• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glascoating / Wax BMW 330e

Stefan_2011

Detailing rookie
26 feb 2022
1
15
Afgelopen week mijn Portimao blauw kleurige BMW 330e opgehaald.
Prachtige kleur, maar na een weekje door de regen enzo is hij wel toe aan een wasbeurtje :)

De wagen is behandeld met een swisstec gold glascoating (800 euro) en ik vraag me nu af:
- Kan ik de wagen evengoed in de wax zetten (collinite 845) of is dat juist niet de bedoeling ?
- Mag ik met een velgenreiniger (monello iron remover) de velgen inspuiten of is dan de glascoating direct weg ?

Fotootje voor de leuk :)
IMG_0079.JPEG
 
Laatst bewerkt:
Prachtig kleurtje, prachtig wagentje! Je kunt volgens mij ook dingen als Wetcoat en Bathe+ bovenop een coating gebruiken. Gezien ik zelf geen coating op de auto heb, zal iemand anders dit allicht kunnen bevestigen, dan wel ontkrachten..

@RoyR vraag me al wel tijden wat het verschil is tussen iron remover en velgenreiniger…
 
  • Leuk
Reactions: Stefan_2011
Wetcoat en Bathe+ zijn uitstekende coating toppers. Persoonlijk gebruik ik die liever dan een wax bovenop een coating. Ik lees hier ook veel goede verhalen over Gyeon Ceramic Detailer als onderhoudsproduct. Ieder zijn wens.

Hoe hou je de auto zelf bij als ik vragen mag? Het ene product sluit beter aan op je werkwijze dan de ander.
 
@Simon vW een Iron Remover is een zoals de naam zegt een remstof (of ijzer deeltjes) verwijderraar. De actieve stof in dit soort producten maar de ijzerdeeltjes vloeibaar waardoor ze makkelijker te reinigen zijn. Dit soort producten zijn duur in gebruik en over het algemeen minder goed in vuil oplossen. Een velgenreiniger (heel breed begrip) kan zijn, een sterke shampoo of in de meeste gevallen een sterk alkalisch of sterk zure reiniger die het vuil flink aanvalt. Sterke velgenreiniger (meestal wat men over zegt, een hele goeie) zijn dusdanig agressief dat ze op langere termijn of bij verkeerd gebruik de lak van de velgen aantast. Sterke velgenreinigers altijd kort laten inwerken en met heel veel water afspoelen.
 
Toch brandt remstof ook in de coating, de metaaldeeltjes worden warm/heet bij remmen en deze branden gewoon in de coating.
Dus toch af en toch af en toe met iron remover aan de gang.
 
Mooie auto!

Ik zou zelf geen wax op een coating gebruiken. Wat is het voordeel dat je denkt daarmee te behalen? Of vind je het gewoon leuk om te doen?