• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat en wetcoat

Wallace

Detailing chief
24 jan 2018
61
75
61
Hallo mede liefhebbers


Vandaag onze auto opgehaald en na lakinspectie ziet alles er vrij goed uit.

Ik heb de gewoonte men auto elke week te wassen nu zou ik tot aan de lente deze om de paar beurten willen doen met wetcoat.Dan in de lente kleien polijsten en reinigen gevolg door een cancoat die ik dan wederom de paar wasbeurten zou willen onderhouden met wetcoat .

Graag jullie mening over deze werkwijze..
 
Op zich lijkt me dat een prima idee, al denk ik dat je de WetCoat misschien minder vaak gaat nodig hebben dan je denkt.
Bij mij blijft die toch 2-3 maanden beading geven.

In plaats van WetCoat kan je ook wassen met Bathe+. De standtijd daarvan is misschien iets korter, maar als je regelmatig wast ga je dat niet merken.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
ik zit dus niet op het verkeerde spoor.
Over bathe ga ik me nog inlezen.

Is het zo dat wanneer je gaat kleien je dan ook de vorige coating verwijderd ?
Dit om er zeker van te zijn dat de auto weer helemal blank staat ...
 
Gyeon Cure = opsprayen en afnemen met microvezeldoek
Gyeon WetCoat = opsprayen en afspuiten met hogedrukreiniger
Gyeon Bathe+ = wassen en en afspuiten met hogedrukreiniger

Het is maar net wat je zelf (on)handig vindt.
Deze producten mag je allemaal niet laten opdrogen of in volle zon gebruiken,
voornamelijk om vlekken te vermijden.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
Mijn voorkeur zou zelfs zijn voor Wetcoat of Bathe+ foamen omdat dit makkelijker is dan Cure. (Andersom dus ;) )

Wetcoat en Bathe+ foamen is snel gepiept, maar je hoeft de lak verder ook niet aan te raken. :p
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
Nou alleen voor het gemak zou het mijn voorkeur hebben... Cure is wel een veel mooier product.

Waarom is cure een mooier product?
Hoe zit het eigenlijk; opsprayen op droge of natte wagen? En vervolgens gewoon met microvezeldoek afnemen?
En hoe zit het met rubbers en kunststof, die onvermijdelijk ook onder de spray zitten?

Ik vraag het even tussendoor omdat ik ook een van de 2 ga mee bestellen en het sluit wel aan bij TS's vraag...
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
Ik zou het op de doek spuiten en niet direct op de auto. Dat werkt prettiger. Het is overigens niet erg maar zelfs aan te raden om het rubber en kunststof ook mee te nemn.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace en Hennie_l
Ten eerste bied het een betere bescherming.

Daar waar de andere genoemde producten slechts vuil en water afstoten, beschermd Cure ook tegen andere elementen zoals UV straling.

Buiten dat geeft de Cure ook een glans. En “on top of that” maskeert het ook nog een beetje.

De manier van aanbrengen van Cure kan ik verschillende manieren, zolang je het maar goed afneemt.

Het kan op een natte auto vlak voor je er met een droogdoek overheen gaat, maar mijn voor keur is om het op een droge auto aan te brengen.

Ik zelf gebruik 2 doeken. De eerste voor het aanbrengen. Cure is super zuinig in gebruik, dus gebruik 1 “pufje” per paneel. Wrijf het over het paneel en buf het uit met de 2e doek.

Goede doeken zijn wel heel belangrijk met Cure. Anders kan je wel eens strepen gaan krijgen. Ik gebruik zelf altijd 2 Gyeon softwipes.

Het aanbrengen zou ook met een MF pad kunnen, maar voor het afnemen is de softwipe echt key!

Rubber kan je gewoon meenemen.. het werkt ook fantastisch op rubber. Dit is het enige product wat ik voor mijn rubbers gebruik. Het zelfde gaat voor plastics.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace en Hennie_l
Heb inmiddels de auto en de lak ziet er nog top uit !
Er is dus iets mee gebeurd want zelfs kleien in de lente is niet nodig.
Alleen weet ik dus niet wat erop zit en dus ook niet hoe ik het ga moeten beschermen ?
 
Als we het over de boven genoemende producten hebben, maakt het niet uit wat voor bescherming erop zit.

Je kan ze allemaal gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
Dus het maakt ni uit of er een coating of gewone wax opzit ?
Dan zou ik eens willen de cure erop doen ...
 
Dus het maakt ni uit of er een coating of gewone wax opzit ?
Dan zou ik eens willen de cure erop doen ...
Als het plan nog steeds is om de cancoat aan te brengen in de lente, dan zou ik toch kleien op voorhand...

Overigens is het mogelijk dat de defecten pas tevoorschijn komen na een aantal wasbeurten.

Om wat voor auto gaat het? Want ik heb bij reguliere merken niet vaak gehoord dat er een coating op zit, zonder dit expliciet optioneel gekozen te hebben.

Ik ben maar een rookie, dus is enkel mijn persoonlijk gedacht!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Wallace
Als het plan nog steeds is om de cancoat aan te brengen in de lente, dan zou ik toch kleien op voorhand...

Overigen kan is het mogelijk dat de defecten pas tevoorschijn komen na een aantal wasbeurten.

Om wat voor auto gaat het? Want ik heb bij reguliere merken niet vaak gehoord dat er een coating op zit, zonder dit expliciet optioneel gekozen te hebben.

Ik ben maar een rookie, dus is enkel mijn persoonlijk gedacht!

Klopt als een bus!

Maar Cancoat is weer een ander verhaal. Cancoat is een echte coating en daarbij moet de voorbereiding optimaal zijn.

Dus dat wil zeggen dag de lak gekleid en gecleant moet zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace