• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Camoufleren/polijsten parkeerschade (tijdelijk)

GielS

Detailing rookie
12 feb 2020
7
15
Hallo,

ik heb een mooie parkeerschade op de bumper van mijn auto...gratis gekregen van een ander, erg aardig.de enige oplossing is reparatie (het is plaatselijk door de bumper heen) maar mijn Bevriend schadebedrijf heeft voorlopig geen tijd door zieken.

Graag wil ik het tijdelijk camouflage, het lijkt grotendeels best mee te vallen. Graag jullie tips wat betreft een glaze of wax die het wat verdoezeld.Ik heb voorhanden: 3 typen monello polijstmiddel, microprime, diverse schijven en een festool rotex. Wax voor donker enkel de purple haze in huis. hoe ga ik dit te lijf?
Bijgaand foto’s.

thx!
 

Bijlagen

  • F5FF6AE2-3436-451B-A507-1FDD60FA16F0.jpeg
    F5FF6AE2-3436-451B-A507-1FDD60FA16F0.jpeg
    103,1 KB · Weergaven: 418
  • 807B4391-F9FA-4A92-8324-828889BA3A4B.jpeg
    807B4391-F9FA-4A92-8324-828889BA3A4B.jpeg
    152,7 KB · Weergaven: 367
Als het er echt doorheen zit, afschuren, spuitbusje zelfde kleur, beetje uitnevelen en een vernis erover in afwachting van definitieve herstelling?
Dader bekend? Of ist zo'n geval van aantikken en doorrijden?
 
Ik zou beginnen met polijsten met een lichte combinatie. Denk dat je een groot deel wel weg kunt krijgen met alleen maar polijsten.
 
Dit is wel iets waar polijsten aan te pas moet komen. Daar zou je zoals eerder aangegeven een flinke verbetering mee moeten kunnen behalen.
Niet echt iets wat je met een glaze (of wax) gaat verdoezelen. Elke wax is verder prima als bescherming achteraf. De Purple Haze dus ook.
 
Dank je jongens!
Eea geprobeerd maar zonder bevredigend resultaat. Schade toch wat te fors...besloten het schadeherstel naar voren te trekken
Hoe dan ook wel mooi geworden!
 
Mooi excuus om dingen te proberen! :D

De waas zal je waarschijnlijk kunnen verwijderen middels polijsten, de echte schade uiteraard niet.
 
  • Leuk
Reactions: GielS