Hey iedereen,
Ik weet het, ik sta op het punt iets voor te stellen dat niet op dit forum hoort, maar ik doe het toch even
Ik heb sinds deze maand een Tesla Model 3. De auto is nieuw en krijgt deze week PPF aan de voorkant (voorbumper, motorkap, zijspiegels, zijschermen en koplampen). PPF over de hele auto is toch echt te duur, maar ik laat het aan de voorkant doen i.v.m. steenslag. Tesla's zijn hier nogal gevoelig voor (ook al rij je voorzichtig)...
Ik ben een autoliefhebber en mijn eerste auto is nog nooit door de wasstraat geweest. Deze was ik nog zo vaak mogelijk met de hand en wanneer nodig het complete pakket (kleien, polijsten, waxen etc.). Dit zal ik bij mijn eerste auto ook blijven doen omdat het een liefhebbersauto is, maar het gaat qua tijd echt niet lukken om mijn Tesla ook geregeld met de hand te wassen. Ik plan hem daarom wél door de wasstraat te halen, weliswaar een "autovriendelijke" wasstraat (als dat überhaupt bestaat ), ik ken meerdere mensen die goede ervaring hebben met Mr.Glow uit Wassenaar, zij gebruiken Turtle Wax producten.
Nu is het dus zo dat ik de voorkant dus in PPF laat zetten, en ik wil zelf de rest van de auto in de glascoating zetten. Ik heb dit nog niet eerder gedaan, wel gewaxt met Collinite 845. Mjin doel is dus de auto toch nog in wat extra bescherming te zetten voordat ik hem door de wasstraat haal. En mocht de wasstraat een slechte dag hebben, dat mijn auto toch nog een soort van "gespaard" blijft (zonder garantie te geven uiteraard haha).
Ik zit momenteel te kijken naar het Gyeon Q2 Synchro pakket, dus na 3 (of meer?) lagen Q2 Mohs breng ik dan 1 laag (of hier ook meer?) Q2 Skin aan. Dit zou dan volgens de beschrijving een duurzaamheid van +2 jaar/35k km moeten hebben. Kleien sla ik over omdat de auto net nieuw is, er staat nog geen 1000km op. Her en der hooguit iets polijsten.
Mijn belangrijkste vragen zijn:
- Zal de glascoating überhaupt extra bescherming bieden bij een wasstraatbezoek? Oppervlaktekrassen (ofwel wasstraatkrassen) die je vaak ziet na een wasstraatbezoek, zitten die dan op de glascoating?
- Blijft er wat van de glascoating over als ik de auto door de wasstraat haal? Ik snap dat de glascoating er nooit beter op zal worden, maar overleeft het de wasstraat wel? Bijvoorbeeld voor een jaar als ik hem zoals hierboven omschreven aanbreng (dus volgens het boekje voor +2 jaar)? Belangrijk hierbij is denk ik ook wel de wasstraat zelf, zoals ik zei gebruiken ze bij Mr.Glow wel Turtle Wax autoshampoo etc., in plaats van de hele agressieve middelen die normaal gesproken worden gebruikt.
- Misschien na een wasstraatbezoekje de glascoating af en toe boosten? Of is dit niet nodig bij een glascoating? Bij wax deed ik dit met spraywax (over de Collinite heen).
Ohja, en additioneel doe ik misschien nog Gyeon Q2 PPF over de met PPF behandelde delen
Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen. En mijn excuses voor het benoemen van de term wasstraat.....
Groetjes & fijne dagen,
Robin
Ik weet het, ik sta op het punt iets voor te stellen dat niet op dit forum hoort, maar ik doe het toch even
Ik heb sinds deze maand een Tesla Model 3. De auto is nieuw en krijgt deze week PPF aan de voorkant (voorbumper, motorkap, zijspiegels, zijschermen en koplampen). PPF over de hele auto is toch echt te duur, maar ik laat het aan de voorkant doen i.v.m. steenslag. Tesla's zijn hier nogal gevoelig voor (ook al rij je voorzichtig)...
Ik ben een autoliefhebber en mijn eerste auto is nog nooit door de wasstraat geweest. Deze was ik nog zo vaak mogelijk met de hand en wanneer nodig het complete pakket (kleien, polijsten, waxen etc.). Dit zal ik bij mijn eerste auto ook blijven doen omdat het een liefhebbersauto is, maar het gaat qua tijd echt niet lukken om mijn Tesla ook geregeld met de hand te wassen. Ik plan hem daarom wél door de wasstraat te halen, weliswaar een "autovriendelijke" wasstraat (als dat überhaupt bestaat ), ik ken meerdere mensen die goede ervaring hebben met Mr.Glow uit Wassenaar, zij gebruiken Turtle Wax producten.
Nu is het dus zo dat ik de voorkant dus in PPF laat zetten, en ik wil zelf de rest van de auto in de glascoating zetten. Ik heb dit nog niet eerder gedaan, wel gewaxt met Collinite 845. Mjin doel is dus de auto toch nog in wat extra bescherming te zetten voordat ik hem door de wasstraat haal. En mocht de wasstraat een slechte dag hebben, dat mijn auto toch nog een soort van "gespaard" blijft (zonder garantie te geven uiteraard haha).
Ik zit momenteel te kijken naar het Gyeon Q2 Synchro pakket, dus na 3 (of meer?) lagen Q2 Mohs breng ik dan 1 laag (of hier ook meer?) Q2 Skin aan. Dit zou dan volgens de beschrijving een duurzaamheid van +2 jaar/35k km moeten hebben. Kleien sla ik over omdat de auto net nieuw is, er staat nog geen 1000km op. Her en der hooguit iets polijsten.
Mijn belangrijkste vragen zijn:
- Zal de glascoating überhaupt extra bescherming bieden bij een wasstraatbezoek? Oppervlaktekrassen (ofwel wasstraatkrassen) die je vaak ziet na een wasstraatbezoek, zitten die dan op de glascoating?
- Blijft er wat van de glascoating over als ik de auto door de wasstraat haal? Ik snap dat de glascoating er nooit beter op zal worden, maar overleeft het de wasstraat wel? Bijvoorbeeld voor een jaar als ik hem zoals hierboven omschreven aanbreng (dus volgens het boekje voor +2 jaar)? Belangrijk hierbij is denk ik ook wel de wasstraat zelf, zoals ik zei gebruiken ze bij Mr.Glow wel Turtle Wax autoshampoo etc., in plaats van de hele agressieve middelen die normaal gesproken worden gebruikt.
- Misschien na een wasstraatbezoekje de glascoating af en toe boosten? Of is dit niet nodig bij een glascoating? Bij wax deed ik dit met spraywax (over de Collinite heen).
Ohja, en additioneel doe ik misschien nog Gyeon Q2 PPF over de met PPF behandelde delen
Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen. En mijn excuses voor het benoemen van de term wasstraat.....
Groetjes & fijne dagen,
Robin