddy. Daarbij komt dat dit erg harde lak is, waarbij ik meestal 2 of 3 hits met de compound nodig heb (één hit is 2 à 3 keer het dambord patroon).
zeker 2 keer, moet wel zeggen dat ik het dak overgeslagen heb..
 
Dat verklaart een hoop, dat scheelt al een tijd werk. Hoe groot waren de stukken die je heb gepolijst? Als je (te) grote stukken in een keer pakt dan kan je er ook snel overheen jagen.
 
Ik denk dat het allemaal ook niet zo'n punt is..?

Caddy is weer een stukkie strakker en er is weer ervaring opgedaan.

Jestar gaf al aan dat de auto in goede staat was, nooit een wasstraat had gezien, vooraf al gefoamed en gewassen was, etc. Een finishing polish was genoeg om het juist resultaat te bereiken. Prima toch?

Zodoende leert men.


Ik heb inmiddels een duidelijker beeld van het gebruik van een rotary sinds de Clinic. De mate en/of snelheid van de correctie is enorm veel beter als bij een D/A, echter brengt dit meer risico's met zich mee als je de machine nog niet zo lekker onder controle hebt.
Ik zou best wel een rotary willen aanschaffen om meer snelheid te hebben in een detail want met name de hardere lakken kosten aardig wat tijd/product met een D/A.

Zelfs met een rotary zal een Full Exterior Detail mij een gehele werkdag kosten bij een simpele auto met harde lak.

@Jestar - Ik kijk uit naar je volgende detail. Dan met meer detail in je verslagje, haha! Tot dan.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik denk dat het allemaal ook niet zo'n punt is..?

Caddy is weer een stukkie strakker en er is weer ervaring opgedaan.

Jestar gaf al aan dat de auto in goede staat was, nooit een wasstraat had gezien, vooraf al gefoamed en gewassen was, etc. Een finishing polish was genoeg om het juist resultaat te bereiken. Prima toch?

Zodoende leert men.


Ik heb inmiddels een duidelijker beeld van het gebruik van een rotary sinds de Clinic. De mate en/of snelheid van de correctie is enorm veel beter als bij een D/A, echter brengt dit meer risico's met zich mee als je de machine nog niet zo lekker onder controle hebt.
Ik zou best wel een rotary willen aanschaffen om meer snelheid te hebben in een detail want met name de hardere lakken kosten aardig wat tijd/product met een D/A.

Zelfs met een rotary zal een Full Exterior Detail mij een gehele werkdag kosten bij een simpele auto met harde lak.

@Jestar - Ik kijk uit naar je volgende detail. Dan met meer detail in je verslagje, haha! Tot dan.


Greetz
Kijk dit doet me nu goed haha!
Volgende detail zal uitgebreider zijn inderdaad!