• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CanCoat vraagje.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.736
193
57
Een maat van mij heeft zijn BMW gebracht en wil de auto wel graag in de CanCoat hebben staan. Nu heb ik hier nog nooit mee gewerkt maar moet ik nog ergens specifieks opletten of net zo te werk gaan als ik met S3id van Nanolex te werk ga?
 
Laatst bewerkt:
Tips van Gyeon:

Tips van Sandro, mn over verschillende manieren van aanbrengen, volgens mij recent meer over geschreven op dit forum:
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Die verschillende manieren van aanbrengen moet je net zo zien als bv. muurverf breng je ook niet met een kwast aan! elk product heeft z'n beste verwerking methode.
Zelf zou ik toch meer het blokje met suède doekje prefereren omdat dit spul zo dun is zal zo'n doek al snel 80% absorberen.
Wat ik me wel afvraag is, hij zegt en ik hoorde het vaker dat deze coatings kan je over je bestaande 'waslaag' aanbrengen. Echter was heeft maar een korte standtijd en dit spul toch redelijk lang? Hoe gaat dat werken dan?
 
Ja dat lijkt mij ook een dingetje over een coating kan ik me nog wel voorstellen maar over een waxlaag???
 
Mijn werkwijze aanbrengen CanCoat:
Auto gewassen, behandeling met Klei, polijsten 2x, wassen, ontvetten, daarna met een microvezeldoek CanCoat aangebracht op zwarte twingo en meteen weer uitgewreven. Coating zit er nu al > 6 maanden op en top af en toe na het wassen af met Gyon Bathe +.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
De coating over een waxlaag aanbrengen is volledig weggegooid geld. Geen hechting dus geen standtijd.
IPA of dergelijke gebruiken (ontvetten) en aanbrengen met een rechthoekige MF applicator en direct opboenen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Vandaag dan de Cancoat aangebracht in 2lagen nu dus uitharden.
Kan ik na het uitharden en nog wat overheen zetten, bv Nanolex SiFinish voor wat extra bescherming?
Of gewoon zo laten en de eigenaar lekker de auto laten wassen met bv Bath +
 
In November de auto van mijn broer in 1 laag CanCoat gezet en deze is nu al deels bijna geheel verdwenen.
Ik vind dat best snel, nu onderhoud hij zijn auto wel goed sinds hij deze heeft, voorheen nooit wat gedaan aan de auto's die hij had.
De standtijd vind ik nog wat kort, is natuurlijk goed aangebracht met een gepolijste lak vooraf en goed ontvet. Hij wast wel zeg maar wekelijks zijn auto.
Eerdaags maar een nieuwe laag aanbrengen of misschien 2lagen.
 
Cancoat die het maar een paar maanden volhoud? Dat lijkt mij niet de bedoeling. Dan zijn er waxen die het langer volhouden.

Hoe kom je tot de conclusie dat de coating vrijwel is verdwenen? Slechte beading/sheeting over het algemeen of na het wassen? Vuil hecht? etc etc.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hij was hier van de week om wat op te halen en zag dat er bijna geen Beading op de lak zat. Toen de auto eens gewassen met Gyeon Restart. En kwam toen op een paar plekken wat beading terug bv rond de ruitensproeiers. En gisteren was hij hier weer en toen gehele auto gewassen gefoamd met Kenotek. Hierna gewassen met nogmaals Restart en toen nog geen verbetering. Toen de motorkap met Labocosmetica 3 stappen gedaan en toen nog steeds zelfde resultaat. Vandaar dat ik mag aannemen dat er niks meer op zit. Het is zelfs vanaf 28 november aangebracht.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Oke, dus na tweemaal gewassen met Restart en vrijwel geen verbetering. Dan zou ik ook denken dat 'ie verdwenen was.

Labocosmetica 3 stappen? Is dat waarbij je drie verschillende producten gebruikt en ''de polymeren samensmelt'' tot één LSP? (Ik ken het niet ;) )
 
@Quantoxx is een coating herstellende actie van drie producten die de coating weer tot leven moet brengen.


Heb hem zelf ook al eens getest maar deed toen ook niet heel veel.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij mij hield Cancoat het ook langer vol...
Ik heb toen der tijd wel 2 lagen aangebracht.
En volgens mij na het polijsten ontvet met Nanolex EX.
En oja. Cancoat aangebracht met de Gyeon blokje en suede doekje. Misschien maakt dit dan toch zo'n groot verschil?

Dit was bij mij na 6 maand
Bijgehouden met affentoe Cure.