• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CanCoat of Mohs of Pure?

minicooperparklane

Detailing trainee
23 mrt 2014
9
47
Wil graag (voor het eerst) zelf een Gyeon coating aanbrengen ( uitvoerige voorbereidingen qua polijsten etc. zijn al gedaan) en dacht aan de Cancoat die je ook op de kunstoffen etc. kan aanbrengen zodat deze ook meteen netjes blijven.
Maar als je alles gaat lezen en op youtube e.e.a. gaat bekijken dan wil je misschien wel meer qua standtijd van de Cancoat endan komje snel op een Mohs of misschien Pure van Gyeon.
Las ergens dat je de Pure ook op de omliggende kunstoffen kan aanbrengen. Wie kan dit bevestigen of heeft tips over wat handig is om te doen. Cancoat lijkt toch het makkelijkst/veiligst in combinatie met de Cure als topper.
 
Hoi, ik heb nu meerdere malen Gyeon Pure EVO op kunststoffen gebruikt en uiteraard op lak en ik kan bevestigen dat dit heel erg goed werkt.
Is ook makkelijk verwerken omdat je gewoon door kunt smeren al ben ikzelf van mening dat deel voor deel preciezer werkt.

Ik heb ook nog CanCoat EVO staan maar nog geen doel voor gevonden eigenlijk.
Als je nog niks hebt en meerdere malen of meer auto's wil doen zou ik qua kosten voor CanCoat gaan, als geld niet belangrijker is dan stand tijd dan zou ik toch voor Pure Evo gaan.
Cure kan op beide als topper.
 
Cancoat valt mij niet tegen qua standtijd en looks en met 1 fles kun je meerdere keren je auto doen bovendien is Cancoat buiten te verwerken onder de juiste omstandigheden. Blijft ook nog wel een poosje goed. Op papier is Mohs evo wel “beter” en dat brengt ook supermakkelijk aan.
 
Als budget geen beperking is zou ik voor Pure gaan. Dit kan je zeer goed op kunststof aanbrengen en is zeker duurzamer dan Cancoat.

Cancoat is echter ook meer dan prima!

Genoeg doeken, goed licht en voldoende tijd is de sleutel tot succes!
 
Om heel eerlijk te zijn pure. Waarom?
Het idee van can coat lijkt leuk, echter kwam ik er achter dat ik een grote fles heb staan, misschien 1/6e van de fles heb gebruikt en daarna niet meer.
De “value” van can coat is vooral goed als je of meerdere autos hebt of voor anderen coatings aanbrengt.

Ik haalde zeker een half jaar uit can coat met een absoluut niet-ideale applicatie. Nu heb ik een jaar (houdbaarheid na openen is 1 jaar) oude 5/6e fles staan waarvan ik hoop dat ik deze nog zinnig kan gebruiken ergens op. En velgen heb ik er al mee ingesmeerd.

Mohs werkt idd goed maar met een auto met veel kunststof delen minder ideaal. Wel vond ik de applicatie van mohs zelfs makkelijker dan cancoat. Duidelijke flash en hele gladde wipeoff, ook kan je heel snel per paneel aanbrengen, 10-15 sec tellen en afnemen.

Pure is aan de ene kant fijn om te verwerken vanwege de langere afneemtijd, maar om het meeste resultaat te behalen moet je het wat langer laten zitten, waarbij je steeds geneigd bent om een extra paneel te doen, maar dan raak je op een gegeven moment de tel kwijt voor elk paneel. Als je een beetje haast hebt niet perfect dus neem hiervoor je tijd
 
Het gaat de Pure worden. Zou ik voldoende hebben aan de 30ml voor de Clubman of zou de 50ml veiliger zijn. Neem aan dat je de eerste keer wat meer gebruikt.
 
Om heel eerlijk te zijn pure. Waarom?
Het idee van can coat lijkt leuk, echter kwam ik er achter dat ik een grote fles heb staan, misschien 1/6e van de fles heb gebruikt en daarna niet meer.
De “value” van can coat is vooral goed als je of meerdere autos hebt of voor anderen coatings aanbrengt.

Ik haalde zeker een half jaar uit can coat met een absoluut niet-ideale applicatie. Nu heb ik een jaar (houdbaarheid na openen is 1 jaar) oude 5/6e fles staan waarvan ik hoop dat ik deze nog zinnig kan gebruiken ergens op. En velgen heb ik er al mee ingesmeerd.

Mohs werkt idd goed maar met een auto met veel kunststof delen minder ideaal. Wel vond ik de applicatie van mohs zelfs makkelijker dan cancoat. Duidelijke flash en hele gladde wipeoff, ook kan je heel snel per paneel aanbrengen, 10-15 sec tellen en afnemen.

Pure is aan de ene kant fijn om te verwerken vanwege de langere afneemtijd, maar om het meeste resultaat te behalen moet je het wat langer laten zitten, waarbij je steeds geneigd bent om een extra paneel te doen, maar dan raak je op een gegeven moment de tel kwijt voor elk paneel. Als je een beetje haast hebt niet perfect dus neem hiervoor je tijd
Mijn fles Cancoat doe ik nu een paar jaar mee (ff de dop goed aftapen).
 
Alles is in huis en ga vandaag de hele auto nogmaals cleanen en heel goed meerder malen ontvetten enz. enz.
Morgen lekker binnen in een nette loods deze geheel in de Gyeon Pure zetten en heb (omdat ik 30ml.) en ook de kunstof delen wilde meenemen ook nog een Gyeon Trim besteld. Wacht toch bang om tegen het eind van auto net niet genoeg Pure te hebben omdat ik denk dat je misschien de eerste keer te veel gaat gebruiken.
Wel vraag ik me af hoe ik met bijv. de rubbers om ga die bijv. om het panoramadak zitten en boven en onder de chroom raamlijsten.
Laatste vraag ik wanneer ik de Cure ga aanbrengen qua tijd na het coaten met de Pure.

Alvast dank voor de reacties
 
30ml Pure ga je het makkelijk mee halen ook de 1e keer dat je gaat coaten dat is mij alles meegevallen. Ik had zelfs over nadat ik mijn 325i gedaan had.
Kunststof zou ik dressen op een later moment. Ik zou alleen kunststof delen coaten die je evt kan vervangen Trim is na applicatie best netjes en dat blijft redelijk lang zo maar dat laagje zal vervagen en krijg je nooit meer echt netjes.
Niet iedereen zal het met mij eens zijn maar dit is mijn ervaring…
 
  • Leuk
Reactions: Poorte.
Dit is een heel interessante topic.
Heb zelf Cancoat in huis.
Maar omdat het Nederlands weer niet echt mee zat staat de auto in de Liquid Insulator Wax 845 op dit moment.
Ik hoop op nog veel meer interessante tips en trick hier te lezen.
Bedankt weer.